Deset godina od avionske nesreće nad Bodenskim jezerom

Izvor: Vostok.rs, 03.Jul.2012, 17:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Deset godina od avionske nesreće nad Bodenskim jezerom

03.07.2012. -

Rusija se seća žrtava avionske nesreće iznad Bodenskog jezera u nemačkim Alpima. Tačno pre 10 godina – 2. jula 2002. godine, ruski putnički avion zbog greške švajcarskih dispečera se sudario na nebu sa teretnim Boingom. Poginula je 71 osoba.

Tu-154 Baškirskih aviolinija leteo je čarter-letom iz Moskve u Barselonu. U avionu je bilo 12 članova posade i 57 putnika, uglavnom deca. Ufimski učenici >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << su išli na odmor u Španiju, kao nagradu za odlično učenje. Nedostajala im je sekunda ipo da se na nebu mimoiđu sa Boingom....

Uoči desetogodišnjice tragedije iz Ufe u Nemačku za roditelje poginule dece i rođake članova posade bio je organizovan specijalni let. U noći između 1. i 2. jula na mestu nesreće u regionu Bodenskog jezera održane su memorijalne akcije. Ceremonije su održane i u prestonici Baškirije, izveštava iz Ufe dopisnik lokalne televizije Gulnaz Basirova.

Danas čitava republika žali za poginulima iznad Bodenskog jezera. Prva memorijalna ceremonija održana je na Ufimskom aeodromu. Da odaju poštu kolegama došli su saradnici aerodroma, predstavnici aviokompanija, kao i veterani. Posle polaganja cveća na spomenik posadi koji se nalazi na teritoriji aedrodroma, prisutnisu odali poštu poginulima minutom ćutanja. Memorijalne akcije su juče održane i na južnom groblju Ufe, u aleji sećanja na žrtve avionske nesreće.

Nemački ekpserti koji su istraživali nesreću proglasili su krivim švajcarske dispečere iz centra vazdušne kontrole Skajgajd, koji su sa zemlje pratili ruski avion. Te noći se u dispečerskom centru na radnom mestu umesto dva dežurna dispečera nalazio jedan – Piter Nilsen. On je dao posadi Tu-154 komandu da smanji visinu. Ruski piloti su strogo izvršili komande sa zemlje. Jer komanda dispečera je za posadu naredba, govori predstavnik međunarodnog aerodroma Ufa Tagir Muhametšin.

Ruskom avioni oni nisu trebali da daju komandu da smanji visinu. Sistem obaveštavanja o opasnom zbližavanju u avionu je upozoravao i počeo da daje komandu Boingu da smanjuje visinu, a ruskom avionu da se podiže. Tako je i trebalo da bude. Zato što naš avion ima veliki „plafon“. A dispečer se umešao i dao oboma komandu da smanje visinu.

Posle avionske nesreće protiv Skajgajda i njenog rukovodstva je pokrenuto krivično delo. Pitera Nilsena su otpustili. 2004. godine njega je ubio u kući u predgrađu Ciriha građanin Rusije Vitalij Kalojev, koji je u avionskoj nesreći izgubio čitavu porodicu – ženu, ćerku i sina. Kalojev, koji je, kako je priznala istraga, delovao u afektu, osuđen jeu Švajcarskoj na 8 godina zatvora, posle 3,5 godine su ga pustili zbog primernog vladanja i on je mogao da se vrati u Rusiju.

Ove godine Vitalij Kalojev se prvi put od trenutka tragedije uputio na mesto nesreće na Bodensko jezero. Ali prilikom ulaska u Nemačku, u Minhenu, zadržan je na inicijativu švajcarskih vlasti. Posle intervencije ruskih diplomta incident je rešen. Zajednos a drugim rođacima on je odao poštu žrtvama avionske nesreće i položio cveće na spomenik poginulima. Memorijal je bio otkriven 2004. na inicijativu ruske i nemačke strane.

Izvor: Golos Rossii,    

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.