Gerila marketing: Šokiraj, nasmej, pa prodaj

Izvor: Večernje novosti, 22.Sep.2012, 23:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Gerila marketing: Šokiraj, nasmej, pa prodaj

VLASNIK male knjižare u Londonu imao je nesreću da su se sa njegove leve i desne strane otvorile velike konkurentske knjižare. Umesto da zatvori radnju on je iznad nje postavio ogroman natpis na kojem je jednostavno pisalo - "Glavni ulaz". Ovo je jedan od prvih primera "gerilskog" marketinga zabeleženog pre 20 godina u svetu. Danas, nekonvencionalni način oglašavanja, kojim se uz minimalne budžete želi postići maksimalni učinak, >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << koristi 800 od 1.000 najvećih kompanija na svetu. "Audi", "BMV", "Soni", "Mekdonalds", "IBM", "Panasonik", sve ove kompanije odlučuju da u drugi plan bace reklame na televiziji i drugim "mejnstrim" kanalima, već pre koriste jeftine marketinške trikove kako bi privukli pažnju potrošača.I DILERI "GERILCI" "GENIJALNI" dileri iz Portlanda u Americi su se dosetili da prošire posao. Napravili su flajere za heroin i ubacivali ih u kućne sandučiće po komšiluku. Naravno, brzo su uhapšeni. - "Gerila" na šokantan, duhovit, kreativan način privuče pažnju - kaže Nikola Jović, marketinški stručnjak. - Cilj je da isti potrošači od usta do usta šire ono što ih je "pomerilo sa mesta". Gerila marketing se pojavio kao idealno rešenje malim firmama da pariraju velikim brendovima i dođu do svog dela kolača na marketinškom tržištu. Međutim, brzo su giganti prepoznali potencijal u ovoj vrsti reklame. "Britiš ervejz", recimo, na salvetama u kafiću štampa cenu leta do Tokija, "Najk" plaća Francuzu Remiju Galjardu, jednom od najgledanijih ljudi na "Jutjubu", da u svojim spotovima šutira lopte sa njihovim prepoznatljivim znakom. Stručnjaci kažu da ukoliko samo jedna osoba stekne dobar utisak o nekom proizvodu ona može uticati na još šest osoba da isto pakovanje kupi, a upravo je to taj štap na koji se oslanjaju "gerilske" kampanje. Potrošači postaju - promoteri. - Svi sada uočavaju da su televizijske, internet, radio i slične reklame već odavno sastavni deo naših života, tako da na neki način predstavljaju "pozadinski šum" na koji više malo ko obraća pažnju - priča Jović. - Napredni trgovci pronalaze pribežište u gerila-taktici kako bi privukli našu pažnju. Vodeći se osnovama ljudske psihologije, oni podstiču maštu, želju za novim i neverovatnim, pokušavaju da vas uhvate kada se najmanje nadate. Ovakvo oglašavanje odavno je i na domaćem tržištu. Beograđani su bili zabezeknuti kada su pre godinu dana na Terazijama na jednom stubu ugledali čoveka oblepljenog selotejpom. Iako je na prvi pogled izgledalo da se radi o kriminalnom delu, ovo je osmislila MTV ekipa kako bi promovisala emisiju "Pranks". A zidovi oko škola nedavno su osvanuli sa logotipom nove "Najk" kampanje - crnim škorpionom, što je probudilo pažnju javnosti, a policija je istraživala slučaj misleći da je u pitanju reklama sekte... Deljenje letaka, flajera ili promoteri u kafiću već su toliko zastupljeni u Srbiji da na njih niko više i ne obraća pažnju. GOLA ŽENA NA PARLAMENTU PRIMER kampanje koja je pokrenula lavinu svakako je ona jednog magazina za muškarce, koji je 1999. godine na zgradu britanskog parlamenta projektovao obnaženu Gil Porter kako bi promovisao svoju kampanju za izbor najseksipilnije žene na svetu.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.