Izvor: Glas javnosti, 17.Nov.2008, 15:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Osnovci sve brutalniji

BEOGRAD - Snimak devojčice iz Negotina koji je pre nekoliko dana osvanuo na internet pretraživaču „Jutjub“, gde tri drugarice uz vređanje tuku, samo je jedan u nizu primera školskog nasilja, uz koje obavezno ide i video-prezentacija. Da još bude gore, OŠ „Vera Radosavljević“, koju devojčice pohađaju, jedna je od onih u kojoj se godinu i po dana sprovodi Unicefov program „Škola bez nasilja“. Istog dana, pojavio je još jedan snimak tuče negotinskih učenica Tehničke >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << škole.

Iako je ministar prosvete Žarko Obradović pre samo mesec dana rekao da vršnjačko nasilje među srpskom omladinom nije alarmantno jer ne sledimo negativan trend evropskih i američkih škola. Obradović je ipak najavio formiranje radne grupe koja će sistemski početi da rešava problem nasilja među učenicima.

Prema rečima Tinde Kovač-Cerović, pomoćnika ministra prosvete, do sada je iz nevladinog sektora prikupljena sva dokumentacija.

- Rezultati rada grupe će se osetiti vrlo brzo. Svi projekti koju su se primenjivali bili su parcijalni i to jednostavno nije moglo da profunkcioniše. Plan za borbu protiv nasilja u školama će obuhvatiti jasne ciljeve i smernice koje će se odnositi na lokalnu samoupravu, škole, obučavanje direktora, profesora, psihologa, pedagoga i roditelja. To znači da će jasno znati ko je za šta odgovoran - objasnila je Kovač-Cerović, uz napomenu da vršnjačko nasilje nikada ne može biti iskorenjeno, ali da se mora svesti na pojedinačne slučajeve.

Cerovićeva ističe da su rešenja preuzeta iz drugih zemalja, a da radnu grupe čine stručnjaci Ministarstava, prosvete, rada i socijalne politike, Instituta za psihologiju, nevladinih organizacija. Prema podacima MUP-a, od početka 2008. godine u školskim prostorijama povređeno je 47 učenika. Sve izraženija je brutalnost osnovaca. Svaki peti učenik u školi doživi verbalno zlostavljanje od svojih drugara.

У поремећеном систему вредности друштва у којој цвета криминал, мафија, примитивизам, екстремизам свих облика само су последице разних облика насиља у школама, па последице треба лечити прво у друштву па тек у школама.

Данас је тешко одржати час математике у основној школи-деца постала агресивна, често пута у учионицу долазе под алкохол, снимају видео клиповима, шаљу поруке мобилним телефонима, понижавају и вређају наставнике некада и дрогирана, склона на свађу и чак физички обрачун;под утицајем родитеља учествују у шверц и криминал, а има и намерног провоцирања-опонашају јунаке са ТВ серија –постало је опасно не само за час, него и за очување менталног здравља наставника у школи. Мирослав Младеновић наставник математике ОШ "Браћа Миленковић" село Шишава-Ломница Власотинце

16.новембар 2008. године Власотинце

Одговор Помоћнику министра просвете:

-Пошто неналазите за сходно да одговорите ви и министар просвете Обрадовић(као и помоћник министра у више мандата Андрићева)-а добро су познати мени разлози што неодговарате на моја критичка поимања из непосредне праксе и суноврат реформе у школама на Југу Србије, онда нажалост морам да користим једино средство комуникације овај интернет(лист Просветни преглед је затворен за различита виђења реформе у просвети) са онима који за свој (не)рад примају дбеле плате и докрајчују наш систем школства. Шта мислите да су деца и наставници(школа само "стаклено звоно" у којима неће да продру вредности примитивизма, екстремизма, изопачене свести о породици, жени као људском бићу и муопште о човеку заснованог на вредности профита. Ту је суштина проблема одакле долази насиље. У ЕВРОПУ СЕ НЕТРЕБА "УЛАЗИТИ" ДОДВОРАВАЊЕМ", НЕКО ОЧУВАЊЕМ ИСТИНСКИХ ВРЕДНОСТИ нашег друштва, нације, културе и образовања. Све је на "распродају"-па и просвета, пошто зашто. Нас у школама нико нити је питао нити пита шта треба мењати(само су се дебело "омрсили" у маркама и евровима-а још и српски тајкуни, профитери и криминалци као "додатак")-то је суровост у школама а ми наставници и деца смо у њој само жртве. Више немамо ни снаге ни моћи да се боримо, јер уместо педагофије, методике , поштења и рада у учионици са децом-одлучују нам којекакви шилибајзери у такозваним невладиним организацијама, а све се то "подмазује" дебело како би се докрајчио наш школски систем и тако у суштини постали не само економска него и "просветна" колонија суровог експлотаторског капитализма. Свако ко је у прошлости имао прилику да учи педагошку дечју психологију, педагогију, дидактику, социологију личности-добро зна да да се усавршавање наставника и учитеља мора вршити лично уз рад и у учионици налазе решења проблема са децом. данас више то неможе, јер су и родитељи са децом и разноразним неспособним партиским кадровима у локалноим срединама постали несамо "кочнице"-него и опасност за оне праве наставнике-педагоге, који нису се продали за коју сићу и остали верни својој просветитељској професији. данас у партиској држави, партиски министри, помоћници, начелници, директори, чланови школских одбора-велика су сметња за истински образовно васпитни процес у школама да се нађу права решења за све проблеме у школи, па и у погледу насиља у школама. Само професионално способни и морални кадрови у држави и школским институцијама могу имати успеха у мењању тешког постојећег стања у друштву и школама. Мирослав Младеновић наставник математике ОШ "Браћа Миленковић" село Шишава Власотинце

17.новембар 2008. године Власотинце

Hvala Mirolsave sto opstajes i sto jos pokusavas. A gdja Tinde Kovač-Cerović i dalje prica isto sto i u Milosevicevo doba. Vazno je da ne sklizne iz ministarstva, a sto isto ne radi nista i sto nema blage veze sa prosvetom to je najmanje vazno. O ministru ne bih ni slovo - on se "dokazao" prilikom formiranja vlade.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.