Izvor: N1 televizija, 21.Sep.2017, 20:34 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Možemo li da budemo efikasni u radu kao Japanci?
Usvajanje japanskih poslovnih princip, sasvim sigurno, predstavlja dugotrajan proces. Verovali ili ne, nešto od japanske prakse već je prisutno u Srbiji, i to kroz kajzen, poslovnu filozofiju, lansiranu pre 50 godina u fabrici automobila Tojota, koja donosi specifičan odnos zaposlenih prema radu.
Izvor: N1info
Srpski menadžeri će o kajzenu saznati više na predstojećem kongresu, a za Infobiz je o japanskoj poslovnoj filozofiji govorio Bojan Šćepanović, >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << osnivač Kajzen instituta u Beogradu.
Kajzen je promena na bolje, odnosno japanski pristup menadžmentu, koji je dosta popularan u svetu i počinje da se primenjuje u Srbiji.
Taj model, prema rečima Šćepanovića, podrazumeva povećanje produktivnosti i srazmerno tome povećanje profita.
“Kao i zadovoljni zaposleni. Japanci imaju specifičan pristup koji zahteva od svih zaposlenih da daju mali doprinos”, objašnjava on.
Kaže da postoje novčane i nenovčane stimualcije, ali da se zaposleni, pre svega, uključuju u svoj posao.
“I na taj način pokušavamo da od ljudi koji su dole čujemo šta imaju da kažu. To je sve u kontekstu ciljeva kompanije”, ističe Šćepanović.
Smatra da takav model poslovanja jeste primenljiv i u Srbiji.
“Uvek kažem - daj da gledamo sličnosti. Ipak je japanska kultura i njihov pristup potpuno drugačiji, ali mnoge stvari mogu da se primene”, navodi on.
Na budućem kongresu, kako kaže, biće preko 200 učesnika, 200 posetilaca i oko 20 govornika koji primenjuju ili su primenjivali kajzen.
“U nekim od komanija ljudi će imati priliku da u praksi vide primenu kajzena (Imek, Tetra pak, dr Etker itd). Sa primenom ovakvog pristupa u poslovanju moguće je povećati produktivnost i zarade za oko 20 do 30 odsto”, ističe Šćepanović.
Pogledaj vesti o: Toyota