Kasne auto-delovi iz Kine, kolika je šteta

Izvor: RTS, 11.Feb.2020, 08:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kasne auto-delovi iz Kine, kolika je šteta

Ukoliko se za dve nedelje ne pronađe način da se iz Kine bezbedno i u roku dobijaju auto-delovi, mnogi proizvođači koji tamo kupuju delove biće prinuđeni da obustave ili smanje proizvodnju vozila u Evropi i Japanu. Reč je najviše o plastičnim delovima i agregatima za prvu ugradnju.
Kancelarije "Folksvagena", BMV-a, "Volvoa", "Tojote" ili "Tesle" – produžile su pauzu u svojim proizvodnim >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << pogonima u Kini.

Trake stoje i u grupaciji "Pežo Sitroen", a mnogi brodovi natovareni auto-delovima za Evropu, još ne napuštaju kineske luke.
Ukupna šteta već sada se meri stotinama miliona evra, a kineska vlada je obećala da će dati i materijalnu pomoć da se situacija stablizuje.
"Ekonomske posledice biće veće nego u vreme epidemije SARS-a. Tada je šestomesečna kriza koštala Kinu oko jedan odsto rasta bruto-društvenog proizvoda. Sve fabrike zatvorene su tri do četiri nedelje", kaže Hans Verner Siv iz IVA Instituta iz Nemačke.
Veliki deo radnika dolazi upravo iz regiona oko grada Vuhana, a on je gotovo u potpunosti u karantinu.
Tek će se naredne sedmice znati koliko će se radnika vratiti u glavne proizvodne lokacije širim Šangaja, Pekinga i na jugu Kine, i u kojoj meri će epidemija uticati na proizvodnju, a time i na međunarodne lance snabdevanja.
"Peking je, iz predostrožnosti, finansijskom sistemu dao neobično jaku injekciju od 156 milijardi evra kako bi održao stabilnost bankarskog sistema i domaćeg tržišta novca", navodi Johaim Rainc iz Instituta "Drezden".
Najveća kineska rafinerija smanjila je proizvodnju za oko 600.000 barela dnevno zbog manje potražnje za gorivom.
A mnogi se pitaju šta će biti sa isporukom automobila koji se jedino u Kini prave za čitav svet.
Za sada nema odgovora na ova pitanja, a neki kupci moraće da sačekaju svoja vozila u Evropi i mesec-dva više, kažu nemački analitičari.
Pogledaj vesti o: Toyota,   Peugeot

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Kasne auto dijelovi iz Kine, kolika je šteta?

Izvor: Nezavisne Novine, 11.Feb.2020

Ukoliko se za dvije nedjelje ne pronađe način da se iz Kine bezbjedno i u roku dobijaju auto-dijelovi, mnogi proizvođači koji tamo kupuju dijelove biće prinuđeni da obustave ili smanje proizvodnju vozila u Evropi i Japanu.

Nastavak na Nezavisne Novine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.