CeSID: Lista DS najzastupljenija

Izvor: B92, 06.Maj.2012, 21:45   (ažurirano 02.Apr.2020.)

CeSID: Lista DS najzastupljenija

Beograd -- Izborna lista "Izbor za bolji život" i njen kandidat Boris Tadić bili su najzastupljeniji u izbornom programu televizija sa nacionalnim frekvencijama.

To je pokazalo istraživanje CeSID-a.

Teme Kosova i pridruživanja EU bile su manje zastupljene u kampanji u poređenju sa prethodnim izborima, pokazala su istraživanja nekoliko organizacija koje su pratile izbornu kampanju u Srbiji.
>> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << />
Bojan Klačar iz Centra za slobodne izbore i demokratiju (CeSID) naglasio je da je istraživanje televizijskog programa poslednjih sedam dana kampanje pokazalo da se, kao i u prethodnim izborima, nastavlja veliki upliv komercijalnog sadržaja u odnosu na informativni.

Prema njegovim rečima, to je loše jer u predstavljanju stranaka ima malo novinarskog rada, informacije potiču od samih stranaka.

Klačar je naveo da su kampanjom dominirale drugačije teme u odnosu na prethodne izbore, kada su teme Kosova i EU bile visoko kotirane, takođe, u ovoj kampanji izborni blokovi na televizijama bili su "usitnjeni", sa ravnopravno zastupljenim strankama i unapred filtriranim izjavama.

Istraživanje CeSID-a pokazalo je da je, na šest televizija sa nacionalnim frekvencijama, u ukupnom izbornom programu najzastupljenija bila lista "Izbor za bolji život" sa 26 odsto, a slede lista "Pokrenimo Srbiju" sa 23 odsto i Ujedinjeni regioni Srbije sa 19 odsto.

Što se tiče predsedničkih kandidata, najzastupljeniji je bio kandidat liste "Izbor za bolji život" Boris Tadić sa 33 odsto, a slede Ivica Dačić sa 14 odsto, Čedomir Jovanović - 13 odsto i Tomislav Nikolić - devet odsto.

Klačar je naveo da je kampanja za izbore bila izuzetno propraćena u dnevnim novinama, da je kampanja bila visoko personalizovana, odnosno da su u ime stranaka, najviše do tri čoveka prenosila izborne poruke.

Na uzorku od osam dnevnih listova, pokazalo se da je najzastupljenija bila lista "Izbor za bolji život" sa 29 odsto ukupnih tekstova, a slede koalicije okupljene oko SPS-a i SNS-a, dodao je on.

Istraživanje interneta i društvenih mreža pokazalo je da su u kampanji bile najzastupljenije teme zapošljavanja, investicija, korupcije, dok je manje reči bilo o životnom standardu, a interesovanje za teme EU i Kosova opalo je u odnosu na prošle izbore, saopštili su predstavnici Fondacije Ebart.

Istraživanje Balkanske istraživačke mreže (BIRN) pokazalo je da su u kampanji stranke ponudile "gomilu opštih pojmova" o rešavanju problema građana umesto konkretnih predloga.

Slobodan Georgijev iz BIRN-a istakao je na konferenciji za novinare u Tanjugovom pres-klubu da je kampanja pokazala da političke partije većinom nemaju prave programe po kojima bi bili prepoznatljivi i da se ne bave nikakvim specifičnim pitanjima.

On je naveo da su za građane, prema istraživanju te organizacije, prioritetna pitanja ekonomije, odnosno životnog standarda, zapošljavanja, a da tek onda slede korupcija, vladavina prava, Kosovo i EU.
Pogledaj vesti o: Izbori,   Autonomna pokrajina Kosovo i Metohija

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.