Izvor: Politika, 27.Apr.2012, 15:06 (ažurirano 02.Apr.2020.)
U novom Kulturnom dodatku u subotu 28. aprila čitajte:
21. VEK
Dirigenti iz Frankfurtske opere
Prošlog oktobra, u jeku krize koja je zahvatila eurozonu, naročito Grčku i Italiju, u Frankfurtskoj operi, sastala se mala grupa veoma uticajnih pojedinaca. Tvrda igra ove sinhronizovane grupe u roku od nekoliko meseci na mesta demokratski izabranih premijera Grčke i Italije dovela je „bankarske >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << tehničare”. „Groupe de Francfort” (GDF), na samitu G20, u Kanu, otvoreno je, na reverima nosila značke sa svojim elitnim imenom. Svima je postalo jasno da GDF deluje kao nova, bez demokratskih izbora sastavljena, centralna vlada eurozone
Stanko Crnobrnja
-------------------------------------------------------
INTERVJU
U pozorište dođe više ljudi nego na Dinamov stadion
Ministar nema nikakav tajni budžet ili rezervu koja bi mu omogućila da deli sredstva mimo veća: Andrea Zlatar Violić (Foto Zoran Kršljanin)
U Hrvatskoj još uvek postoji neka vrsta velikih očekivanja od društvene uloge kulture, posebno kad je u pitanju pozorište. A i same brojke pokazuju da je u pozorištu za godinu dana bilo 120.000 ljudi a na stadionu 90.000. Dolazim iz područja žive umetnosti i očekivala sam da je područje žive umetnosti i kulture u centru svega, a u ministarstvu smo zatekli opsednutost istorijskom baštinom – kaže za naš list Andrea Zlatar Violić, ministarka kulture Hrvatske, gde odluke o raspodeli sredstava donose Veća za pojedinu oblast kulture, a ministar nema nikakav tajni budžet ili rezervu koja bi mu omogućila da radi mimo veća
Velimir Ćurgus Kazimir
-------------------------------------------------------
EVROPA OKO EVROPE
Elegancija i inteligencija Kutije
Martin Šulik, Pjer Andri Delo, Irena Bilić i Doris Pak na završetku festivala i dodeli nagrada
Ovde nije reč samo o uspehu srpskog filma već i o uspehu zemlje koju predstavlja – kaže za „Politiku” Doris Pak, predsednica komisije za kulturu Evropskog parlamenta, povodom nagrade koju je na festivalu u Parizu osvojio filmski prvenac Andrijane Stojković, „The Box“
Za Politiku iz Pariza Ana Otašević
----------------------------------------------------------
AVENIJA AMERIKA
Pleme od samo jednog pripadnika
Šeri Terkl: Studenti sagovornicima gledaju u oči, dok istovremeno „tekstuju”, šalju SMS nekom drugom
Šeril Terkl svoj esej počinje opisom novog porodičnog okupljanja: svi su zajedno, roditelji i deca, ali svako u rukama ili ispred očiju ima neki „gedžet” sa koga ili šalje poruke, ili ih čita.Sličan prizor ona zapaža i na poslovnim sastancima, i u restoranu, spavaćoj sobi... Studenti otkrivaju novu veštinu: da sagovornicima gledaju u oči, dok istovremeno „tekstuju”, šalju SMS nekom drugom, a jedan 16-godišnjak kaže da bi „jednog dana, ali sasvim sigurno ne baš sada”, želeo da nauči da stvarno razgovara
Milan Mišić
------------------------------------------------------
ARHITEKTURA
Automobili se polako uklanjaju iz Londona
Mark Brerli (Foto Senja Vild)
Počelo se sa isključivanjem automobila iz centra – zbog terorizma. Zbog IRA i automobila bombi. Taj eksperiment zvao se „Čelični prsten”. Posle je, 2000, prvi izabrani gradonačelnik Londona uveo plaćanje ulaza kolima u centar grada. I to je vrlo promenilo balans između pešaka, biciklista, javnog saobraćaja. U Beogradu smo naišli na neobična dvorišta u dubini centralnih gradskih blokova. Na pasaže koji vode od jednog do drugog dvorišta. To su stvarno lepi ambijenti. Ima ih u mnogim gradovima Evrope, ali ne i u Londonu -kaže Mark Brerli, gost Beogradske itnernacionalne nedelje arhitekture (BINA)
Snežana Ristić
-------------------------------------------------------
ČITANJE GRADA
Terazije na novom Beogradu
Terazije između dva rata
Umesto hitnog leka za današnji izgled, ali i poratni udes Terazija, Beograđanima je prepisan zabavno-rekreativni halucinogen nadahnut scenografskom recepturom „Montevidea” ili nekog sličnog filma. Stvarne Terazije su time utučene drugi put
Od dasaka i gips-ploča: Tematski park Terazije u izgradnji (Foto Dragan Jevremović)
Slobodan Giša Bogunović
Kulturni dodatak
objavljeno: 27.04.2012.