Izvor: Piplmetar.rs, 07.Nov.2023, 17:31

Ranđelović: Tema filma „Čuvari formule“ i njegove muzike je čovekoljublje

Ranđelović je rekao da je svaki film priča i svet za sebe, i njega kao kompozitora inspiriše na različite načine, kao što je bio „Južni vetar“, gde je bilo „interesantno napraviti Balkan triler zvuk“

Foto: Tanjug/Rade Prelić


Gost nove epizode video serijala Tanjug Reflektor biio je kompozitor Aleksandar Ranđelović koji je govorio o svom radu na muzici za film „Čuvari formule„.
Ranđelović je rekao da je >> Pročitaj celu vest na sajtu Piplmetar.rs << svaki film priča i svet za sebe, i njega kao kompozitora inspiriše na različite načine, kao što je bio „Južni vetar“, gde je bilo „interesantno napraviti Balkan triler zvuk“.
„Da ne odemo previše u etno ili folklorne mometne, ali opet da bude naš autentičan zvuk. Mislim da smo uspeli, da taj neki muzički pečat ima ‘Južni vetar’. Dok je u ‘Čuvarima formule’ potpuno drugi film u pitanju“, naveo je kompozitor.
Ranđelović je rekao da je u razgovoru sa rediteljem Draganom Bjelogrlićem došao do ideje da u „Čuvarima formule“ zvuk treba biti minimalan, sa malo instrumenata, da bude „dosta zatvoren, jer se nalazimo u prostoru bolnice“.
„Dizajn zvuk i muzika su trebali napraviti atmoferu tegobe, ali je Dragan želeo da ne dođemo do neke patetike ili da oslikavamo bukvalno stanje bola i muke u kojoj se nalaze, nego da idemo u kontrapunkt“, istakao je Ranđelović.
„Čuvari formule“ govore o akcidentu u nuklearnom institutu Vunča pedesetih i potom lečenju naših ozračenih naučlnika u Francuskoj, a Ranđelović ističe da je ideja filma čovekoljublje, i enegija koja se iz toga stvara tokom filma uslovila je da se muzika radi u tom tonu.
Ranđelović je ocenio da pop kultura utiče na film, pa muzika prati trendove, kao što su se sedamdesetih godina prošlog veka pravile pesme za fimove, poput „Goli u sedlu“, dok se osamdesetih desio upliv elektro popa.
Prema njegovim rečima, „muzika ima jak uticaj na film i ljubitelji filma kad ostavi na njih utisak žele posle da čuju tu muziku“.
„Međutim, ukoliko film ne uspe, muzika može da bude izuzetna, ali neće se slušati mimo filma. Film je glavni nosilac zvuka. Ako on uspe i muzika će doći do slušaoca“, naveo je kompozitor.
Ranđelović je rekao da u svetu blokbasteri iz Holivuda imaju naveći broj slušalaca, kao skupe produkcije koje se snimaju u vrhunskim studijima, sa isto takvim orsketrima, „i to jeste zanimljiva muzika da se čuje ponovo“.
Prema njegovim rečima, evropska kinematografija je drugačija, kao i muzika, i premda ima sjajnih saundtrekova, ljudi kada kažu da slušaju filmsku muziku obično se pomisli na „Gospodara prstenova“ ili „Konana“.
Ranđelović je istakao od novih filmova muziku za „Don’t Worry Darling“ i „Green Night“, ali je podsetio i na evergrin kao što je „Ratovi zvezda“, koji pripada u „velika dela u pogledu kompozicije i orkestracije“.
(Telegraf.rs/Tanjug)


Opširnije
Izvor: Telegraf.rs

Nastavak na Piplmetar.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Piplmetar.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Piplmetar.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.