Vojvodina hoće svoju Železnicu

Izvor: B92, 07.Sep.2011, 17:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Vojvodina hoće svoju Železnicu

Beograd -- Poslanici razmatraju Predlog zakona o Železnici. SPS ga brani, Savez vojvođanskih Mađara traži amandmane.

Ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić rekao je, obrazlažući zakon, da će njegovo usvajanje omogućiti veću konkurenciju i viši kvalitet železničkih usluga.

Savez vojvođanskih Mađara podržaće predloženi zakon samo ukoliko budu usvojeni njihovi amandmani, koji se odnose na to da deo železničke infrastrukture bude u svojini Vojvodine. Njihove >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << amandmane podržaće i LSV.

"Njegovo donošenje potrebno je radi usklađivanja sa novim paketom direktiva Evropske unije. Osnovni ciljevi zakona jesu poboljšanje efikasnosti železničkog sistema, stimulisanje njegovog razvoja, kao i njegovo integrisanje u železnički sistem EU", kaže Milutin Mrkonjić, ministar infrastrukture i energetike.

Vlada Vojvodine predložila je da Vlada Srbije dopuni Predlog zakona o železnici i preciznije uredi pitanje svojine nad železničkom infrastrukturom, tako da predvidi mogućnost da pokrajina bude vlasnik železničke infrastrukture i njom upravlja.

Potpredsednik vojvođanske vlade i pokrajinski sekretar za privredu Ištvan Pastor podsetio je da je pre nekoliko meseci pripremljen Elaborat o stanju železničkog saobraćaja u Vojvodini i organizovana javna rasprava o budućnosti železnice i modelima železničkog sistema u pokrajini.

"Moram da kažem da ćemo biti u mogućnosti da podržimo ovaj zakon isključivo ako amandmani budu prihvaćeni. Ti amandmani, ima ih ukupno 6, se odnose na stvaranje mogućnosti za to da AP Vojvodina preuzme deo železničke infrastrukture", kaže Balint Pastor iz SVM.

"Gospodine Mrkonjiću, niste dugo govorili o ovom zakonu. Bilo bi sjajno kad bi prosečno kašnjenje vozova Železnica SR bilo onoliko koliko ste vi govorili. Ne morate ni da preterujete, pa da pričate kolika su kašnjenja, tu je gospodin Đelić. Mi u ovaj zakon i set rešenja ne ulazimo sa nulte tačke, u ovoj zemlji postoji železnički sistem, sistem pruga, jedno veliko JP koje je najveći gubitaš, preduzeće sa najslabijom perspektivom, ako izuzmemo, sem JAT-a, koji teško da može da se nazove operativnom kompanijom", kaže Bojan Đurić iz LDP-a.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.