Izvor: Večernje novosti, 06.Jun.2019, 23:37

SRBIJI NEDOSTAJU ŠOFERI: Ni obuka za džabe ne mami mlade

SRBIJI NEDOSTAJU ŠOFERI: Ni obuka za džabe ne mami mlade

Pokušaj poslovnog udruženja za međunarodni transport. Šofer me može da radi pre nego što napuni 21 godinu NEMAČKOJ privredi trenutno, i pored ogromnog priliva stranaca, nedostaje oko 50.000 vozača kamiona, autobusa, lakih privrednih vozila! Podatak koji je u sredu objavljen u "motoru" Evropske unije, obradovao je naše sugrađane koji žele da svoje vozačko umeće unovče u inostranstvu, ali je istovremeno zabrinuo naše privrednike, vlasnike transportnih preduzeća, >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << čini se najviše, jer je kod njih nedostatak profesionalnih vozača, čini se, najuočljiviji. - U celoj Evropi nedostaje oko 50 odsto vozača od optimalnog broja - potvrđuje za "Novosti" Neđo Mandić, predsednik Poslovnog udruženja međunarodni transport (PUMED). - Koliko nedostaje u Srbiji, teško je reći, ali se malo i preduzima da se taj problem otkloni. Čak i zakonska regulativa više odmaže nego što pomaže. Problem je pre svega u nezainteresovanosti mladih da se posvete ovom pozivu. - Školovanje učenika u srednjoj školi za ovo zanimanje ne daje željene rezultate i činjenica je da se oni obučavaju na neadekvatnim vozilima - objašnjava Mandić, a tu su i propisi po kojima svršeni đak sa diplomom, odnosno željenom kategorijom, ne može da bude profesionalni vozač dok ne napuni 21 godinu. Te tri godine su predug period, i mladi odu na drugu stranu. Pročitajte još - PREVOZNICI TRAŽE POMOĆ OD DRŽAVE: Nedostaje nam 6.000 šofera Mandić kaže da je PUMED pokušao i da sam iškoluje potrebne kadrove, ali da je i ta akcija dala "mršave" rezultate.REGRUTI BILO je ideja da se ponovo, kao u vreme JNA, u redovima Vojske Srbije obučavaju regruti za vozače kamiona, autobusa. - Razgovarali smo, naravno, i sa Vojskom. Situacija je trenutno takva da nije realno očekivati da se na ovaj način, kao nekada, dobijaju vozači potrebnih profila - kaže Mandić. - Mi smo organizovali o našem trošku obuku kandidata. Sve potrebno do sticanja kategorije. To nisu mala sredstva, radi se o oko 1.500 evra po vozaču - priča predsednik PUMED. - Ali, ni to nije dalo željene rezultate. Kada neko položi za profesionalnog vozača, to ne znači da automatski može za volan neke drumske krstarice, autobusa. - Neophodno je bar tri meseca da uz njega bude drugi vozač, suvozač. I to smo finansirali, ali je odziv i dalje daleko od potrebnog - kaže Mandić.
Pogledaj vesti o: Evropska Unija

Nastavak na Večernje novosti...






 Povezane vesti

Srbija kuburi sa vozačima kamiona, u Nemačkoj ih vrbuju po parkinzima i stajalištima

Izvor: Radio 021, 07.Jun.2019, 08:59

Nemačkoj privredi trenutno, i pored ogromnog priliva stranaca, nedostaje oko 60.000 vozača kamiona, autobusa, lakih privrednih vozila, a isti problem postoji i u Srbiji...Podatak koji je u sredu objavljen u Nemačkoj zabrinuo je srpske privrednike, vlasnike transportnih preduzeća, čini se najviše,...

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.