SRBIJI NEDOSTAJU ŠOFERI: Ni obuka za džabe ne mami mlade

P. Ž.

06. 06. 2019. u 22:02

Pokušaj poslovnog udruženja za međunarodni transport. Šofer me može da radi pre nego što napuni 21 godinu

СРБИЈИ НЕДОСТАЈУ ШОФЕРИ: Ни обука за џабе не мами младе

Foto Tanjug

NEMAČKOJ privredi trenutno, i pored ogromnog priliva stranaca, nedostaje oko 50.000 vozača kamiona, autobusa, lakih privrednih vozila!

Podatak koji je u sredu objavljen u "motoru" Evropske unije, obradovao je naše sugrađane koji žele da svoje vozačko umeće unovče u inostranstvu, ali je istovremeno zabrinuo naše privrednike, vlasnike transportnih preduzeća, čini se najviše, jer je kod njih nedostatak profesionalnih vozača, čini se, najuočljiviji.

- U celoj Evropi nedostaje oko 50 odsto vozača od optimalnog broja - potvrđuje za "Novosti" Neđo Mandić, predsednik Poslovnog udruženja međunarodni transport (PUMED). - Koliko nedostaje u Srbiji, teško je reći, ali se malo i preduzima da se taj problem otkloni. Čak i zakonska regulativa više odmaže nego što pomaže.

Problem je pre svega u nezainteresovanosti mladih da se posvete ovom pozivu.

- Školovanje učenika u srednjoj školi za ovo zanimanje ne daje željene rezultate i činjenica je da se oni obučavaju na neadekvatnim vozilima - objašnjava Mandić, a tu su i propisi po kojima svršeni đak sa diplomom, odnosno željenom kategorijom, ne može da bude profesionalni vozač dok ne napuni 21 godinu. Te tri godine su predug period, i mladi odu na drugu stranu.

Mandić kaže da je PUMED pokušao i da sam iškoluje potrebne kadrove, ali da je i ta akcija dala "mršave" rezultate.

REGRUTI BILO je ideja da se ponovo, kao u vreme JNA, u redovima Vojske Srbije obučavaju regruti za vozače kamiona, autobusa. - Razgovarali smo, naravno, i sa Vojskom. Situacija je trenutno takva da nije realno očekivati da se na ovaj način, kao nekada, dobijaju vozači potrebnih profila - kaže Mandić.

- Mi smo organizovali o našem trošku obuku kandidata. Sve potrebno do sticanja kategorije. To nisu mala sredstva, radi se o oko 1.500 evra po vozaču - priča predsednik PUMED. - Ali, ni to nije dalo željene rezultate.

Kada neko položi za profesionalnog vozača, to ne znači da automatski može za volan neke drumske krstarice, autobusa.

- Neophodno je bar tri meseca da uz njega bude drugi vozač, suvozač. I to smo finansirali, ali je odziv i dalje daleko od potrebnog - kaže Mandić.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

Goran V.

06.06.2019. 22:11

Kada bi mi dali 2-3 hiljade Evra platu unapred, možda bih i radio ali ovako...

Бинср

06.06.2019. 22:17

Недостају и лекари, медицинске сестре, конобари, вариоци, ватрогасци, полицајци, војници. Недостаје беба, деце..Све више недостаје, јаз је све већи. Тек ће се осетити недостајање, а попуна новим кадровима изниклих из оваквог образовног система ће бити трагична. Кад се на несзручност дода немотивисаност због мале плате добија се добитна комбинација,

Moki

06.06.2019. 22:18

Ja sam inzenjer masinstava sa velikim iskustvom i odlicnim znanjem CAD programa. U Srbiji samo ponizenja dozivljavam za 500e. Odoh u kamiondzije a ovi nasi poslodavci sa ovakvim ponasanje. nece jos dugo

Dragan

06.06.2019. 22:18

jok skoluj Mandiću decu od 15 god da ginu po putu,ali sto te to brine nisu tvoja,ali radi vaseg bogaćenja onda je to ok.....crvi

Arsic

06.06.2019. 22:20

Ja stvarno ne znam zasto tako? Posedujem b, C, E, kategorije cpc sertifikat profesionalnog vozaca, ADR sertifikat za opasne materije i cisterne, to je kostalo i vremena i para da se ima. Pa jel treba da radim u srbiji za 700-800 e. I to ko konj dok se gazda ne sažali pa kaže dosta je, a?,

Zero

06.06.2019. 22:27

Zašto ne uključite u obuku podmladak SNS pošto ta stranka ima pola miliona članova? Treba malo i da se radi nešto za promenu.

SrdjanSM

06.06.2019. 22:57

A kako bi bilo da uzmete izjavu možda i od nekog vozača koji je imao tu sreću da za hleb zarađuje kod tog istog Neđe Mandića? Pa da vam lepo opriča kako na kraju obračuna on (vozač) bude dužan Neđi. I tako dalje, i tako dalje... Nije sve baš tako ružičasto kako vam predsednik udruženja spakuje. A na kraju krajeva, po čemu je to udruženje toliko reprezentativno da samo oni znaju kakvo je stanje?

A

06.06.2019. 22:58

Prijatelju kada se vlasnici transportnih preduzeca opamete tj prestanu na račun mučenika da kupuju avione. Kada se manu procenta i faktura. I plate pošteno dan u kamionu plus plata. I naravno sve to u dinarima na račun. Sa punom prijavom na zaradu. Bice vozača i previše. Pozdrav iz Zagreba.

Opaki

06.06.2019. 23:08

Samo smanjite cenu obuke voza a koji bi se sa B kategorije prebacili na C, kasnije i na D. Ovako, normalan vozac kombija treba da podize kredit da bi polagao

Milos

06.06.2019. 23:29

Ja sam KV vozac zavrsion sam skolu za vozaca. Nigde ne mogu da nadje Posao zbog toga sto nemam iskustvo i nemojte da lazete da nema sofera kao ovi koji hoce da rade ne mogu da de zaposle jer ih niko nece

ivan

07.06.2019. 00:29

Mnogo ima kamiona u Srbiji i vlasnika istih,svako ko zna da vozi kamion ima ili planira da ga kupi,svako hoce da bude svoj gazda,zato i nema vozaca.

d

07.06.2019. 10:52

traze strano drzavljanstvo, zato nema, a za svabe koga briga, nek voze migrante uvezli su ih milion