Nominacije za Oskara: Slika i prilika današnjeg Holivuda

Izvor: BKTV News, 02.Feb.2017, 14:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nominacije za Oskara: Slika i prilika današnjeg Holivuda

Objavljivanje nominacija za 89. nagradu Američke akademije za film i nauku „Oskar“, kao i prethodne nagrade „Zlatni globus“, dale su prilično jasne smernice o glavnim favoritima za najznačajniju filmsku nagradu.

Jasno je da je dobitnik „Zlatnog globusa“ – mjuzikl „La La Land“ Dejmijena Šazela glavni favorit da bude apsolutni pobednik „zvezdane večeri“ Holivuda i da osvoji hrpu „zlatnih statueta“. Jer, ljubavna priča izmedju džez pijaniste >> Pročitaj celu vest na sajtu BKTV News << (kojeg igra Rajan Gosling) i neuspešne glumice (koju igra Ema Stoun) nominovan je čak u 14 kategorija, naravno i u onim najznačajnijim, što je do sada uspelo samo filmovima „Titanik“ (1997) i „Sve o Evi“ (1950. godine). Sa druge strane, ovaj mjuzikl ima sve elemente da ponese najveću filmsku nagradu za godinu iza nas. I dobru režiju, i dosta dobre glavne uloge, ali i činjenicu da je u pitanju filmski žanr koji u poslednje vreme nije baš često bio u fokusu filmskih stvaralaca. Sve u svemu, pravi „oskarovski“ film.

Glavni konkurentni „La La Landu“ su drama o tamnoputom gej mladiću „Moonlight“ Berija Dženkinsa i stilizovani SF Denija Vilneva „Arrival“ sa po osam nominacija. Upravo film Vilneva sa Ejmi Adams bi, po ocenama kritičara, mogao eventualno da pomrsi račune Šazelovom mjuziklu. „Arrival“ definitivno nije klasičan SF, već film sa puno autorskih elemenata (i rediteljskih i glumačkih), što mu dodatno podiže umetnički kvalitet. Šazel i Vilnev će odmeriti snage i u borbi za nagradu za najbolju režiju, dok iz prikrajka vreba Mel Gibson sa režijom ratne drame „Hacksaw Ridge“, kojim je napravio zaista zapaženi comeback u svet režije, posle puno godina, ispunjenih skandalima u privatnom životu. „Hacksaw Ridge“ je istovremeno i povratak Mela Gibsona žanru ratnog filma, posle interesantnog „We Were Soldiers“. Nekima će možda zasmetati Endrju Garfild u glavnoj ulozi, ali je on za ulogu bolničara koji odbija da nosi oružje, ali postaje heroj u bici na Okinavi, zaslužio i nominaciju za Oskara za glavnu ulogu.

Kejsi Aflek (dobitnik Zlatnog globusa) je ipak favorit za „zlatnu statuetu“ u kategoriji glavnog glumca za ulogu u drami „Manchester by the Sea“, iako bi uspeh „La La Landa“ mogao u prvi plan da izbaci Rajana Goslinga, ili bi članovi Akademije mogli da padnu na šarm Denzela Vošingtona u njegovom rediteljskom ostvarenju „Fences“, odlično režiranoj drami, u kojoj je ipak možda upečatljivija uloga Viole Dejvis, koja je verovatno i glavni kandidat za nagradu za epizodnu žensku ulogu. U najužem izboru za glavnu ensku ulogu su osvajačica Zlatnog globusa Izabel Iper (Elle), a ozbiljnu konkurenciju joj prave Natali Portman za odličnu ulogu Džeki Kenedi u biografskom ostvarenju „Jackie“, ali i Ema Stoun za „La La Land“ i naravno „oskarovska veteranka“ Meril Strip za film „Florence Foster Jenkins“, koja je poslednje vreme u fokusu javnosti zbog prepucavanja u medijima sa novim američkim predsednikom Donaldom Trampom. Ova kategorija će biti, po svoj prilici, najneizvesnija ove godine.

Internet šala: Kako je Meril reagovala kad je saznala da je 20. put nominovana za oskara

Sa druge strane, i ove godine konkurencija filmova za nagradu „Oskar“ zaista je „slika i prilika“ stanja u Holivudu i pre svega u američkoj kinematografiji. Očigledno je da se veliki resurski američke filmske industrije troše pre svega na ekstremno komercijalne filmove – besomučnu eksploataciju Marvelovih strip junaka i nastavaka komercijalnih franšiza, dok na žalost sve manje prostora dobijaju autorski autentični filmovi, sa većim ili manjim komercijalnim potencijalom. Sve je manje, odnosno jako su retki filmovi koji, bez obzira na nagrade koje osvajaju, zaista ostavljaju bez daha bioskopsku publiku i mogu da se nadaju da nekada dobiju status „filmskog klasika“. Prava filmska estetika sve više postaje vezana za festivale, a sve manje za klasične bioskopske sale. „Franšizna“ kinematografija je definitivno instant užitak, a za „umetničku dušu“ je ponekad neophodno da pogleda autorski, rediteljski, glumački i autentični film. Naravno, ne treba biti nepravedan prema onima koji dodeljuju najveće filmske nagrade, jer oni još uvek vode računa u autorskom i istinski umetničkom filmu. Ipak, u filmskoj industriji, kao i u drugim granama biznisa, profit uglavnom ima prioritet (često apsolutni).

I pored svega, ljubitelji sedme umetnosti će sigurno i ovoga puta uživati i dodeli najveće filmske nagrade „Oskara“ koja će se održati 26. februara po tradiciji u „Dolbi teatru“ u Los Anđelesu. Domaćin večeri biće Džimi Kimel. Favoriti su jasni, ali je „Oskar“ često umeo da iznenadi.
Pogledaj vesti o: Dodela Oskara 2013

Nastavak na BKTV News...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BKTV News. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BKTV News. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.