Nedostižna apsolutna tišina

Izvor: Politika, 15.Apr.2010, 23:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nedostižna apsolutna tišina

U pauzi snimanja filma „Koriolan” Rejfa Fajnsa, snimatelj zvuka i oskarovac Rej Beket i direktor fotografije Beri Akrojd posetili premijeru drame „Katanac za bol”

Deo autorske ekipe filma „Katanac za bol”, direktor fotografije Beri Akrojd i snimatelj zvuka Rej Beket, koji je pre mesec i po dana osvojio Oskara za rad na ovoj drami o američkim vojnicima koji demontiraju mine u Iraku i Avganistanu, prisustvovali su preksinoć srpskoj premijeri nagrađivane drame >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << Ketrin Bigelou u multipleksu „Kolosej” u TC „Ušće”. Ovih dana, Beket i Akrojd borave u Beogradu gde rade na rediteljskom debiju glumca Rejfa Fajnsa „Koriolan”, a posle beogradske premijere filma, koji je osvojio šest Oskara, bili su vrlo zadovoljni projekcijom u najmlađem multipleksu u Beogradu.

– Slika je oko filma, a zvuk je uvo kompleksnog filmskog organizma. Gledaoci pre svega percipiraju sliku sa platna, pa tek tada vizuelnom dodaju zvučno. Na ovu temu napisano je mnogo studija i mnogi smatraju da zvuk treba da prati sliku, sa čime se slažem. Međutim, zvuk često nadvlada nad slikom filma jer zvukom potenciramo ono važno za karaktere u filmu ili atmosferu. Svaki pokret na filmu ima svoj zvuk i on se mora definisati, kvalitetno snimiti i jasno čuti – smatra snimatelj zvuka Rej Beket i dodaje da se bez dobro snimljenog zvuka na setu, ne može napraviti kvalitetna zvučna slika filma tokom miksa i montaže zvuka.

Naš sagovornik slaže se sa konstatacijom da je tišina vrlo važna u zvučnoj koncepciji filma i objašnjava:

– Moj posao je da zabeležim tišinu lokacije, mesta na kojem je film snimljen, a posao reditelja je da je na pravi način upotrebi u filmu – ističe Beket i dodaje da apsolutnu tišinu nijedan snimatelj zvuka u dosadašnjoj istoriji filma nije zabeležio.

– Film „Katanac za bol” je klasičan primer da apsolutna tišina ne postoji. Jednu od scena snimali smo u pustinji, bilo je vrlo tiho, nije bilo vetra, ni zvukova pomeranja peska, i imao sam utisak da ništa ne čujem u slušalicama. Međutim, i u takvoj naizgled tišini, ima zvukova, jer sam čuo svoje disanje, otkucaje srca... – kaže Beket i dodaje da je rediteljka filma „Katanac za bol” Ketrin Bigelou insistirala na zvuku u filmu, jer je time želela da junake približi publici.

– U filmu ima samo nekoliko eksplozija, čini mi se pet. One su vrlo upečatljive, moćne i jake da vas pribiju u stolici. Međutim, ono što posle eksplozija sledi je tišina, a time je utisak o eksploziji mnogo jači i efektnije utiče na emocije gledalaca – otkriva Beket koji ovih dana snima zvuk u filmu „Koriolan” Rejfa Fajnsa.

– Ekranizacija Šekspirovog „Koriolana” za Fajnsa je veliki izazov, jer je kao svaki temeljan britanski umetnik vrlo posvećen stvaralaštvu čuvenog pisca. Imam utisak da dobro balansira glumca i reditelja u sebi i da precizno zna šta želi da prikaže – kaže Beket, koji je nagrađen i Bafta nagradom koju je osvojio i njegov kolega Beri Akroj, direktor fotografije.

– Beograd je grad vrlo raznovrsnih stilova i upravo zbog te raznolikosti Fajns ga je izabrao za lokaciju novog filma. Kada film budu gledali, na primer, u Britaniji, gledaoci neće znati koji je to grad, ali će im delovati vrlo blisko. Beograd ima svoj karakter u arhitekturi i Fajns to želi da pokaže na platnu. Kao svaki iskusni filmski glumac, koji je režiju učio od majstora kao što su Entoni Mingela, Ištvan Sabo ili Fernando Merieljes, on dobro zna kakvo svetlo i fotografiju želi – ističe Beri Akrojd, koji je za rad na filmu „Katanac za bol” bio nominovan za Oskara za fotografiju.

-----------------------------------------------------------

Beket: Žena mi čuva Oskara u Engleskoj

Oskar mi je kod kuće u Engleskoj, na sigurnom, valjda. Ne znam tačno gde stoji u kući jer mi je žena obećala da će da ga čuva, a ja sam odmah posle dodele Oskara došao u Beograd da radim na novom filmu Rejfa Fajnsa – kaže snimatelj zvuka Rej Beket.

Ivan Aranđelović

[objavljeno: 16/04/2010]

Nastavak na Politika...






Povezane vesti

Intervju 24 sata: BERI EKROJD I REJ BEKET, oskarovci

Izvor: 24sata, 16.Apr.2010, 00:13

Rej Beket je za film „Katanac za bol” nagrađen Oskarom za zvuk. Beri Ekrojd je jedan od najpoznatijih direktora fotografije u svetu, koji je takođe radio na tom ostvarenju. Obojica se trenutno nalaze u Beogradu gde snimaju film „Koriolan“. Za „24 sata“ govore o tome kako dodela najprestižnijih...

Nastavak na 24sata...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.