Filmski almanah: Tri uloge

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 18.Mar.2018, 05:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Filmski almanah: Tri uloge

Nekoliko sezona unazad, Oskar se dodeljuje po ključu, da svi budu pomalo namireni i zadovoljni. Nema blistavih pobednika koji počiste sve glavne kategorije, a drugima šta ostane, nego se poslovično vodi računa da nekoliko favorita podeli ključne statuete i na tom talasu poprave ili pospeše svoj tržišni skor koji se na domaćem severno-američkom terenu kreće od pedeset do sto miliona dolara. "Oblik vode" ove, "Mesečina" >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << prošle, "Spolight" pretprošle i "Čovek ptica" godinu pre te, ulaze u ram ciljanih kompromisa i novog podsticaja nezavisnom filmu odnosno tzv. umetničkim ograncima mejdžors studija, poput Fox searchlight, koji dugoročno finansijski ne mogu da konkurišu globalnoj podeli plena između njihovih blokbaster franšiza i kućnog videa na zahtev koji kontrolišu internet giganti Netflix i Amazon.

Pobrojani naslovi nisu za nezaborav i teško će ikada osvanuti na listama najboljih i najvoljenijih Oskarovaca, ili best of ostvarenja Holivuda. Ne, to su samo korektno režirani i odglumljeni radovi sa akcentom na scenario koji je fokusiran na male ili veće ljudske drame.

"Tri bilborda" nudi priču sa otvorenim krajem i dovršenim karakterima. Frensis Mek Dormand je daleko od idealne majke, sada očajna zbog gubitka ćerke stradale kao žrtve brutalnog silovanja i ubistva čija istraga tapka u mestu sedam meseci. Rastrzana pored muža koji ju je napustio zbog mlađe i sina koji je indirektno krivi za situaciju u kojoj se nalaze, pomera stvari sa mrtve tačke kada na zabačenom putu ka svom imanju, zakupljuje tri stara bilborda sa nedvosmislenom oglasnom porukom lokalnom šerifu. Gradić u kome životari je tipično američko malo mesto na jugu, zajednica gde svi znaju sve, sa lenjom ali agresivnom policijom koja i dalje nije imuna na boju kože i rasne predrasude. Njen neočekivan i smeo potez budi uspavanu čaršiju, i razne ljudske slabosti dolaze do izražaja. Ona je kivna, drčna i odlučna da se time što radi iskupi pred sobom i uspomenom na svoje dete i u promišljenim i nepromišljenim postupcima ne preza ni od čega. I drugi likovi na putu do katarze, nose neko teško breme, traume i strahove koji filuju oblandu karaktera i sudbina daleko od stereotipno produkovane slike idiličnih sredina sa dobrosusedskim odnosima.

Gluma je najveća vrednost, po svemu ostalom, prosečnog filma. Sporedne role Vudija Harlesona i naročito Sema Rokvela su u ravni vrhunskih izražajnih dometa Frensis Mek Dormend. Dva zaslužena Oskara.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.