Ivan Karl: Za dobar filmski program treba bar tri miliona evra

Izvor: Blic, 23.Feb.2014, 14:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ivan Karl: Za dobar filmski program treba bar tri miliona evra

Direktor za filmske sadržaje kablovskog operatora SBB, što podrazumeva i uređivanje specijalizovanog filmskog kanala Sinemanija, za “Blic TV magazin” govori o programu te kuće, kao i o položaju sedme umetnosti na televizijama... Ivan Karl

- Mart na Sinemaniji počinje ciklusom oskarovaca i naslovima: “Katanac za bol”, “Čelična Ledi”, “Život drugih”, “Džuno” i “Meri Popins” - ističe >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Ivan Karl na početku razgovora i dodaje da nas potom očekuje, kako kaže, sjajan spoj komercijalnih i autorskih ostvarenja:

- Gledaoci će moći da vide: “Pravično ubistvo”, “Leri Kraun”, “Hajd park na Hadsonu”, “Koktel”, “Barnijeva verzija”, “Lovci na glave”, “Koriolan”, “Heri Braun”, “Blic”, “Hitler poslednji dani”, “Rimu s ljubavlju”, “Vozač”, “Božiji grad”, “Magični Majk”...

Govoreći o trenutnoj poziciji filma na domaćim televizijama, Karl konstatuje da je

SBB i RTS

- Sa odgovornog mesta iz jedne velike kuće sam pre pola godine prešao na odgovornije mesto u drugu veliku kuću. Na SBB imam više obaveza jer integrišem film na nivou cele kompanije, a kanal Sinemanija je samo deo mojih ukupnih aktivnosti. Zadovoljan sam što je prošlog meseca ostvarila rezultate koji spadaju njen istorijski maksimum od kada je pokrenuta pre desetak godina - tvrdi Karl.

stanje “loše u svakom pogledu”, od koncepcije, gledanosti koja opada do novca za ulaganje koji ne raste...

- Za jak i konkurentan filmski program na televiziji sa nacionalnom frekvencijom treba bar tri miliona evra koji garantuju velike i sveže pakete mejdžorsa. Logika koja danas preovlađuje je sledeća. Za prvi milion može da se izgura projekat poput “Ja imam talenat” ili “X faktor”, za drugi milion može da se proizvede kvalitetna domaća serija koja ostaje u trajnom vlasništvu, a za treći milion može da se kupi „Sulejman“. Film koji nije pametno izabran i još bolje programiran ne može da parira pomenutim sadržajima - ističe dugogodišnji urednik filmskog programa RTS-a i aktuelni selektor Festa.

On smatra da je neminovna ekspanzija specijalizovanih filmskih kanala.

- Donedavno je bilo nezamislivo da hit poput “Avatara” bude premijerno emitovan na Foksovom kablovskom kanalu, a “Sumrak saga” na Sinemaniji. Filmovi se neminovno sele sa televizija opšteg tipa na specijalizovane kanale. Isto se već desilo sa sportom, američkim serijama, dokumentarnim i dečjim programima koji imaju sopstvene kanale i vezuju solidan deo gledališta. Nastupajućom digitalizacijom, televizijsko tržište se dodatno razuđuje, a proces koji potom sledi je segmentiranje ponude i ako trenutno ima desetak ozbiljnih filmskih kanala, za koju godinu će ih biti dvadeset i više - zaključuje Karl.

Najčitanije SADA:

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.