Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 09.Okt.2019, 13:06 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Srbija ima 2.357 registrovanih medija
Srbija ima 2.357 registrovanih medija, što je mnogo za medijsko tržište, a poverenje u medije opada, izjavio je danas predstavnik Ipsos stratedžik marketinga Srđan Bogosavljević na skupu "Prava mera medija 2.0".
"Malo je zemalja sa ovoliko medija, a teško je zamisliti da postoji zemlja sa manje novca po medijskoj jedinici", naglasio je Bogosavljević.
On je istakao da, osim medija na internet platformama, raste i broj štampanih medija, kojih je sada 911.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << />Bogosavljević je ukazao da je televizija i dalje glavni izvor informacija, dok u Srbiji i Grčkoj ljudi imaju poverenje i u društvene mreže.
On je rekao da medijsko tržište u Srbiji vredi oko 400 miliona evra, a da oko 100 miliona odlazi na javne servise, te da je malo onih koji su na dobitku, ali je veliki broj gubitaša i medija koji posluju na nuli.
Bogosavljević je istakao da prihodi od oglašavanja rastu, ali da ostali prihodi - poput donacija i prodaje - stagniraju, dok su prihodi porasli za 6,3 odsto, a rashodi 14,2 odsto.
On je naglasio da malo medija dobro targetira svoju publiku i da je važno reći da je Srbija zemlja starih i su se promenile i starosne granice kada je reč o internetu i da su to kupci i potrošači medija.
Šef Irex u Srbiji Evan Trač rekao je novinarima pre skupa da je važno da se ojača medijski sistem, da nezavisni mediji moraju da promene svoju biznis strategiju, ali da je mnogo ekonomskih i političkih izazova pred medijima, a da oni moraju da se prilagode novim okolnostima - poput digitalizacije.
Predsednica Irex Kristin M. Lord rekla je novinarima da je cilj da se pomogne medijima u Srbiji kako bi bili transparentniji i tržišno orijentisaniji.
Ona je na otvaranju skupa poručila kako medijsko tržište treba da bude transparentnije jer će to pomoći da se u medijima čuju različite strane i da se prave objektivne vesti.
Po njenoj oceni, postoji svest o tome da pritisci na medije dolaze i sa političke i sa ekonomske strane, a da je istovremeno, prema merenjima slobode medija, evidentan pad Srbije.
Direktorka ANEM Izabela Brnaković rekla je da je današnji skup važan, zbog pokušaja da se u merenje medija uvede neka vrsta standardizacije.
Pogledaj vesti o: Grčka
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...
Mediji u Srbiji: Raste broj medija, ali pada vrednost tržišta
Izvor: VOA, 09.Okt.2019
Medijska scena u Srbiji je istovremeno i bogata i siromašna - naspram čak 2.357 medija je veoma siromašno medijsko tržište vredno svega oko 400 miliona evra. Prema podacima iznetim na današnjem skupu "Prava mera medija" održanom u Beogradu, kada se odbije oko 100 miliona koliko odlazi na javne...