Luksuzni hotel u znaku ekologije

Izvor: B92, 05.Jun.2009, 22:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Luksuzni hotel u znaku ekologije

Luksuzni hotel Vilard u Vašingtonu, koji pretenduje da postane ekološki uzor, ne menja svakog dana posteljinu i peškire imućnim gostima, a u njegovim lusterima iz 19. veka gore ekonomične sijalice.

"Naš cilj je da Vilard postane ekološki uzor svim hotelima", kaže 51-godišnji Erve Udre, direktor palate podignute 1847. preko puta Bele kuće.

Udre, Francuz koji je vodio pariske hotele Krijon i >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Plaza atene, 2005. godine je počeo da unosi izmene u hotel Vilard koji ima 332 sobe, navodi Frans pres.

Prema njegovim rečima, Vilard je prvi hotel u svetu koji u potpunosti funkcioniše na obnovljivu energiju.

"Ne radi se o marketingu nego o odgovornosti hotelijerstva. Proizvodimo velike količine otpada i trošimo mnogo energije. Naša odgovornost prema čovečanstvu je utoliko veća", ističe Udre.

Hotel, u kojem je odsela većina američkih predsednika i u kojem je borac za građanska prava američkih crnaca Martin Luter King napisao čuveni govor "Imam san", koristi isključivo energiju vetra.

"Ona je skuplja, ali da bismo nadoknadili troškove, sve sijalice smo zamenili i stavili one ekološke koje su nam 2006. godine umanjile račune 13 odsto, odnosno za 130.000 dolara", kaže Udre.

Recepcionari po prijavljivanju gostiju prvo pitaju da li im smeta ako, u ime zaštite prirodne sredine, ne dobiju čistu posteljinu i peškire svakog dana.

"Oko 45 odsto klijenata pristane da ne dobije čiste peškire i posteljinu svakodnevno. Evropljani to prihvataju radije od Amerikanaca", kaže Erik Dijec, zadužen za sobe.

U ponudi je i donacija od jednog dolara po noćenju a prikupljeni novac je namenjen projektima za održivi razvoj, kao što je izgradnja bunara u indijanskim rezervatima ili u Južnoj Africi.

Na donaciju od jednog dolara pristaje 78 odsto gostiju Vilarda.

Svi proizvodi koje hotel nabavlja - od sapuna, deterdženata za posuđe, pa do farbi - biraju se tako da ne budu štetni po prirodnu sredinu.

Što se tiče kuhinje, biološke namirnice se najviše upotrebljavaju, kao i one koje se uzgajaju lokalno.

Smeće se razvrstava na plastiku, karton i organski otpad od kojeg se proizvodi 3.000 tona đubriva nedeljno.

Hotel priređuje i proslave za 45.000 dolara, a one uključuju biološki švedski sto, menije štampane na recikliranom papiru i dekoracije koje nisu štetne po prirodu.

"Ljudi se vraćaju baš zbog toga", kaže Fabjen Odri, koji je zadužen za diplomatsku klijentelu.

Najveći turistički hit danas je ekološka svest. Ljudi su zabrinuti za prirodnu sredinu više nego što su to ikad bili.

Prema istraživanju Udruženja "Green Hotel", organizacije iz Teksasa koja promoviše ekološku svest u uslužnom sektoru, 43 miliona američkih turista kaže da su zabrinuti za okoliš.

Zato mnogi hotelski lanci uvode ekološke programe. Vilard nastoji da u tome prednjači.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.