Intervju sa vojnikom kijevskih snaga o obaranju malezijskog Boinga

Izvor: Vostok.rs, 25.Dec.2014, 10:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Intervju sa vojnikom kijevskih snaga o obaranju malezijskog ``Boinga``

25.12.2014. -

U "slučaju malezijskoga Boinga" se pojavio "tajni očevidac", čije svedočenje obara sve optužbe protiv narodne vojske i Rusije i objašnjava zagonetno ponašanje zapadnih eksperata.

Ovaj čovek je sam došao u redakciju "Komsomoljke" (informativna agencija "Komsomoljskaja pravda"). Proverili smo njegove isprave i nije glumac niti lažni svedok. Prave podatke o svedoku za sada ne možemo da otkrivamo jer je rodbina našeg sagovornika ostala u Ukrajini i on se >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << boji osvete i ucenjivanja. Sudeći po onome što nam je Aleksandar (tako ćemo ga zvati) rekao, strah je realan. Predstavljamo vam transkript našeg razgovora, praktično u celosti.



JURIŠNI BOMBARDER SE VRATIO BEZ RAKETA

Gde ste se nalazili 17 jula 2014. godine, na dan kada je srušen malezijski Boing?

- Bio sam na teritoriji Uktajine, u gradu Dnjepropetrovsku, selo Aviatorskoje. To je običan aerodrom. Tu je tada bila baza za lovce i helikoptere. Avioni su redovno leteli i bombardovali, jurišni bombarderi Su-25 su bombardovali Donjeck i Lugansk. To je dugo trajalo.

Da li su avioni leteli svaki dan?

- Svaki dan.

Zašto mislite da su ti avioni mogli imati veze sa padom Boinga?

- Iz nekoliko razloga. Od osam aviona u bazi, samo dva su s raketama vazduh-vazduh. One su bile prikačene.

Zašto? Jesu li u toku bile neke avionske borbe u vazduhu?

- Ne, na avione su rakete bile prikačene radi odbrane u vazduhu. Za svaki slučaj. Uglavnom je tu bila municija za ciljeve na zemlji. Rakete i bombe.

Kažite nam o 17. julu.

- Redovno su leteli avioni. Od jutra su ceo dan leteli. U drugoj polovini dana, nekih sat vremena pre obaranja Boinga, uzletela su tri jurišna bombardera. Ne sećam se baš tačno kada. Jedan od aviona bio je sa tim raketama. To je bio Su-25.

Jeste li to lično videli?

- Da.

Sa koje tačke ste to posmatrali?

- Na teritoriji, ne mogu precizirati.

Da li ste bili u mogućnosti da konkretno vidite šta se kači na avion? Jeste li mogli pobrkati rakete "vazduh-vazduh" i  "vazduh-zemlja"?

- Ne, nisam mogao da ih pobrkam. Razlikuju se po veličini, boji i po krilima. Sa glavom za navođenje. Uopšte nije teško raspoznati ih. Uglavnom, posle kraćeg vremea, vratio se samo jedan avion, dva su bila oborena. Negde na istoku Ukrajine, tako mi je rečeno. Vratio se samo avion na koji su bile nakačene te rakete.

Ali se vratio bez raketa?

- Bez raketa. Pilot je bio veoma uplašen.

Da li poznajete tog pilota, jeste li ga videli?

- Da.

A možete li reći kako se on zove?

- Preziva se Vološin.

Je li on sam bio u avionu?

- Da. Avion je bio predviđen za jednu osobu.

A znate li njegovo ime?

- Vladislav, tako nešto. Ne znam tačno. Kapetan je.

Kapetan Vološin se vratio. I?

- Vratio se bez municije.

Nije bilo raketa?

- Nije.

"POGREŠAN AVION"

Recite nam, Aleksandre, avion se vratio sa zadatka, vi još ne znate za pad Boinga, ali zbog nečega vas je iznenadilo što nema raketa "vazduh-vazduh". Zašto?

- Te rakete "vazduh-vazduh" ne spadaju u osnovnu municiju. Njih kače na posebnu komandu. Uvek se vodilo računa da se avioni sa tim raketama ne šalju u vazduh. Jer se ta raketa ne sme tek tako nosati sa sobom po vazduhu. Taj avion može da nosi samo dve takve rakete. Pre se nikada nisu koristile. Bile su do tada izbačene iz upotrebe. Ali bukvalno sedam dana pre tog slučaja (pada Boinga), upotreba tih raketa je produžena na određeno vreme. I opet su vraćene u naoružanje. Godinama se nisu koristile.

A zašto?

- Provele su u vazduhu predviđeni dozvoljeni broj sati leta. Stare su, još sovjetske proizvodnje. Ali, eto, po privremenoj komandi, produžen im je rok trajanja.

I tog dana su okačene na avion?

- Sve vreme su bile okačene na te avione.

Ali nisu leteli?

- Trudili su se da ih ne šalju često u vazduh, jer svaki put time povećavaju broj sati leta. Ali tog dana je avion leteo.

I vratio se bez njih?

- Da. Pomalo znam tog pilota... (sasvim je moguće da je, kada su oborili ona dva aviona na njegove oči) da je odreagovao uplašeno i neadekvatno. Mogao je od prestravljenosti ili u cilju osvete da ispali rakete na Boing. Možda je mislio da je to neki drugi vojni avion.

Jesu li to bile prateće rakete?

- Da.

Kada ih je ispalio, one su počele da traže metu?

- Ne. Pilot sam fiksira metu. Onda ispaljuje raketu i ona leti ka meti.

Da li je pilot mogao tim raketama da gađa mete na zemlji?

- To je besmisleno.

Čega se još sećate od tog dana? Šta je pričao pilot?

-  Kada su ga izvodili iz aviona rekao je: "Pogrešan avion". I uveče je rekao, kad ga je jedan pilot pitao: "A šta s onim avionom?", a on, Vološin,  je odgovorio: "Avion se zadesio u pogrešno vreme na pogrešnom mestu".

"I POSLE NESREĆE AVIONI SU UZLETALI"

Je li taj pilot već dugo služio tamo? Koliko je star?

- Vološin ima oko 30 godina. Njegova jedinica je bazirana u Nikolajevu. U Dnjepropetrovsku su po komandi. Uoči toga su bili poslati u Čugujev kod Harkova. I sve to vreme su bombardovali Donjeck i Lugansk. I, prema informacijama od jednog čoveka koji služi u nikolajevskoj jedinici, nastavljaju to da rade i dalje.

Piloti su imali dosta borbenog iskustva?

- Ti što su bili tamo imaju staža. Nikolajevska jedinica je čak jedne godine, mislim 2013., bila najbolja jedinica u Ukrajini.

Da li su piloti diskutovali o slučaju sa Boingom?

- Svaki pokušaj diskusije se u trenutku prekidao. A i piloti su više razgovarali među sobom, oni su takvi... ponosni.

Šta je bilo sa tim pilotom , sa kapetanom Vološinom, pošto su svi saznali za taj Boing?

- Posle svega toga nastavljeni su letovi. I piloti nisu menjani sve to vreme. Stalno su bila ista lica.

"LETOVA NIJE BILO... ALI OBOREN JE"

Hajde da pokušamo da rekonstruišemo događaje. Kako su mogli da teku? Tri aviona su poletela na vojni zadatak. Našli su se otprilike u zoni u kojoj se nalazio Boing. Dva aviona su oborena. Kapetan Vološin se unervozio, uplašio, i možda pomislio od Boinga da je vojni avion?

- Moguće. Rastojanje je bilo veliko, možda prosto nije mogao tačno da vidi kakav je avion u pitanju.

Sa kog rastojanja se ispaljuju te rakete?

- Meta se može fiksirati sa 3-5 kilometara udaljenosti.

A kolika je razlika u brzinama vojnog aviona i Boinga?

- Kako god, brzina rakete je poprilično velika. Veoma brza raketa.

Dakle stigla bi u svakom slučaju? A visina?

- On može na svojoj maksimalnoj visini - na 7 hiljada metara - bez problema da fiksira metu.

 Može li da ispali i uvis?

- Da. Avion može prosto da uperi nos uvis i bez ikakvih poteškoća da fiksira metu i ispali raketu. Domet te rakete je više od 10 kilometara.

Na kom rastojanju od mete ta raketa eksplodira? Može li da uleti u korpus pa da eksplodira?

- Zavisi od modifikacije. Može i u korpusu, a može i na rastojanju od 500 metara.

Mi smo radili na mestu katastrofe i primetili smo da su udarci od gelera na korpusu aviona veoma zgusnuti. Čini se da je eksplodirala bukvalno dva metra od Boinga.

- Ima i takva raketa. Princip kasete - raketa eksplodira, izleću geleri, a onda udara i bojeva glava rakete.

Ukrajina je objavljivala da tog dana nije bilo vojnih letova. Proveravali smo razne izvore o oborenim avionima, Ukrajina svuda poriče da su njeni vojni avioni leteli toga dana.

- Znam za to. Ukrajina je takođe izjavila da su ta dva aviona oborena 16. a ne 17. jula. A datumi su se menjali, i ne jednom. Ali letovi su zapravo bili svakodnevni. Sam sam to video. Čak i za vreme primirja bilo je letova, istina, ređe.

ZABRANjENE BOMBE

Kakvo je naoružanje bilo na avionima na vašem aerodromu? Da li su upotrebljavane fosforne bombe, zapaljive smese? Na zemlji ih je ukrajinska artiljerija aktivno upotrebljavala.

- Fosforne nisam viđao. Ali su korišćene termobarske bombe.

Jesu li one zabranjene?

- Da. Bomba je bila namenjena za Avganistan. Zabranili su je i do kraja nisu koristili. Zabranjena je nekom konvecijom, ne mogu da se setim, ne znam. Ta bomba nije humana, zapaljuje sve redom. Od nje sve sagori.

Oni su ih kačili i upotrebljavali za vreme vojnih operacija?

- Da. Bilo je i zabranjenih kasetnih bombi. Avijacijska kasetna bomba, u zavisnosti od veličine, može da raznese metu velike površine. Za stadion je dovoljna jedna bomba. I to u potpunosti, za celu površinu od dva hektara.

Zašto su upotrebljavali takvo oružje?

- Oni su samo izvršavali naređenja. Čija - ne zna se.

Da li je poenta upotrebe takvog oružja zastrašivanje?

- Maksimalno uništavanje ljudskih resursa.

PREBIJAJU ZA SVAKU NESMOTRENU REČ

Zašto ste prešli u Rusiju, zašto ste rešili da progovorite? Zašto, na kraju krajeva, niko nije ranije sanao za ovo? Zar ste vi jedini očevidac!?

- Svi strahuju od SBU (služba bezbednosti Ukrajine) i nacionalne garde. Ljude mogu da prebiju za svaku neopreznu reč, da uhapse zboh najmanje sumnje da simpatišu Rusiju ili narodnu vojsku. A ja sam od početka bio protiv te "antiterorističke operacije". Ne slažem se sa politikom ukrajinske države. Građanski rat - to ne valja. Nije normalno ubijati svoje ljude. I nekakvo učešće uzimati u tome, ili ne uzimati, nego biti izvan Ukrajine i biti pristalica toga, sa tim se iskonski ne slažem!

"KP" POTVRĐUJE

Koje oružje je koristila ukrajinska avijacija iznad Donbasa:

Raketa R60 - za blisku borbu, "vazduh-vazduh", navodeća.

Razvijena 1967. godine. Ima karakteristične boje i motor na čvrsto gorivo. Glava za navođenje koristi infracrveno svetlo. R60 je opskrbljena beskontaktnim osiguračima, detonacija se događa na rastojanju između 5 i 2,5 metara od mete.

Prevodć: Vostok 

 

Izvor: kp.ru    

Nastavak na Vostok.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.