Novi kineski Put svile vodi u luku Trst, Srbija igra važnu ulogu

Izvor: RTS, 28.Jul.2019, 19:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi kineski Put svile vodi u luku Trst, Srbija igra važnu ulogu

Italijanska luka Trst obeležava 300 godina postojanja. Ta bescarinska zona vodeći je naftni terminal u severnom Jadranu i na sredini lestvice 20 najjačih evropskih luka, a sve je značajnija i tačka na novom kineskom Putu svile.
Za razvoj luke Trst zainteresovane su kineske kompanije i drugi investitori. U međunarodnom morskom prometu važna je karika. Izgrađene su i dobre trgovačke veze sa >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Turskom.

U centru pažnje je razvoj industrijske, bescarinske zone, potom visoke tehnologije i proizvodnja uz bolji tranzit tereta.
"Kina je prvo uložila u luku Pirej, a sada zahvaljujući pomorskom putu koji ide od luke Trst razvija se jedna trasa, mnogo brža, sa zemljama Zapadnog Balkana koje nemaju izlaz na more. Pomorski putevi Trsta zapravo otvaraju vrata za razvoj trgovine na svetskom nivou. Tako se povećava izvoz iz zemalja kao što su Srbija, Hrvatska, Mađarska", kaže Mario Samaraiva, generalni sekretar luke Trst.
Dubina mora čini da ovde dolaze i brodovi najveće nosivosti, a dobra umreženost svih vidova saobraćaja je prednost. Broj kontejnera raste iz godine u godinu, a luka Trst opsluži godišnje oko 10.000 teretnih vozova. Okrenuta je snabdevanju Centralne i Zapadne Evrope.
"Srbija će na novom Putu svile igrati važnu ulogu jer preko luke Trst može da postane konkurentnija za uvoz robe iz jugoistočne Evrope. I roba sa Dalekog Istoka mnogo brže može da dođe u Srbiju i obrnuto. Kada to kažem mislim na plovne puteve i specijalne transporte i za srspke industrijske proizvode", ističe predsednik i generalni direktor "Samer end Ko.Šiping" Enriko Samer.
Procenjuje se da će narednih godina izgradnjom putne i železničke mreže deo trgovačkih tokova biti preusmeren prema luci Trst.
"Pošto Srbija najviše izvozi proizvode kao što su bakar, drvo, voće i povrće, proizvode koji ne trpe velike troškove transporta, a kako bi bili konkurentniji na tržištu i u izvozu uvođenjem nove linije troškovi transporta bi se smanjili i naši izvoznici postali bi konkurentniji na međunarodnom tržištu, a ne samo na evropskom", objašnjava Maja Cuđički Trzin, generalni direktor za Srbiju "Samer end Ko.Šiping".
Cilj kineskog projekta "Jedan pojas, jedan put" jeste izgradnja novog Puta svile povezivanjem kopnene i pomorske infrastrukture, trgovine, finansija, energetike i industrije između Kine, Azije, Evrope i Afrike.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.