Izvor: RTS, 12.Jul.2023, 11:27

МУП појачано контролише аутобусе сa туристима – које су обавезе превозника и агенција

Сезона годишњих одмора одавно је почела. За пут су, поред туриста, спремни и возачи ванлинијских аутобуса, који су до обала Јадранског, Јонског или Егејског мора већ превезли хиљаде људи. Помоћник начелника Управе саобраћајне полиције Златко Беленцан истиче да >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << МУП појачано контролише возаче и аутобусе који превозе туристе, јер је циљ да се људи безбедно и прописно одвезу до својих дестинација. Директор Националне асоцијације туристичких агенција Александар Сеничић наглашава да закон врло јасно прописује које су обавезе превозника и возача, као и да је туристичка агенција као организатор путовања одговорна и за организацију превоза. Указује да се улази у пук туристичке сезоне и апелује на путнике да се припреме за гужве и високе температуре.
Александар Сеничић каже да највећи број превозника нису туристичке агенције, већ предузећа која се баве искључиво тим делатностима, док поједине туристичке агенције имају и део фирме која се бави превозом. 

Најчешће је, додаје, организовано тако да постоји један запослени или више њих који раде контролу свих потребних докумената да би се уопште кренуло на неки пут.
"С друге стране, кад је реч о техничким условима, то је закон врло јасно прописао и мора се водити рачуна да се и сами технички прегледи обављају на време", указује Сеничић. 
Како и где све МУП контролише превознике МУП појачано контролише возаче и аутобусе који превозе туристе, јер је циљ, истиче Златко Беленцан да се људи безбедно и прописно одвезу до својих дестинација које су одабрали за годишњи одмор.
За почетак ће, каже, контролу обављати на местима где се укрцавају путници, пре свега да би смањили евентуални стрес, али да би и одмах могли да реагују они који организују превоз.
"Затим, у другој фази вршиће се контрола када буду улазили у земљу на одговарајућим местима. Рецимо бензинским пумпама, да би на тим местима, евентуално, ако се уочи недостатак на возилу или неисправност возача, могао да дође други возач или да се замени аутобус", објашњава Беленцан.
Потребна документација за возаче Истиче да возач мора имати одговарајућу категорију, затим индивидуалну дигиталну картицу за дигитални тахограф, путни налог, уговор о раду и мора имати лекарско уверење, односно копију лекарског уверења, уколико се не ради о предузетнику.
Посебно указује да су уочили да поједини возачи још увек нису уписали међународну ознаку у својим возачким дозволама. То значи да морају у наставку свог обрасца да ставе одређену ознаку да може бити на нивоу међународног транспорта. 
Такође, на местима контроле, возачима ће се радити алко-тест и провера на коришћење психоактивних супстанци.
"Ми и овом приликом желимо срећан пут. И ми смо овде као стручни партнери да учесницима у саобраћају помогнемо да прописно и безбедно стигну на своје локације", поручује начелник Управе саобраћајне полиције.
Ко је одговоран за организацију превоза  Сеничић наглашава да закон врло јасно прописује које су обавезе превозника и возача и које су њихове улоге у организованом превозу.
"Дакле, туристичка агенција као организатор путовања је одговорна и за организацију превоза. Када говоримо о аутобусима одговорност агенције јесте да изабере поузданог превозника који има исправне аутобусе, да се провери документација, да све оно што је неопходно да се испуни како би сигурно путовање прошло, да се заиста испуни", прецизирао је директор Националне асоцијације туристичких агенција.
Указује и на непредвиђене околности када се крене на пут, када се дешавају кварови аутобуса који не могу да се предвиде.
"Путници морају да знају да се у том случају траже најбезбеднија локација, да путници изађу из аутобуса да би дошло до замене итд. Али имамо и проблема, конкретно и код полазака аутобуса из Београда и из других већих градова. Некако нисмо добро организовали места са којих се полази. Чини ми се да постоје много небезбедних места које се користе за полазак и излазак путника на путовању. Али верујем да ћемо и са изградњом нове аутобуске станице у Београду највећи део тог проблема решити", закључује Сеничић. 

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.