Zašto se u Indoneziji dešava toliko avionskih nesreća?

Izvor: Radio 021, 18.Avg.2015, 09:31   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zašto se u Indoneziji dešava toliko avionskih nesreća?

Pad aviona Trigijan era u kojem je poginulo 54 putnika i članova posade treća je velika nesreća na istom području u poslednjih 12 meseci.

Indonezijska pokrajina Papua jedno je od najusamljenijih područja sveta, mesto koje je toliko neistraženo da ga naučnici nazivaju 'izgubljenim svetom', poznato po mnogim neotkrivenim životinjskim vrstama. Budući da se ondašnji arhipelag proteže na 5.000 kilometara na jugozapadu Tihog okeana, avio prevoz predstavlja najpraktičniji oblik >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << putovanja između različitih delova zemlje.

No najnoviji incident tek je poslednja u nizu avionskih nesreća koje su pogodile ovu azijsku državu, inače četvrtu na svetu po broju stanovnika. U julu je vojni avion, koji je prevozio 122 osobe, pao u gradu Medanu, pri čemu su poginuli svi koji su bili u avionu, kao i 21 osoba na tlu. Prošlog decembra, avion koji je leteo prema Singapuru srušio se ubrzo nakon poletanja iz Surabaje, pri čemu su poginula 162 čoveka, tj. svi koji su se nalazili u avionu.

Ove nezgode nisu izolovani incidenti, jer je sigurnost indonezijskih aviona toliko loša da im je do 2009. godine EU zabranio da lete u bilo koju od svojih članica. Zašto Indonezija ima toliko burnu vazduhoplovnu istoriju? Odgovor se krije u povezanosti geografije, ekonomije i politike.

U siromašnijim krajevima Indonezije, kao što je Papua, infrastruktura puteva i železnice je jako loša ili nepostojeća, što znači da je nužan avio-transport. Dvadeset godina snažnog ekonomskog rasta koje su usledile nakon razornog finansijskog kraha istočne Azije 1998. godine, podigli su milione do statusa srednje klase, te je mnogima korišćenje aviona postalo najjednostavnija opcija. Zbog toga su se i avio-kompanije poput Trigane mogle pridružiti tržištu.

Takođe, prema rečima Došue Kurlancika, stručnjaka za jugoistočnu Aziju, korupcija opstaje u epidemijskim razmerama, zbog čega je patila, između ostalog, i vazduhoplovna industrija. Piloti, kontrolori leta i mehaničari su loše plaćeni, a vlada nerado pušta ljude izvana da imaju potpun pristup kad se radi o akcijama potraga i spasavanja, možda iz staha da se ne otkrije koliko su nesposobni neki od kontrolora i regulatora vazdušnog saobraćaja.

Portparol Trigijana erlajnsa izjavio je da je do poslednje nesreće došlo zbog nepovoljnih vremenskih uslova. Iako je moguće da se iznenada zamagli, zatamni i počne da duva jak vetar bez ikakvog upozorenja, avio-kompanija koja je imala 14 velikih nesreća od osnivanja, 1991. godine, ne bi smela imati takvih opravdanja, piše Atlantik.

Nastavak na Radio 021...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.