Izvor: Blic, 27.Dec.2009, 03:45 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Sitnice zbog kojih nam se menjao život u ovoj deceniji
Deceniju, koja ulazi u završnicu, pored velikih političkih i ekonomskih, obeležile su i postepene promene stila života. Ove inovacije se najčešće ne primećuju - kao kada deca rastu.
Rigorozna kontrola na aerodromima bila je gotovo nezamisliva u prethodnoj deceniji
Nastojaćemo da podsetimo bar na one najvažnije i to slažući ih ne po značaju, već abecednim redom.
Organsko - Organska hrana je „in" i u SAD je to danas industrija vredna >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << 21 milijardu dolara u poređenju sa 3,6 milijardi u 1997 Naravno, i Mišel Obama u vrtu Bele kuće ima organski povrtnjak.
Ajpod - Ikona digitalne ere. Lansiran 2001, a šest godina kasnije bilo je prodato već 100 miliona ajpoda.
Alternativna medicina – Od akupunkture do dodataka od bilja u borbi protiv bolesti, uključujući rak, alternativna medicina popularnija je nego ikad.
Apps, to jest, aplikacije - Godine za nama obeležila je eksplozija različitih uređaja, od ajfona (iPhone), preko laptopa, do dži-pi-esa (GPS).
Blekberi - Prošlo je vreme kada bi vas ta reč asocirala na jagodičastu voćku – kupinu. Danas blekberi znači samo jedno – pametni telefon koji koristi više od 28 miliona ljudi u svetu.
Blog - Svi su na blogu i ponekad se pitamo kako smo uopšte provodili vreme pre bloga. Procenjuje se da ima više od 100 miliona blogova.
Budi zelen - Ne koristi plastične kese već platnene, to već i školska deca govore roditeljima.
Dži-pi-es - Više i ne možemo da se izgubimo. Ali pazite kada određujete ciljnu lokaciju jer je jedan par „omašio" za 650 kilometara pošto je umesto „Carpi" ukucao „Capri".
Debljina - U prethodnih desetak godina debljina je proglašena državnim neprijateljem i jednom od najopasnijih slabosti ljudskog organizma.
Fejsbuk - Gotovo je nemoguće zamisliti da je svojevremeno ta mreža bila ograničena samo na studente na Harvardu. Sada ima više od 300 miliona korisnika širom sveta.
Gugl - Postao je deo naših moždanih funkcija. Šta god te zanima – „izgugluj".
Jutjub - Za ubijanje vremena i zabavu gledanjem video materijala, ali za savremenu komunikaciju koja se sve masovnije koristi.
Kamere - Čak i vaša baka ima digitalnu kameru i preko mejla vam šalje fotografije, ili ih postavlja na sajtove.
Kroks - Plastične klompe koje su se pojavile 2002. Mnogi ih vole jer su udobne i lagane, ali imaju i brojne protivnike koji pozivaju na uništenje kroksica. Teško, jer ne treba smetnuti s uma da ih je i Mišel Obama nosila letos na odmoru.
Mobilni - Više od 85 odsto Amerikanaca koristi mobilne telefone i u Srbiji je sličan procenat korisnika. Ni trend i u svetu nije drugačiji.
Aerodromi - Da li se sećate vremena kada se, zbog kontrole, niste izuvali pre ulaska u avion i kada ste slobodno unosili flašicu soka u putničku kabinu? Opasnost od terorizma izbrisala je to vreme.
Trudnoća - U modi je stomak koji pupi, kreira se šik odeća za trudnice, fotografišu ih čak i nage, sve u slavu trudnoće.
Povezanost - Non-stop smo povezani preko kompjutera. Ako vam šef u nedelju pošalje mejl, bolje odgovorite jer opravdanja nema, osim ako ste „of" na Antarktiku.
Rialiti TV - Gledaoci postaju zavisnici, a učesnici u rialiti programima pokušavaju da postanu slavni.
Starenje - Nije moderno pokazivati godine. I 50-godišnjakinje danas oblače isto što i 18-godišnjakinje, devojčice liče na devojke, duga kosa se nosi bez obzira na godine, a ženska moda sve više izgleda kao da je namenjena samo jednoj starosnoj grupi.
Tetoviranje - Počelo je nevino - leptirićem na ramenu ili nekim plemenskim simbolom na nadlaktici. Zatim su stigli kineski znaci čije je pravo značenje uglavnom nepoznato tetoviranom. Sada ih svi imaju, čak i sredovečne gospođe.
TV ekrani - Postali su veći i tanji i pretvorili dnevne sobe u bioskope.
Vikipedija – „Majka Mara" za lenje studente, uvek dostupna elektronska enciklopedija.