Putnici će se slikati i čekirati sami

Izvor: Blic, 16.Mar.2008, 00:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Putnici će se slikati i čekirati sami

Dovoljno je reći da novi peti terminal inače najvećeg evropskog aerodroma Hitrou zauzima prostor koliko 50 fudbalskih igrališta, pa da se stekne bar približna predstava o ovom grandioznom objektu koji će od 27, marta primiti prve putnike.

Prekjuče je ovo zdanje posetila engleska kraljica Elizabeta II sa 400 uglednih zvanica i proglasila ga otvorenim, a već u prvoj godini rada ovaj će terminal primiti i opslužiti 35 miliona ljudi, što je više od polovine ukupnog broja >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << putnika koji su u prošloj godini doputovali ili odleteli sa Hitroa.

Procenjuje se da će Terminal 5, novi dom „Britiš ervejza" čija je izgradnja koštala 8,5 milijardi dolara, ublažiti pritisak na postojeće terminale i omogućiti njihovo renoviranje. Podsetimo da je aerodrom Hitrou otvoren davne 1946. godine

T-5 obezbeđuje 60 novih stajališta za avione, projektovao ga je Norman Foster, a sagrađen je na mestu Terminala 2 da bi zamenio stare terminale 1 i 2. T-5 je tako konstruisan da omogućava brže pravolinijsko kretanje putnika.

Na parkingu koji može da primi 3.800 automobila na više nivoa koristi se sistem automatskog prepoznavanja tablica da bi se lako lociralo mesto svakog automobila.

Putnici koji stignu 45 minuta pre poletanja mogu sami da se čekiraju u posebnim kabinama i bez pomoći službenika. Putnici na domaćim linijama se digitalno fotografišu i ostavljaju otiske prstiju (vlasti kažu da će se podaci upoređivati na izlazu pre ukrcavanja u avion, a zatim bacati).

U prizemlju ovog terminala instaliran je sistem za prijem i otpremu prtljaga čije su pokretne trake ukupno duge 18 kilometara i kroz koje na sat prođe 12.000 torbi.

U delovima terminala je ukupno šest holova za 2.500 putnika, a trg ispred zgrade povezuje nadzemne i podzemne garaže. Trg ispred objekta povezuje parking i autobusku stanicu s glavnom zgradom, a u podzemlju je železnička stanica sa šest perona, odakle vozovi idu direktno do centra Londona - Pikadilija, a li i u drugim pravcima. Zanimljivo je da je između izlaza B i C instaliran šinski tranzitni sistem, gde vozovi bez mašinovođe, kojim upravljaju računarski sistemi, prevezu do 6.800 putnika na sat.

O broju prodavnica i ugostiteljskih objekata teško je govoriti, jer se radi o više stotina kafića i butika. Tu su i svi drugi sadržaji, posebno sistemi koji obezbeđuju maksimalnu bezbednost svih koji borave na aerodromu.

Predstavnici Hitroa pretpostavljaju da će jedino manje zadovoljni biti pušači jer gotovo da nema mesta gde se može zapaliti cigareta.

Uz sve ovo treba reći da je T-5 otvoren u atmosferi oštrih protesta zbog planova izgradnje treće poletno-sletne staze na aerodromu.

Zato je na celom prostoru Hitroa bilo mnogo policajaca.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.