Putin: Domaći automobili za službeni prevoz

Izvor: Večernje novosti, 22.Sep.2012, 23:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Putin: Domaći automobili za službeni prevoz

Od stalnog dopisnika: MoskvaNAJVIŠI ruski funkcioneri bi u bližoj budućnosti mogli ponovo da se voze u domaćim automobilima. Neće kupovati skupe i komforne „mercedese“, već će sesti u moderne verzije „zilova“ i „čajki“. Da su domaći konstruktori dobili zadatak da rade na novom i savremenom domaćem automobilu za funkcionere, potvrdili su i u predsedničkoj administraciji.Sovjetski rukovodioci su se vozili u domaćim automobilima. Blindirane „zilove“ u SSSR-u su počeli da >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << proizvode šezdesetih godina prošlog veka. Stručnjaci tvrde da su i za „zilove“ delovi uvezeni sa zapada. Automatski menjač, kvalitetan karburator i dr.Onda su se u garažama Kremlja pojavili „mercedesi“. Prvi je u blindirani „mercedes“ seo Boris Jeljcin. Najagilniji borac protiv privilegija Sovjeta, čim je zauzeo glavnu fotelju u Kremlju, privikao se na luksuz. I Vladimir Putin i njegov naslednik Dmitrij Medvedev nastavili su da se voze u „mercedesima“. Predsednički blindirani „mercedes“ ima „kapsulu“ koju ne može da probije nijedna snajperska puška, a takođe može da izdrži eksploziju pod automobilom. “VOLGE“ BRZO ZABORAVILI Jedan od najpoznatijih ruskih opozicionera Boris Nemcov, koji je u vreme Jeljcina bio potpredsednik vlade, nastojao je da činovnike natera da se voze u domaćim „volgama“. Nemcov je bio gubernator Nižnjeg Novgoroda, gde se nalazi fabrika „volgi“. Međutim Nemcova niko od činovnika nije poslušao. Svi su mu se smejali iza leđa. Sada se ruski činovnicini uglavnom voze u „mercedesima“, BMV-ima ili „fordovima“. BMV se montira u Kalinjingradskoj, a „ford“ u Kaluškoj oblasti.Pre dva godine Dmitrij Medvedev je naredio je da se „izuči mogućnost“ obnove montaže automobila za funkcionere u moskovskom „Zilu“. U Moskvi se sada ozbiljno razgovara o serijskog proizvodnji.Pres sekretar predsedničke administracije Viktor Hrekov priznaje da zaista postoji ideja da se ponovo počnu proizvoditi automobili za rukovodioce. Najavio da će se uskoro znati detalji projekta. On, ipak, sumnja da će se ti automobili praviti u „Zilu“.U Rusiji kažu da je novi automobil dobio radni naziv „kortež“, jer se ne radi samo o jednom modelu već i automobilima koji obavezno idu u pratnji.U Ministarstvu industrije i trgovine održano je nekoliko savetovanja. Razgovori su počeli da se intenzivno vode kad je u aprilu Vladimir Putin izjavio da svi organi državne i gradske vlasti moraju da, u bližoj budućnosti, kupuju domaće automobile.Neki tvrde da će te automobile za funcionere praviti „Gaz“ u Nižnjem Novgorodu koji je pravio čuvenu „čajku“.Moskovski novinari pominju sumu od oko milijarde evra.Optimisti prognoziraju da će Vladimir Putin već na naredne izbore doći da glasa u domaćem automobilu.Sumnjičavci misle da ruska auto-industrija nije u stanju da napravi „superlimuzinu“. Oni podsećaju na to da su samo dva automobila u potpunosti napravili domaći konstruktori - do revolucije „ruso-balt“ i kasnije sovjetsku „nivu“. Ostali automobili su bili modifikacije stranih vozila. I sovjetske „čajke“ i „zilovi“ su pravljeni na osnovu američkih „pakard motor karova“.Pre pet godina „Zil“ je proizveo malu seriju automobila za paradu. Mnogi kažu da je teško očekivati da se brzo realizuje Putinova želja. Neki postavljaju pitanje može li se dogoditi da se ti automobili sklapaju od stranih delova kao što se BMV sastavlja u Kalinjingradskoj oblasti. Tako BMV ima status domaćeg vozila.Zbog malih serija ti auti bi mogli da koštaju po pet, šest miliona evra. Primera radi,“ bugati vejron“ se prodaje za milion evra.„Zil“ je prestao da montira lake automobila 2002, a poslednje limuzine je pravio za paradu na Crvenom trgu 2010. Doduše, na sajtu „Zila“ i sada piše da proizvode luksuzni „zil - 41041“. “Čajke“ se u GAZ-u davno ne proizvode. GAZ je 2010. prestao da proizvodi „volgu siber“, koja je bila za činovnike srednjeg nivoa.U novinama su se nedavno pojavile fotografije automobila u kakvim su se nekada vozili najviši sovjetski rukovodioci. Hoće li novi automobili za vrhušku ličiti na one iz sovjetskih vremena? Ima onih koji veruju da bi to moglo dati impuls celokupnoj ruskoj automobilskoj industriji. Lider pokreta vozača „Sloboda izbora“ i poslanik u ruskom parlamentu Vjačeslav Lisakov objašnjava da je pravljenje domaćeg automobila za rukovodioce pre svega pitanje prestiža pa tek onda komercijalni projekt. U tuđim automobilima se voze državnici ekonomski slabih zemalja i „trećeg sveta“.Protivnici obnavljanja proizvodnje predsedničkih automobila kažu da vozila te klase košaju oko 500.000 evra, pa je rentabilnije da se kupi desetina takvih vozila nego da se obnavlja fabrička proizvodnja. Ali ako se saberu sve potrebe u ruskim republikama i autonomnim oblastima, a takođe i kod najbližih saveznika, Belorusije i Kazahstana, onda se i na papiru može dokazati da bi se moglo isplatiti obnavljanje proizvodnje automobila za političku elitu.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.