Izvor: Blic, 01.Mar.2010, 16:20 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Onlajn vesti popularnije od novina u SAD
Čitanje onlajn vesti postalo je popularnije od čitanja novina u Sjedinjenim Američkim Državama, pokazuje istraživanje centra „Pew Research“, prenosi Dejli mejl.
Online vesti su treća forma po popluarnosti, odmah iza lokalnih i nacionalnih TV stanica, navodi se u istraživanju.
Zbog globalne ekonomske krize štampani mediji su prošli kroz veoma težak period i bili primorani da se preorjentišu na svoje novinske portale. Istraživanje je pokazalo da se kolektori >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << vesti poput sajtova Google News i AOL najčešće posećuju, pored sajtova CNN i BBC.
Menjanje navika
Čak 61 odsto anketiranih ispitanika je reklo da vesti svakodnevno čita isključivo na onlajn sajtovima što je drastičan porast u odnosu na prethodne godine. Dalje se pokazalo da 71 odsto ispitanika vesti prati na lokalnim televizijskim stanicama, a da 78 odsto do novih vesti dolazi gledanjem programa na nacionalnim televizijama „NBC," „CNN" ili „Fox News".
Od ostalih ispitanika, 54 odsto je izjavilo da u kolima ili kod kuće sluša radio programe i tako čuje najnovije vesti. To će reći da više od 90 odsto ispitanika na više od jednog načina dolazi do novih vesti, a da 57 procenata obilazi po nekoliko sajtova kada traga za određenom infomacijom.
Teška vremena za štampane medije
Novina "Post-Intelligencer" je samo jedna od mnogih koja se prošle godine zatvorila, dok su listovi "Chicago Tribune" i "San Francisco Chronicle" otpustili veliki broj ljudi. Tokom 2009. godine "Daily Mail" i "General Trust" su otpustili 1.000 ljudi.
Medijski tajkun Rupert Mardok, predsednik i izvršni direktor kompanije "News Corp", je prošle godine takođe zatvorio list "London Paper" i najavio da će njegova kompanija početi da naplaćuje pristup online vestima. U okviru grupe "News Corp", nalaze se novine "Sun", "Times", "Wall Street Journal" i "New York Post", kao i "Fox" i svi "Sky" brendovi.
Onlajn izdanje lista "New York Times" će od 2011. godine početi da se naplaćuje. Mardok je nedavno optužio kompanije poput Gugla da profitiraju od novinarstva tako što stavljaju linkove reklama na novinske tekstove.