Novi problem: U avione ugrađuju neispravne delove, a posledice mogu biti fatalne?

Izvor: B92, 07.Nov.2019, 01:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi problem: U avione ugrađuju neispravne delove, a posledice mogu biti fatalne?

Nakon skandala s "boingom 737 MAX", novi problem za tu američku avio-kompaniju. Uzbunjivač: U "787 drimlajneru" ne radi sistem za kiseonik.

Prema tvrdnjama Džona Barneta, koji je 32 godine radio u jednoj od "boingovih" fabrika aviona, svako od putnika u avionu "787 drimlajner" može ostati bez kiseonika ukoliko dođe do nagle promene visine tokom leta.

Kako je preneo BBC, do iznenadne dekompresije dolazi doduše retko, ali se one ipak dešavaju. Tada se s plafona aviona >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << spuštaje maske sa kiseonikom koje bi putnicima trebalo da obezbede kiseonik kako ne bi bilo fatalnih posledica.

Barnet, međutim, tvrdi da čak četvrtina sistema za kiseonik u "Boingovim" "787 drimlajnerima" ima grešku i verovatno ne bi radila kada bi to bilo neophodno. On tvrdi i da su neispravni delovi namerno ugrađeni u avione na prozvodnoj traci u jednoj fabrici.

Barnet je, kako piše BBC, u "Boingovoj" fabrici aviona radio čak 32 godine, a posao mu je bio kontrola kvaliteta. Radio je, kako se dalje navodi, u jednoj od najvećih fabrika te kompanije u Nort Čarlstonu u Južnoj Karolini.

Baš u toj fabrici pravi se "787 drimlajner", koji je, kako piše BBC, uprkos početnim problemima, ipak pušten na tržište jer kompanijama koje ga poseduju donosi ogroman profit, posto je reč o letelici namenjenoj za veoma duge relacije.

Barnet tvrdi da se znalo za greške sistema za snabdevanje kioseonikom, ali da se prkos tome, zarad profita, nastavilo s njihovom ugradnjom.

Ovaj uzbunjivač je penzionisan je 2017, a kako kaže, problem je otkrio 2016.

S druge strane, "Boing" negira te navode i tvrdi da su njihovi avioni napravljnei uz poštovanje najviših standarda bezbednosti i sigurnosti.

Međutim, pitanje je ko sad može poverovati u tu priču jer je ta američka avio-kompanija pod lupom javnosti nakon što su se srušile dve nove letelice tipa "Boing 737 MAX" za oko mesec dana, a u tim nesrećama poginulo je oko 600 ljudi.

Uprkos prvobitnom negiranju avio-kompanije da je reč o grešci u samim avionima, jedan od menadžera "Boinga" nedavno je pred parlamentarnim odborom SAD ipak priznao da je grešaka bilo i da se smatra odgovornim.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.