„Konkordija“: tragedija bez granica

Izvor: Vostok.rs, 27.Jan.2012, 11:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Konkordija“: tragedija bez granica

27.01.2012. -

Bez obzira na to što je prošlo skoro već dve nedelje od tragičnog brodoloma broda «Kosta Konkordija» kod obala italijanskog ostrva Điljo, zasad je još uvek prerano govoriti o realnim posledicama ove nesreće. Operacija potrage za netragom nestalima se i dalje odvija punom parom. Međutim, danas su šanse da će se neko naći u životu skoro jednake nuli. Istovremeno, iz dana u dan raste opasnost od potapanja broda u čijim se cisternama nalazi oko 2.400 >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << tona goriva. Alesandro Đani, izvršni direktor «Grinpis Italija» ispričao je dopisniku «Glasa Rusije» Marini Tantušjan nešto o potencijalnim ekološkim posledicama ove tragedije.

«Glavnu opasnost danas predstavlja izlivanje 2.400 tone goriva koje se nalaze u rezervoarima broda. Na primer, za vreme brodoloma lajnera «Rena» koji se desio na desetak kilometara od obale Novog Zelanda izlilo se samo 400 tona goriva, što je dovelo do uginuća 20 hiljada ptica koje žive na vodi. Trenutno se obavljaju radovi na vađenju goriva iz rezervoara. Uspeh operacije će zavisiti direktno od ponašanja mora. More je trenutno mirno i ništa ne ometa radove. Međutim, ukoliko se na moru pojave talasi moraćemo da obustavimo radove. Nažalost, može se deseiti i to da se zbog jačih talasa pojave pukotine na brodu i da on počne da tone. U tom slučaju će se obavljanje operacije bitno iskomplikovati. Ipak, opasnost se sastoji ne samo u izlivanju goriva, već i drugih materija koje se obično nalaze na brodovima ove vrste: boja, akumulatora i eventualno azbesta i maziva. U stvari, sledeći zadatak je da se garantuje da brod bude spasen na ispravan način. Ima i ljudi koji misle da će on prosto ostati da propada u moru». (...)

Trenutno je u zoni brodoloma broda «Kosta Konkordija» uveden režim vanrednog stanja. Od utorka stručnjaci holandske kompanije «Smit» obavljaju preliminarne radove za pripremu operacije vađenja goriva čiji je početak planiran u suboru i može trajati od 6 do 8 nedelja.

Po rečima koordinatora projekta i predstavnika kompanije «Smit» u Italiji gospodina Maka Iguera pozitivan ishod operacije će direktno zavisiti od vremenskih uslova.

«Možemo da nastavimo s radom ukoliko brod ostane nepokretan. Ako se ponovo bude pomerao moraćemo da menjamo strategiju u zavisnosti od stepena njegovog pomeranja.»

Kompanija «Smit» koja je osnovana pre 170 godina jeste svetski priznati lider u podizanju potonulih brodova. Upravo stručnjaci ove holandske kompanije su angažovani 2001. godine u operaciji na podizanju ruske podmornice «Kursk» u Barencovom moru. U najskorije vreme «Smit» takođe može dobiti ovlašćenje za izvlačenje «Konkordije». Trenutno kompanija na raspolaganju ima najmanje dve tehnike za «spasavanje» «Konkordije».

«Smisao prve tehnike se sastoji u tome da se izvrši pokušaj popunjavanja svih pukotina, crpljenje vode iz otvora i da se izravna brod vraćanjem u vertikalni položaj. Međutim, ukoliko nam to ne pođe za rukom moraćemo da pribegnemo potpunoj demontaži broda komad po komad.»

Istovremeno činjenica koja izaziva najveću zabrinutost jeste to što trenutno ne postoji metoda koja može da zaustavi kretanje broda ovih dimenzija. Dakle, ispostavlja se da danas sudbina «Konkordije» u većoj meri zavisi od subjektivnih faktora kao što je vreme.

Izvor: Golos Rossii, foto: EPA

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.