Kako je moguće slučajno oboriti civilni avion? Tragediji u Iranu prethodila JAKO ČUDNA okolnost

Izvor: Večernje novosti, 10.Jan.2020, 17:56   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako je moguće slučajno oboriti civilni avion? Tragediji u Iranu prethodila JAKO ČUDNA okolnost

Sama situacija čini se neverovatnom. U početku je, naime, bilo neverovatno da se avion srušio zbog kvara baš nakon što je Iran raketirao američke vojne baze TRAGEDIJA pada ukrajinskog aviona na letu iz Irana, u kojem je poginulo 176 ljudi, juče je dobila novu dimenziju. Nakon novih informacija sve upućuje na to da se avion nije srušio zbog tehničkog kvara, nego ga je projektilom oborio iranski protivvazdušni sistem, verovatno jer je greškom zamenjen za američki ili >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << neki drugi vojni avion.Naravno, na to upućuju i okolnosti - avion je srušen rano ujutro 8. januara, nekoliko sati nakon što je Iran izveo raketni napad na vojne baze u Iraku u kojima su smeštene američke snage. Iran, barem zasad, sve negira, a optužbe američkih dužnosnika, kao i kanadskog premijera Džastina Trudeaua, naziva "velikom laži" i "psihološkom operacijom vlade SAD-a i onih koji je podržavaju svesno i nesvesno".Podsetimo, u avionu aviokompanije "Ukraine International Airlines" na letu PS752, poginula su 82 iranska državljana, 63 kanadska, 11 ukrajinskih, 10 švedskih, sedam avganistanskih i tri nemačka. A polovina putnika imala je dvojno državljanstvo, tako da je pravi broj iranskih državljana koji su poginuli, kad se prebroje oni sa dvojnim državljanstvom, 130.Ukraine Intl Airline Boeing 737-800 (UR-PSR, built 2016) crashed about 3 minutes after take-off from Tehran-Mehrabad AP (OIII). Ground witnesses observed a fire before the 737 went down in the west of the city. None of the 167 + 9 crew survived. https://t.co/fgZhR3cY8n pic.twitter.com/UEpZVRMxkN— JACDEC (@JacdecNew) January 8, 2020 SLUŽBENE POTVRDE VEROVATNO NEĆE BITIHrvatski portal "Indeks" obratio se za objašnjenje ovog tragičnog incidenta vojnom analitičaru Igoru Tabaku.- Službene potvrde verovatno neće nikad ni biti. Službena potvrda sa sobom nosi i odgovornost, nedvosmisleno i dužnost naknade štete i određenu sramotu. Zbog toga će ovo verovatno uvek ostati da visi u vazduhu. - kaže Tabak.Sama situacija čini se neverovatnom. U početku je, naime, bilo neverovatno da se avion srušio zbog kvara baš nakon što je Iran raketirao američke vojne baze. Onda su juče objavljene neverovatne informacije prema kojima je iranska protivvazdušna odbrana putnički avion zamenila za vojni. Najneverovatnije je pritom što su Iranci tako oborili avion put sopsvenih državljana.#Ukraine appears to have deleted statement attributing plane crash to engine failure... no explanation why. So many rumours swirling about alleged fragmentation marks on the wing from photos of the crash site near Tehran #Iran #UkrainePlane https://t.co/dL6Dd5VVtG— Bel Trew (@Beltrew) January 8, 2020 - Prvo je neverovatno da imate normalan civilni vazdušni saobraćaj u trenutku kad cela država očekuje moguću povratnu reakciju SAD-a, dakle moguće vazdušne napade, napade krstarećim projektilima ili nešto treće. U takvim, praktično ratnim okolnostima, gasi se civilni saobraćaj, a ovo je najočigledniji primer zašto se to radi. Jer vi nemate baš previše mogućnosti razlikovanja na ovakvim oružanim sistemima koji, usput budi rečeno, možda imaju problema s obukom kadra, možda imaju problema s tim da osoblje stvarno očekuje napad. - objašnjava Tabak.ZA OŠTEĆENjA VIDLjIVO DA SU DOŠLA SPOLjA- Nažalost, to je moguće. Ne verujem da bi namerno sami rušili svoj avion, zato što niko nije ni pokušao da tvrdi da su ga srušili protivnici. Ipak najviše u prilog takvom scenariju govore same slike delova tog aviona. Za oštećenja na njima viljivo je da su došla spolja jer su rasuta po velikim površinama letilica i ujednačene veličine, što je nekonzistentno s oštećenjima od eksplozije avionskog motora i tehničkim kvarovima koje se u prvom momentu navodilo kao uzrok pada. - dodaje Tabak.Dakle, rušenje aviona projektilom odgovara dosad dostupnim informacijama o avionu. Ali što s izveštajem objavljenim nakon pada prema kojem je pilot okrenuo avion kako bi se vratio na aerodrom nakon što je uočio "problem", a zatim se zapalio?- Avion se prvobitno kretao prema zapadu kako bi izašao iz zone aerodroma i okrenuo se na desno nakon problema te usmerio natrag na aerodrom kada se srušio, pri čemu je poginulo svih 176 putnika i članova posade - navodi iranska civilna avijacijska organizacija.AVION ZBOG SVOJE VELIČINE I SIGURNOSNIH SISTEMA NIJE ODMAH OBOREN, LETEO JE JOŠ NEKO VREMEŠef iranske civilne avijacije upravo je tim argumentom osporio američke optužbe.- Da je raketa pogodila projektil, radilo bi se o slobodnom padu. - rekao je Ali Abedžadeh za "CNN". Rekao je da je avion u vazduhu bio pet minuta. - Pilot je pokušao da se vrati, ali nije uspeo. Kako avion može da pogodi projektil ili raketa, a da potom pilot pokuša da se vrati na aerodrom? - dodao je.Tabak nam je, međutim objasnio da je sasvim moguće da protivvazdušni projektil ne obori avion odmah, pogotovo kada je reč o Boingu 737: - To je velika letilica s brojnim redundantnim sistemima. Upravo te karakteristike bile su jedan od argumenata proizvođača za malu verovatnost tehničkog kvara. Ovaj konkretni tip letilice na glasu je kao pouzdan, jer ima izuzetno velik broj paralelnih sistema koji mogu da preuzmu funkcionisanje u slučaju oštećenja jedne strane, jednog pogonskog agregata. To, naravno, ne znači da oštećenje nije bilo veliko i da avion nije bio put goriva. Avion je zapaljen pokušao da se vrati. To je ta vatra koja je jedno vreme sprečavala i spasioce da dođu bliže. - kazao je on.TAJ AVION SE NAŠAO U VAZDUHU, KAD ZBOG OBJEKTIVNIH OKOLNOSTI TAMO NIJE IMAO ŠTA DA RADITabak primećuje kako je najčudnija upravo ta okolnost da vazdušni saobraćaj nije bio prekinut kad je cela protivvazdušna odbrana bila dignuta u pripravnost u očekivanju mogućeg protivnapada i "dalje eskalacije, praktično ratnog sukoba".- Taj avion se našao u vazduhu, kad zbog objektivnih okolnosti tamo nije imao šta da radi. - smatra Tabak.Možemo li onda to uporediti s rušenjem putničkog aviona na letu MH17 iz Amsterdama koji je, prema zaključku službene međunarodne istrage, oborio protivvazdušni sistem ruskih separatista s istoka Ukrajine (koji im je dopremila ruska vojska)? Tabak nije siguran u to, ali smatra da je bolja usporedba s američkim rušenjem putničkog aviona iznad Persijskog zaliva, takođe greškom.Kao što su u ta dva slučaju avioni srušeni zbog kriminalnog nemara i neodgovornosti pri baratanju moćnim naoružanjem, isto, po svemu sudeći važi i u ovom slučaju.- Primetićete da je čitav niz zemalja pozvan da se uključi u istragu nesreće. Zanimljivo je da je Iran pozvao čak i američku službu za istraživanje nesreća, što je Vašington najednom stavilo u zanimljivu situaciju jer bi morao da ukine sankcije Iranu. Još je zapravo rano i mislim da će se o ovome još pričati - zaključuje Tabak.(index.hr)

Nastavak na Večernje novosti...






Povezane vesti

RT: Pompeo tvrdi da je Iran „verovatno“ oborio ukrajinski avion

Izvor: Vostok.rs, 10.Jan.2020

Američki državni sekretar Majk Pompeo optužio je Iran za pokušaj ubistva Amerikanaca u raketnim napadima na baze u Iraku i oboaranje ukrajinskog aviona, dok je Ministarstvo finansija saopštilo o novim sankcijama Teheranu. . Ministar finansija Stiven Mnučin je najavio novu rundu sankcija...

Nastavak na Vostok.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.