Izvor: RTS, 30.Jun.2022, 06:01

Italijanska hrana je omiljena u svetu, kako prepoznati pravi proizvod

Italijanska hrana je poznata i omiljena u svetu, međutim, na tržištu se mogu naći proizvodi sumnjivog kvaliteta sa naznakom "proizvedeno u Italiji", i nije lako prepoznati pravi italijanski prehrambeni proizvod.
Italian sounding je marketinški fenomen kojim se, kombinacijom slika, boja, reči i geografskim referencama na ambalaži hrane ili pića, ukazuju na to da je proizvod iz Italije i deo tradicije te zemlje – iako zapravo uopšte nije >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << tako. 

Dovoljno je staviti italijansku zastavu ili reč Italija pa da prevareni kupci pomisle da kupuju autentičan italijanski proizvod.
Tek malim slovima, i ne uvek, na etiketama mogu da se pročitaju rečenice tipa: slično italijanskom, vrsta poput, imitacija, po tradiciji, ili po tipičnom receptu iz Italije. 
"Italijanska vina su okarakterisana po razlici koja garantuje kvalitet proizvoda, dakle ako na etiketi pročitate DOC, to znači da se definiše proizvod koji ima kontrolisanu oznaku porekla s obzirom na to da je podvrgnut verifikaciji i kontroli Italijanskog javnog institucionalnog tela i različitih subjekata unutar lanca snabdevanja. DOCG podrazumeva još veću proveru i ograničeniju količinu proizvodnje", kaže šef projekta "Uživanje u evropskoj kvalitetnoj hrani" Vitorio Emanuele Pizani.
Lažni proizvodi koje u ovoj zemlji ne poznaju, a u Australiji, Americi, Kanadi i na Balkanu se prodaju kao autentični, daleko su od italijanskog kvaliteta.
Kupci su često u zabludi da kupuju dobar, kvalitetan proizvod čije je poreklo italijansko a, zapravo je proizveden u ostatku sveta: npr. vino "Barberi" koje se proizvodi u Rumuniji a ne u regionu Pijemont, "kjanti" iz Kalifornije i drugi proizvodi koji koriste italijanske reči ili one koje su im slične, poput "krešeko" iz Nemačke koji zvuči skoro identično slavnom italijanskom "proseku".
"Godine 2021. u svetu je prodato oko 800 miliona boca ‘proseka’ koji predstavlja tradiciju i jedinstvenu teritoriju sa koje ovo vino dolazi – sa brda na kojima se uzgaja vino na tradicionalni način, što predviđa 800 sati rada godišnje u odnosu na uobičajenih 200 sati na ravnim terenima, bez mašina i uz različitu mikroklimu. Dakle, to je ono što je prepoznao Unesko i zaštitio ‘proseko’ kao svoju baštinu", ističe Dijego Tomasi iz Konzorcijuma zaštite Prosecco Superiore.
U poslednjih deset godina je lažni poljoprivredno-prehrambeni italijanski proizvod, uz iskorišćavanje tzv. italian sounding-a, povećan za 70 odsto i dostigao vrednost od sto milijardi evra: od tri proizvoda koji se na tržištu plasiraju kao italijanski – dva su lažna.
To je posledica međunarodne piraterije koja neadekvatno koristi reči, boje, lokacije, slike, imena i recepte koji podsećaju na Italiju za tu "lažnu" hranu koja nema nikakve veze sa nacionalnim proizvodnim sistemom.
Od 2019. godine je obavezno da se na svim etiketama prehrane napiše odakle potiče proizvod i sve što je korišćeno za njegovu proizvodnju, a ukoliko želite pravi italijanski proizvod, ne kupujte sve ono što zvuči "italijanski" već dobro pročitajte etiketu.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.