Izvor: VOA, 07.Jul.2020, 18:37

Federalni sud presudio u korist izvršnog direktora USAGM

Federalni sud presudio u korist izvršnog direktora USAGM

Federalni sud presudio je u korist Majkla Peka, direktora Američke agencije za globalne medije (USAGM), u parnici zbog njegove odluke da otpusti direktore medijskih agencija koje finansira američka vlada. Beril Hauel, glavni sudija Okružnog suda, odbacio je zahtev da ukine Pekovu odluku o otpuštanju direktora agencija, istakavši da je zasnovana, kako je ukazao, na izbornoj volji - a ne sudskoj odluci. Sudija Hauel je prošle sedmice presudio da je tužba, podneta u ime Fonda za otvorenu tehnologiju, neprofitne korporacije koja se zalaže za slobodu izražavanja na internetu, bila neosnovana. Taj fond je tvrdio da Pek nema zakonskih ovlašćenja da otpusti Libi Liju, izvršnu direktorku te organizacije i šefove Radija Slobodna Evropa, Radija Slobodna Azija i Mreže za emitovanja programa za Bliski istok. Pek, koji je funkciju u Američkoj agenciji za globalne medije preuzeo prošlog meseca, nadležan je i za Glas Amerike. Tužba se, međutim, ne odnosi na njegovu nadležnost nad tom nezavisnom medijskom agencijom američke vlade. On je i prvi izvršni direktor USAGM-a, potvrđen u Senatu, posle značajnijih izmena upravljačke strukture agencije, koju je Kongres odobrio krajem 2016. godine, a bivši predsednik Barak Obama potpisao kao zakon. Sudija Hauel je ukazao da je koncentracija velike količine moći kojom raspolaže izvršni direktor USAGM-a bila odluka Kongresa i da je sud ne može poništiti. “Ukoliko se Pekovo delovanje ispostavi kao pogrešno, predsedničko imenovanje i senatska potvrda ukazuju gde počiva odgovornost – na glasačkom listiću”, poručio je Hauel. Ukazao je i da potezi izvršnog direktora Američke agencije za globalne medije imaju globalne posledice, dok su istovremeno, tužioci u tom slučaju izrazili duboku zabrinutost da će njegovo angažovanje Majkla Peka na toj funkciji štetiti nezavisnosti i integritetu međunarodnih radiodifuznih napora koje finansiraju Sjedinjene Države. Tužba koji je podneo Fond za otvorenu tehnologiju sastojala se od tvrdnji da su agencije u sastavu USAGM-a zaštićene od političkih uticaja mehanizmnom oličenom u statutima, pravilima i obavezujućim ugovorima. U njoj je ukazano da su Pekovi potezi predstavljali najokrutnije kršenje tih mehanizama. Majkl Pek se u prošlomesečnom obraćanju zaposlenima putem elektronske pošte obavezao da će očuvati nezavisnost agencije od političkog uplitanja. Međutim, nezavisni posmatrači i mediji poput Njujork tajmsa i Vašington posta, izrazili su sumnje u Pekovu spremnost na to podsećajući na njegove veze sa Stivom Benonom, konzervativnim filmskim rediteljem i bivšim savetnikom američkog predsednika Donalda Trampa. Pek je prethodnog meseca listu Vašington egzeminer (Washington Examiner) rekao da je razlog otpuštanja četiri šefa medijskih agencija, kako se izrazio, novi početak i da to ne smatra atipičnim početkom rada nove administracije. "Smatram da sam prvog dana, promenom rukovodstva, mogao da proizvedem tu promenu”, rekao je Pek. Ukazao je da želi da vrati, kako se izrazio, objektivnost i ravnotežu programima u sastavu Američke agencije za globalne medije. „Sve što pokušavam je da se agencija vrati svojoj misiji”, ukazao je Pek. Američka agencija za globalne medije nadzire rad pet američkih mreža u koje spadaju Glas Amerike, Radio Slobodna Evropa (RFE/RL), Kancelarija programa za Kubu (OCB), Radio Slobodna Azija (RFA) i stanice na arapskom jeziku - televizija Alhura i Radio Sava, koji pripadaju Mreži za emitovanja programa za Bliski istok (MBN).  

Nastavak na VOA...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta VOA. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta VOA. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.