Izvor: RTS, 17.Jun.2023, 13:16

Весић: Ибарска магистрала код Краљева биће оспособљена за саобраћај у наредних 10 дана, гради се нови мост

Ибарска магистрала код Краљева биће оспособљена за саобраћај у наредних 10 дана, рекао је министар грађевине Горан Весић и најавио градњу новог моста. Рок за изградњу је четири месеца, а градиће га д. о. о. "Нови Пазар пут"
Горан Весић је рекао да је Министарство >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << грађевине саобраћаја и инфраструктуре издало хитан налог за формирање привремене девијације на месту прекида саобраћаја на државном путу првог Б реда 22, Мрчајевци - Адрани код моста преко Мусине реке.
"Овај мост је иначе изграђен 1964. године, зато има стубове у кориту, то се одавно већ не ради тако. Реконструисан је 2016. године, тада је требало да се изгради нов мост, а не да га реконструишу, јер је реконструисан на старим стубовима", рекао је Весић.
Девијацију ће извести "Путеви Србије" формирањем обиласка око локације прекида чим се вода повуче и омогући рад на постављању цеви и формирању насипа. Она ће бити у функцији до изградње новог моста на овом месту. Радови на изградњи новог моста почињу одмах по повлачењу воде и престанку падавина.
Девијација ће, најављује, за највише 10 дана бити завршена – направиће се цев кроз коју ће пролазити река, урадиће се земљани насип, тако да ће пут са асфалтом бити пуштен за саобраћај.
"Мораће да се вози спорије, али ће саобраћај ићи. То је оно што ћемо прво радити, што је ургентна мера. Следећа мера је да се сруши овај мост, да се изгради нови мост, нови мост ће бити изграђен са много већим распоном, јер једноставно мора тако због реке и оно што је важније, биће подигнут изнад садашњег моста. Један од проблема је што је садашњи мост грађен веома ниско у односу на реку", рекао је Весић.
Весић је истакао да је општинама дат налог како да поступају у вези са висећим мостовима, да је коначно успостављен ред и да се зна тачно какво је стање са којим висећим мостом.
"Нажалост, наша инфраструктура није идеална јер у њу није ништа улагано деценијама, не можете за пет, десет, двадесет година поправити нешто у шта није улагано много деценија. Оно што је још већи проблем и на чему ћу инсистирати као министар јесте да се донесе закон о одржавању мостова. Ми смо земља у којој кад се изгради инфраструктура њу нико више не одражава, осим ако није на неком путу, па онда то одржавају рецимо 'Путеви Србије", рекао је Весић.
Весић је додао да ће бити донет закон о одржавању путне инфраструктуре, јер како каже узалуд су мостови или путеви уколико их нико не одржава.
"Град Чачак је у овом случају урадио све што је могао да уради, ми смо од новембра прошле године забранили саобраћај преко овог моста, то је одговорно и онако како треба да буде. Одмах су тражили новац од мог министарства за његову реконструкцију и тада је била процена да мост прво треба да се реконструише и издвојили смо из буџета 500 милиона динара и пребацили на рачун града Чачка како би расписали Јавну набавку и реконструисали га. У међувремену су радили пројекат, чак су почели и припремне радове, али нису могли ни да крену даље јер су ту у питању високе воде", рекао је Весић.
Мост преко Западне Мораве, који спаја чачанска села Мрчајевце  са чачанским селима Мршинци и Слатина, потпуно је уништен пред налетом бујице и обилних падавина које су погодиле Чачак и околину.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.