Izvor: RTS, 26.Okt.2023, 05:59

Од идеје до реализације, да ли ће Новобеограђани добити пешачки мост до Аде

Колико пута смо поновили да би саобраћај у Београду био ефикаснији када бисмо имали метро и више мостова? Један, још активан, стари трамвајски, предвиђен је за рушење и није у најбољем стању јер није скоро реконструисан. Други, стари железнички, пропада месецима, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << возови одавно не пролазе туда, а шта је било са идејама да се реконструише у бициклистички или моторни?
Стари железнички мост нема никакву функцију више од 5 година. Иако није безбедно ни ходати по њему, затекли смо раднике који, како кажу, утврђују стање и закуцавају даске да би могли колико толико безбедно да се крећу. Кажу, конструкција је стабилна и нема дубинске корозије, макар на први поглед. То нису лоше вести, али остаје питање шта ће бити нова функција моста. Идеја има много, а ми смо прво разговарали са грађанима.

"Идеја је презентована пре пар година и ту идеју смо послали на конкурс града Београда пре две, три године међутим нисмо добили никакав одговор. Идеја да ово постане бициклистичко пешачки мост је саставни део пројекта зелени коридори Београда којом је планирано повезивање бициклистичко пешачком инфраструктуром од Новог Београда до овог места", рекао је Петар Станић из Удружења грађана блока 70 и 70а.
Кажу да би то било важно за повезивање Новог Београда са осталим деловима града.
"Урадили смо пројекат, презентација Зелени коридори Београда може да се нађе на страницама нашег удружења, заједничка акција, Блок 70 и 70А и ми ћемо ускоро кренути са формирањем једне фондације која ће се бавити развојем урбане и одрживе мобилности и надамо се да ће они који буду водили овај град бити партнери у том послу", каже Станић.
Крајем осамдасетих година било је извесно да ће мост бити срушен и да ће на његовом месту бити нови бетонски. Драгана Корица је 1989. одбранила дипломски рад на тему Архитектонско урбанистичко решење реконструкције старог железничког моста на Сави у Београду са планом како ревитализовати мост и искористити постојеће ресурсе.
Висина моста прави проблеме
И њена идеја је била да мост буде пешачко-бициклистички, али и да горњим делом конструкције иде магнетни воз који би повезивао центар са Старим сајмиштем. 
"Друга иницијална идеја, како мост оставити у животу јесте проистекла из проблема који мост има а то је што је он низак у односу на друге мостове на Сави. Тиме представља проблем за пловности и када је у питању водостај и већи бродови. Успостављајући те две идеје дошло је до тога да се у средњем појасу планираним решењем деси да по потреби може тај средњи појас моста да се одигне и обезбеди пловност", каже  архитекта Драгана Корица.
Такође, према замисли Драгане Корице, у зони стубова, могли би да се направе ресторани или видиковац и други садржаји занимљиви туристима. Постојало је и решење за две мање марине, лево и десно, за заустављање бродића и чамаца. Како каже наша саговорница, све је то питање и струке и технике. Званично, још није одлучено о судбини старог железничког моста.
"Да ли омогућити пловност великим туристичким бродовима или превагнути да је заиста неопходно подршка саобраћајна граду и град сада размишља да то прерсте у трамвјски мост, и то је нека од опција о којој се прича", каже Корица.
Чини се да ће проћи још времена до званичне одлуке. Питање је и да ли ће мост, који је ту још од 1884, уопште остати на реци.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.