Izvor: RTS, 05.Sep.2023, 05:47

Изградња београдског "Скадра на Бојани" коначно при крају, Прокоп добија изглед модерне железничке станице

Радови на згради главне београдске железничке станице Прокоп су интензивирани и већ се виде обриси коначног изгледа. Док се на челичну конструкцију поставља стаклена фасада, унутрашњост зграде сређује се за комерцијалне садржаје и везу са перонима. Отварање за >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << путнике најављено је за 20. октобар.  
Градња "Скадра на Бојани", како су својевремено описивали изградњу нове железничке станице "Београд центар", ближи се крају. Пројекат је завршен давне 1974. године.
Градња је почела 1977. и речено је да ће изградња бити завршена 1979. године. После скоро 45 година говори се о извесном завршетку радова на новој главној железничкој станици у Београду.
Ненад Станисављевић из Инфраструктура железнице Србије каже да је на градилишту сваког дана до касно у ноћ 200–250 радника.
"Практично свакодневно се види помак како би до 20. октобра нова железничка станца у Београду у потпуности била завршена", истиче Станисављевић.
Прокоп је већ пет година централна железничка станица за све правце из Београда и ка југу. "И до сада је у саобраћајном смислу ‘Београд центар’ испуњавао све функционалне услове да може бити главна железничка станица, а овај објекат заокружује ту целину", објашњава Станисављевић.
Реч је о 5.600 квадратних метара станичне зграде, препознатљиве фасаде, са таласастим кровом, са свим комерцијалним садржајима који задовољавају потребе путника. Лифтовима и покретним степеницама биће повезана са постојећих 50.000 квадратних метара, где су сада перони.
Весић: Предстоји изградња приступа са ауто-пута Ресорни министар Горан Весић каже да ће се тиме омогућити комфор свим путницима:
"Део железничког особља и служби прећи ће у нову станичну зграду. На крају, коначно ћемо добити праву, централну железничку станицу онако како је планирано пре пола века."
Поред постојећих, у плану је изградња и нових приступних саобраћајница железничкој станици "Београд центар".
Весић истиче да је то посао градске управе, што се и радило док је био заменик градоначелника Београда.
"Радила се експропријација. То је Малешко брдо, а нови улаз ће бити са ауто-пута да не морате да улазите у Булевар кнеза Александра Карађорђевића. Садашњи, горњи улаз ће остати, али ће главни улаз бити са доње стране. Неће све то бити готово до 20. октобра. Биће станична зграда, а онда ће град Београд заједно са нама радити тај приступ са ауто-пута", наводи Весић.
Паркинзи и вишеспратна гаража до краја 2024. Осим станичне зграде, у оквиру комплекса "Београд центар" биће изграђена четири функционално одвојена објекта. На ободима плоче са свих страна биће уређени паркинзи, као и нова вишеетажна гаража.
"Када до 2024. буде завршена брза пруга од Београда до Суботице и када овде добијемо нови савремени модеран железнички објекат попут европских железничких станица, заиста ће, барем на овом делу, српске железнице показати и потврдити да могу лепо да изгледају и да буду брзе и ефикасне као што је то у другим државама Европе и света", напомиње Ненад Станисављевић.
Железничка станица "Београд центар" је главна железничка станица од 1. јула 2018, када је постала полазна и долазна станица за све возове у унутрашњем и међународном путничком саобраћају.
Сви грађевински радови на станичној згради, према најавама, биће завршени до краја 2024. године.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.