Oni su zaboravili na krizu: Izborne kampanje koštaju 30 miliona evra!

Izvor: NaDlanu.com, 12.Mar.2014, 10:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Oni su zaboravili na krizu: Izborne kampanje koštaju 30 miliona evra!

Najviše novca na kampanju potrošiće SNS i stranke koje se bore da pređu cenzus. Procenjuje se da će za marketing morati da izdvoje najmanje tri miliona evra.

To što kampanja za izbore 16. marta traje kraće nego prethodne, ne znači i da će ceh biti manji. Procenjuje se da će stranke za izbornu promociju potrošiti blizu 30 miliona evra, koliko je ukupno koštao marketing za prošle izbore.Zoran Stojiljković, >> Pročitaj celu vest na sajtu NaDlanu.com << član Odbora Agencije za borbu protiv korupcije, ocenjuje za “Blic” da će i u ovoj kampanji stranke neracionalno trošiti novac, iako i dalje duguju za prethodnu.- Mnoge partije su u ovu kampanju ušle sa dugovima i biće oslonjene na novac koji dobijaju iz budžeta. Ipak, naprednjaci će iskoristiti sve kapacitete kako bi na izborima osvojili više od polovine mandata u Skupštini. Mimo svojih mogućnosti novac će trošiti stranke koje hoće da prežive i pređu cenzus, a ima ih mnogo, jer samo tako mogu da ostanu u politici - navodi Stojiljković.Raspisivanjem izbora, TV stranice su cene oglašavanja povećale za 100 odsto. U strankama navode da im oko 80 odsto budžeta za kampanju ode na televizijsko oglašavanje. Okvirne cene u kampanjiEmitovanje spota od 90.000 do 270.000 dinaraBilbordi od 55 do 1.100 evraZakup Kombank arene do 25.000 evraZakup Sava centra do 720.000 dinaraPlaćeni termin od pet minuta 12.500 evraPlaćeni termin od 30 minuta 40.000 evraNa RTS-u najjeftiniji sekund košta 6.000 dinara, dok je oglašavanje najskuplje posle Dnevnika i u poluvremenu Lige šampiona i tada košta 18.000 dinara.Na TV B92 nisu mogli da nam kažu koliko kod njih košta emitovanje stranačkog spota, jer cena varira zbog različitih okolnosti. Međutim, na toj TV pet minuta prostora može da se kupi po ceni od 12.500 evra, dok zakup termina od 30 minuta košta čak 40.000 evra.Stranke će velika sredstva morati da izdvoje i za bilborde, a cene se kreću do 55 do 1.100 evra nedeljno. Zavise od mesta i vremena oglašavanja, ali i od vrste reklamnog panoa. Naravno, najskuplje je u Beogradu.Velika stavka biće i zakupljivanje sala - u Kombank areni cena zakupa sa svim tribinama je 25.000 evra, a Sava centar po danu košta 720.000 dinara za Veliku salu.Troškovi tajnaPolitičke partije nerado govore o novcu koji troše za kampanju. U SNS-u na to pitanje nismo dobili odgovor ni funkcionera ni u Odeljenju za medije. O troškovima kampanje nisu želeli da govore ni u LDP-u, NDS-u i URS-u.Direktor SPS Dejan Backović očekuje da će kampanja socijaliste koštati oko tri miliona evra.- Očekujemo da ćemo bar trećinu kampanje platiti od novca iz budžeta, a ostatak od donacija. Nismo uspeli da dobijemo kredit od banaka - objašnjava Backović.U DS koja još otplaćuje kredit od prošlih izbora kažu da će njihova kampanja koštati oko milion evra.- Naša kampanja finansira se isključivo od novca iz budžeta i donacija pojedinaca - navodi za “Blic” Aleksandra Jerkov, portparolka DS. Foto: betaizvor: Blic

Nastavak na NaDlanu.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Za izbore nema krize: Kampanja košta 30 miliona evra

Izvor: Radio 021, 12.Mar.2014

To što kampanja za izbore 16. marta traje kraće nego prethodne, ne znači i da će ceh biti manji. Procenjuje se da će stranke za izbornu promociju potrošiti blizu 30 miliona evra, koliko je ukupno koštao marketing za prošle izbore.

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta NaDlanu.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta NaDlanu.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.