Sirija: Avioni za protivelektronska dejstva i moguća upotreba srednjih bombardera

Izvor: TangoSix.rs, 28.Okt.2015, 13:46   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sirija: Avioni za protivelektronska dejstva i moguća upotreba srednjih bombardera

Ruske vazduhoplovne snage izvršile su pre tri dana najveći broj napada na položaje radikalnih militanata i islamista u Siriji od početka vojne intervencije 30. septembra.
Na aerodromu Basel Al Asad gde se je stacioniran kontigent ruskih VKS primećen je avion za elektronsko ratovanje Iljušin Il-20M. Pojavile su se i informacije da bi Rusija mogla da proširi vazdušnu operaciju tako što će angažovati i srednje bombardere >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << Tupoljev Tu-22M3.
Satelitski snimci baze Basel Al Asad od 18. oktobra / Foto:CNES / Airbus Defence and SpaceTokom 26. oktobra ruski borbeni avioni izveli su ukupno 71 borbeni let kojom prilikom su izvršili čak 118 napada čime je oboren prethodni rekord od 94 udara za jedan dan koji je postignut dan pre.
Međutim, ono što je važnije to je da su Rusi počeli da gađaju više ciljeva po avionu u jednoj misiji, dakle jedan avion ne gađa samo jedan cilj već po dva i više. Vazdušni napadi ruskog RV se nastavljaju u gotovo svim provincijama gde se vode teške borbe u tesnoj koordinaciji sa sirijskom armijom koja napreduje sporo usred žestokog otpora protivnika.
Avioni za EI i PED i moguća upotreba srednjih bombarderaNa satelitskim snimcima aerodroma Hmejmim (drugi naziv za bazu Basel Al Asad) od 18. oktobra vidi se da se tamo nalazi avion za eletronsko ratovanje i protivelektronska dejstva tipa Iljušin Il-20. Postoje informacije da je u Siriji i drugi avion Il-20 kao i da je to primerak u varijanti Il-22.
Il-20 je počeo da se razvija 1960.tih godina na bazi putničkog aviona Il-18 a prototip je poleteo davne 1968. da bi 1971. bio uveden u upotrebu. Danas je u inventaru 16 aviona u varijanti Il-20M.
Poslednjih godina na aerodromu Žukovski pojavile su se modernizovane varijante Il-20M koji su remontovani u Eksperimentalnom inženjerskom zavodu ‘’Mjašišćev’’. Prva varijanta modernizovanog Il-20M je avion modernizovan u programu ‘’Monitor’’ čiji je razvoj započet 2005. Druga varijanta je program modernizacije ‘’Anagrama’’, za sada je takođe viđen jedan avion kao i kod najnovije varijante programa ‘’Recenzent’’. Poslednji program je započet 2010. a opitni avion je predat na ispitivanje januara 2013.
Avion za radio-elektronsko izviđanje Il-20MNakon završenih ispitivanja planira se serijska modernizacija koja bi mogla da počne krajem 2015 godine. Nova elektronska oprema ugrađena u ove modernizovane avione predstavlja za sada tajnu.
Takođe, na bazi Il-18 je 1968. započet rad na projektu letećeg komandnog mesta Il-22. Ispitivanja aviona su završena 1974. kada je i uveden u upotrebu. Avion je opremljen komunikacijskom opremom, sistemima za šifrovanje i dešifrovanje informacija kao i sistemima za njihovo snimanje i čuvanje.
Trenutni inventar VVS čini 9 Il-22 i 14 Il-22M. Pojavile su se u prethodnih nekoliko godina tri varijante modernizacije. Prva je Il-22K leteći sistem satelitske komunikacije, zatim leteći relej Il-22M11SURT Sokol i avion za elektronsko ometanje i izviđanje Il-22PP. Do sada napravljeno po jedan avion od svake varijante.

Pre nekoliko dana navodno su u vazduhoplovnoj bazi Mozdok u Severnoj Osetiji, Rusija primećeni srednji bombarderi-raketonosci Tu-22M a ovi avioni imaju sasvim dovoljan borbeni radijus dejstva da bi mogli biti upotrebljeni u vazdušnim napadima u Siriji iz ruskih baza. Danas VKS Rusije koriste varijantu Tu-22M3 kao i izviđačku verziju Tu-22M3R. Razvoj varijante Tu-22M3 započeo je još 1974. i ova varijanta je predstavljala radikalno izmenjen avion u odnosu na prethodne varijante aviona Tu-22M. M3 je dobio nove motore, izmene u konstrukciji, novu elektronsku opremu i novo naoružanje.
Prvi let je izvršen 1977. a serijska proizvodnja je započela 1978. Od 1981. do 1984. avion je podvrgnut dodatnim ispitivanjima da bi zvanično Tu-22M3 bio uveden u naoružanje 1989. Dalji razvoj aviona Tu-22M u vidu varijante Tu-22M4 (prototip napravljen 1990.) prekinut je tokom 90-tih. Pozitivna iskustva iz modernizacije taktičkih bombardera Su-24 uticala su da firma ’’Gefest i T’’ dobije i posao modernizacije bombardera Tu-22M.
Sa jedne od vežbi u Rusiji, bombarderi Tu-22M3 u pratnji lovaca Su-27 / Foto: Vadim GrišankinPrvi avion nove varijante Tu-22M3M pojavio se 2012. Avion je dobio novi sistem elektronske opreme SVP-24-22 koji se sastoji iz niza podsistema za navigaciju, sistema za upravljanje vatrom, tu su zatim novi savremeni pokazivači kao i nove krstareće rakete. Sve ovo uticalo je da se znatno unaprede borbene karakteristike aviona, poveća preciznost u navigaciji i borbenim dejstvima.
Danas se u sastavu VVS nalazi oko 150 aviona Tu-22M3, od toga samo oko 40 operativnih. 2014. godine je počela serijska modernizacija a objavljeno je da će do 2020. na standard Tu-22M3M biti modifikovana 34 aviona. Avion bi na ciljeve u Sirji mogao da ispaljuje krstareće rakete H-22N ‘’Burja’’ dometa 460-600 km ili isprobati nove krstareće rakete H-32 dometa do 1000 km. Tu-22M3 može da ponese i do 24 tona različitih vrsta bombi kalibra od 100, 250, 500, 1000 i 1500kg. U principu nosi od jedne do tri krstareće rakete a normalna masa ubojnih sredstava je 12 tona.
Dejstvo ruskih helikoptera Mi-24.

The post Sirija: Avioni za protivelektronska dejstva i moguća upotreba srednjih bombardera appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.