
Izvor: Preduzetnik.rs, 19.Jul.2017, 15:57 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Svetski uspešni primeri digitalnog marketinga – kompanija Uber
Uber Technologies Inc. je osnovana 2009. godine u San Francisku, Kaliforniji. Poslovanje je otpočela kao klasičan biznis iz garaže, ali je za samo 5 godina uspela da postane jedna od najplaćenijih start-up kompanija u svetu i pohvali se impozantnim brojevima. Digitalni marketing Uber kompanije treba da bude primer budućim preduzetnicima. Simpatična priča o nastanku Uber groznice je široko poznata.
Naime, jedne hladne, snežne večeri u >> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << Parizu, Travis Kalanik i Garet Kemp su bezuspešno pokušavali da dođu do taksija (uobičajena situacija u gradu svetlosti). Prisustvovali su predavanju koje je po njima bilo bezuspešno i otpočeli su razgovor o tome kako mnoge stvari ne funkcionišu na pravi način, a pogotovo konvencionalni načini za „dozivanje“ taksija. Zatim su došli na, pokazaće se, genijalnu ideju – zašto se umesto mahanja ili telefonskog poziva, za dolazak taksija ne koristi aplikacije?
Danas oni postoje u više od 600 gradova, a tražnja za njima stalno raste zbog praktičnosti (gotovo svako ko poseduje automobil se može registrovati i raditi kao taksista) kao i zbog nižih cena vožnje od regularne taksi službe. Biznis se toliko razvio da osnivači kažu kako više nemaju potrebu za ulaganjem u marketing, jer taj posao obavljaju njihove zadovoljne mušterije („word-of-mouth“ promocija). Međutim, nameće se logično pitanje – kako je jedan tako niskobudžetni projekat postigao ovoliki uspeh?
Odgovor leži u samoj prirodi ovakvog biznisa koji u potpunosti opredeljuje strategiju poslovanja. Naime, njihov opstanak od početka pa do sada zavisi od internet uređaja, a nakon 2008. godine, moć mobilne tehnologije u kombinaciji sa društvenim mrežama je postala enormna. Uzimajući to u obzir, prva ciljna grupa Ubera su bili upravo ljudi od tehnologije. Zato je njihov fokus morao biti na izradi odgovarajuće jednostavne aplikacije pogodne za sve mobilne uređaje, vebsajta i profila na najpopularnijim društvenim mrežama. Pritom, ako bolje pogledamo sajt, videćemo da je njihov cilj približiti se običnom čoveku i sa njim.
Čelnici kompanije Uber su svakako znali da će njihovi korisnici svoje zadovoljstvo iskazati u vidu preporuka kako usmeno, ali i još važnije, online (shares, check-ins, excellent reviews, čak i klasičnim lajkovima i komentarima). Uz pomoć podsticaja vozačima i mušterijama da ih promovišu i društvenih mreža koje su odigrale svoju ključnu ulogu, Uber fenomen se proširio poput požara.
Uber i sada funkcionište na isti način, vodeći u potpunosti aktivnu online kampanju. Pritom, samo na Facebooku ih prati više od 12.000.000 ljudi, što znači da sa svakom objavom imaju neverovatan reach, a usput su troškovi ovakvog marketinga minorni. Ono što se svakako može čekirati kao naučeno na osnovu ovog primera jeste: fokus na rešenje svakodnevnog problema, jednostavnost u poslovanju i nikada ne zanemariti moć digitalnog marketinga!
Nina Bojić
nina@preduzetnik.rs
The post Svetski uspešni primeri digitalnog marketinga – kompanija Uber appeared first on http://preduzetnik.rs.