Srbiju predstavilo 20 firmi

Izvor: Vesti-online.com, 29.Okt.2014, 13:01   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Srbiju predstavilo 20 firmi

Iskreno, malo je ljudi na svetu koji neće priznati da im je jedno od najboljih životnih zadovoljstava dobro pojesti i popiti, pa se na tom osnovu pedeseti put održava Salon prehrambenih proizvoda SIAL.

Srpski štand

 

Daleke 1964. godine Pariz se izborio da se na njegovom tlu SIAL održava svake druge godine najveći Salon hrane na svetu, a to znači: dođi, vidi, omiriši, probaj, uživaj i sve uz napomenu - samo za profesionalce te struke, koji >> Pročitaj celu vest na sajtu Vesti-online.com << će posle, nama, gurmanima svake vrste, to u prodaji nuditi.

  Izlagači

Eks-Jugosloveni

Na Salonu prijatni susreti. Na prijemu bedževa radila je Kristina Božinovski, a nedaleko od nje kontrolu akreditacija obavlja Denis Diglišić. Oboje rođeni u Parizu. I dok Kristina prijavljuje da je kroz njen vidokrug prošlo dosta eks-Jugoslovena, Denis u šali kaže:

-Ja propuštam samo lepe devojke.

SIAL se prostire kroz osam izložbenih paviljona, nedaleko od Pariza, u Severnom Vilpantu, uz učešće 105 zemalja i 6.500 izlagača, predstavljenih je 400.000 proizvoda, a obišlo ga je 150.000 posetilaca-profesionalaca. Impresivan skup na kome su se sedmi put predstavile srpske kompanije po odabiru Siepe i Privredne komore Srbije, pa je nacionalni štand udružio 13 firmi (Benlian Foods, Bilje Borča, DTD Ribarstvo, Foodland, Fruvela, Jugprom, Master Frigo, Neoplanta, Pionir, Polimark Food Industrdž, Venac, Juhor, Jumis), dok ih je samostalno izlagalo još sedam (Nektar, Sirogojno, Eliksir, Jugotrejd, Kostas A. Zaćaria, Mondi Laneks i Lukonja).

  Uspešan organizator: Direktor Vesna Pakaj

 

Srpskim perjanicama pripao je paviljon 1, u susedstvu Hrvatske, Slovenije, Poljske i Italije.

- Nudimo riblje, mesne i konditorske proizvode, zaleđeno voće, biljne čajeve, džemove, voćne sokove... Posećenost je velika, a svi posetioci su i potencijalni kupci. U Srbiji deluje stotinak firmi koje izvoze voće i povrće na francusko tržište, najveći izvoz imaju upravo oni koji su do sada izlagali na SIAL-u, što u potpunosti opravdava srpsko učešće. Ili, po statistici, u proseku svaka kompanija posle SIAL-a dobija pordžbine za šest meseci svoje proizvodnje punog industrijskog kapaciteta - kaže Vesna Pakaj, naš organizator i direktorka predstavništa Privredne Komore Srbije u Francuskoj.

Promociju izvoza, odnosno SIEPA, zastupa Igor Novaković koji ovako predstavio srpski štand:

  Ajfelov toranj od povrća

Crveno voće

- Sve naše firme su iskusni izvoznici. Dolaze nam novi kupci, obnavljaju se stari kontakti. Najveće zanimanje je za naše crveno voće na čiji kvalitet utiču idealni klimatski uslovi. Na primer, Jugprom je dogovorio za francusko tržište 1000 tona višnje. Ovde je i veoma važno da naše firme vide dokle je napredovala tehnologija pakovanja ili koji su trendovi u izboru niskokalorične hrane i sl.

Zapaženo je da su svi naši izlagači majstori za animiranje potencijalnih kupaca.

- Imali smo stotinak kontakta zainteresovanim za naše supe, začine, čajeve, šlagove - kaže Aleksandra Novović (Jumis).

Darko Mlačić (Polimark) opisuje kvalitete kečapa, senfa i majoneze, te dodaje:

- Ovde dogovaramo. Optimista sam. Videće nas celi svet.

Jelena Rudić (Benlian Foods) ponosno priča:

- Bavimo se proizvodnjom zdrave hrane, dakle, šta god radimo - zdravo je, to nam je osnovna osobina. Predstavljamo nove proizvode gotovih jela, odnosno kuvamo u kazanima, pakujemo u tegle i pasterizujemo ono što se kupi na pijaci. Prvi put smo u Parizu, ovde je ceo svet, a kako radimo na izvozu - videće nas taj svet.

Bojan Stanojević (Jugprom) bdi nad zamrznutim voćem.

- Višnje smo već rasprodali. Naše glavno tržište je u Rusiji, Francuskoj i Nemačkoj. U Parizu osvežavamo konkakte.

  Nektaru dve nagrade 

Ljiljana Milojević (Juhor) ocenjuje:

- Odlična je organizacija. Za naše mesne proizvode je mnogo zainteresovanih klijenata.

Primetno mnogo posetilaca je oko štanda Foolanda, tu je kao navijena Jelena Kalinić, sve zna o sokovima, džemovima i ajvaru i posao će cvetati.

Marija Avramović (Sirogojno) kaže:

- Pročuli smo se po džemperima. Nismo ih doneli, naš sadašnji adut je zamrznuto i sušeno voće.

Šetnja među našim proizvođačima rezultira optimizmom. Ipak, među svima njima, ovaj put se najviše istakao srpski samostalni izlagač kompanija Nektar koja je u konkurenciji 1.700 ovogodišnjih inovacija, izabrana među 50 nagrađenih iz celog sveta i to sa dve nagrade: za ledeni čaj od breskve i energetsko negazirano piće od limunade i čaja.

Nastavak na Vesti-online.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vesti-online.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vesti-online.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.