Počinje suđenje za pad konkorda

Izvor: RTS, 02.Feb.2010, 13:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počinje suđenje za pad "konkorda"

Sudski postupak o padu francuskog aviona "konkord" 2000. godine, kada je poginulo 113 osoba, počeo u Parizu. Američki "Kontinental erlajnz" pobija istragu "Er Fransa", koja navodi da je udes izazvao metalni komad, koji je otpao s letelice američke kompanije.

U Parizu počelo suđenje decenije predstavnicima američkog avio prevoznika "Kontinental" i petorici pojedinaca zbog pada "konkorda" kompanije "Er Frans" >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << pre 10 godina. Avion je poleteo sa aerodroma "Šarl de Gol" u francuskoj prestonici, a samo pet minuta kasnije se srušio.

Avion na letu 4590 sa 109 putnika i članova posade pao je na hotel u gradu Gones u Francuskoj i usmrtio četiri osobe. Većina putnika bili su nemački turisti koji su putovali u Njujork.

Na optuženičkoj klupi našli su se američka kompanija "Kontinental erlajnz" i trojica službenika pariskog aerodroma. Zvanična istraga francuskih vlasti utvrdila je da je katastrofu izazvala titanijumska traka, koja je otpala sa aviona "Kontinental erlajnza", koji je poleteo nešto ranije. Metalni deo probušio je gume na "konkordu", a delovi su se odbili i pogodili rezervoar sa gorivom.

U zvaničnom izveštaju navodi se da je avion pri poletanju udario u metalni deo koji je otpao sa aviona kompanije "Kontinental erlajnz".

Advokati te kompanije pokušaće da dokažu da se "konkord" zapalio pri poletanju i tvrde da metalni deo nikada nije pronađen. Očekuje se da će suđenje trajati nekoliko meseci.

Prebacivanje odgovornosti "Er Fransa" i "Kontinental erlajnza"

"Mislim da zaposleni u "Kontinetal erlajnzu" neće biti osuđeni, jer nesreću nisu izazvali s namerom. Ali sama kompanija treba da bude osuđena i novčano kažnjena, jer je odgovorna za pad aviona", kaže Fernan Garno, advokat "Er Fransa".

"Kontinental" osporava rezultat francuske istrage. Krivicu prebacuje na "Er Fransov" "konkord", tvrdeći da je avion bio preopterećen i da nije ravnomerno rasporedio gorivo.

"Niko nikada neće poverovati u priču da je malo parče metala izazvalo avionsku nesreću. To je zvanična teza protiv koje ćemo se boriti na sudu", kaže advokat "Kontinentala" Emanuel Marsinji.

Ako sud potvrdi navode tužbe optuženi bi mogli da budu osuđeni na kaznu zatvora do pet godina i novčanu nadoknadu. 

Avion tipa "konkord" uspeo je da preleti Atlantik od Londona do Njujorka za svega 2 sata i 52 minuta, a brzina koju je uspeo da razvije je bila 2.150 kilometara na čas. Prvi model projektovan je 1962. godine.

Pad supersoničnog "konkorda" 2000. godine jedini je udes ovog tipa aviona.

Godine 2003. kompanije "Britiš ervejz" i "Er Frans" obustavile su letove "konkorda". Iako je leteo rekordnom brzinom na transatlantskim letovima, smatrao se skupim i komercijalno neuspešnim projektom.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.