Pariz kao inspiracija

Izvor: Politika, 08.Maj.2011, 00:53   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pariz kao inspiracija

Putovanja su životna strast vlasnika modnog studija koji već dve decenije okuplja kreatore, dizajnere, fotografe, manekene. U koferu je iz Amsterdama, Madrida i Njujorka doneo mnogo dobrih ideja, a one presudne je doneo iz glavnog grada Francuske

Moja najveća životna strast jesu putovanja – ističe Nenad Radujević. –  Srećom, posao mi je omogućio da putujem na razne egzotične destinacije: Meksiko, Brazil, Majami… ali i sve važnije centre svetske mode koji su bili >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << zapravo izvor mog poslovnog usavršavanja i sticanja neophodnog iskustva. Amsterdam mi je dao početnu inspiraciju za okupljanje nas iz „Klika” Pariz za pokretanje Fashion veek, Njujork sam doživeo kao centar sveta, Sao Paulo je ponudio sjajni kreativni potencijal, Madrid je za mene odlično organizovan modni centar… Ipak titulu modnog centra dajem Parizu u kome sam video neke od najboljih revija i izložbi u životu. 

Nenad Radujević i Modni studio „Klik”, već dvadeset godina figuriraju kao sinonim za domaću modnu scenu.

– Moje bavljenje modom datira od devedesete godine kada sam s grupom vrlo mladih i zanimljivih devojaka, spontano, počeo da osmišljavam prvu „Klikovu” reviju koja je trebalo da donese novi pogled na modnu prezentaciju. Nismo bili ni svesni da smo na neki način napisali važne stranice u istoriji naše mode. Na toj reviji 13. juna 1991,  „Moda s beogradskih ulica”, okupili smo i mlade fotografe, dizajnere, scenografe, šminkere… sve one koji su kasnije postali vodeći profesionalci u svojim profesijama i na taj način razvijali modu i modnu prezentaciju kod nas. Upravo ta želja da se napravi nešto novo i drugačije, blisko onome što se dešava u svetu kao i uspeh te prve revije su bili presudni za moju odluku da se profesionalno i vrlo predano bavim ovim poslom – seća se Nenad.

Kada se neko poput našeg sagovornika stalno nalazi u društvu onih kojima su posao moda i oblačenje, ujutru verovatno ne mora mnogo da pretražuje po ormaru. Ipak, pitamo ko je kreator kome veruje i po čijim preporukama se oblači ili se, ipak, uzda u sebe i svoj izbor.

– Privatno volim da eksperimentišem u svojim modnim kombinacijama. Srećom, posao mi to dozvoljava. Vrlo mi je važno u kojoj situaciji i gde ću se pojaviti, pa od toga zavisi moja odevna kombinacija. Ne razlikujem više privatno i javno odevanje, jer je često pomešano, pa se trudim da uvek vodim računa kako izgledam, ali i da to ne bude najvažnije u mom dugom i napornom radnom danu – objašnjava. – Volim da oblačim modele naših mladih samostalnih dizajnera jer me to razlikuje od drugih, a i u inostranstvu dobijam puno komplimenata na račun svog izgleda, a to vidim i kao promociju svog posla i naše mode. S obzirom na to da se tako dugo bavim ovim poslom i da moj radni dan traje po 12-14 sati logično je da mi ljudi iz posla postaju i privatno bliski. Ta naša međusobna pozitivna energija nekada postaje presudna u realizaciji mnogih poslova.

U mnogim biografijama često čitamo „još kao mali znao sam da ću biti…”, da li je i Radujević jedan od onih koji su zamišljali sebe u svetu mode, lepote i atraktivnih manekenki.? svetla pozornice i lepo obučene manekenke?

– Rođeni sam Beograđanin, odrastao sam u Zemunu i mnogo vremena proveo uz reku. Kao svako dete pravio sam puno nestašluka s drugarima. Komšija mi je bio Bajaga i kao klinci divili smo se njegovim prvim rokerskim koracima. Voleo sam dečje igre i bio dobar i u fudbalu (koji sam trenirao par godina), među izviđačima, pa onda u šahu, stonom tenisu, plivanju… čak i smišljao dečje kvizove, organizovao prve ekskurzije… verovatno pokazivao svoj talenat za organizaciju još u tim danima. Studirao sam građevinski fakultet, ali zapravo voleo arhitekturu koja je bila kreativnija… Verovatno me je nedostatak kreativnosti na fakultetu uputio na traženje nečeg novog, zanimljivog, drugačijeg i eto nađoh se u modi – smeška se Nenad.

Ipak, bez obzira na mnogobrojne poslovne obaveze, veza sa nekim prijateljima iz ranog detinjstva, kao i sa porodicom i dalje je veoma snažna, ističe Radujević.

– Posle toliko godina mnogi kontakti su izbledeli, ali postoji nekolicina prijatelja iz najranijeg detinjstva s kojima se družim, bez obzira što neki žive u inostranstvu. Moji roditelji su presudno uticali na moj poslovni put, tata je kao finansijski stručnjak bio uključen u prve godine ekonomskog razvoja „Klika”, mama je davala neophodnu podršku svojom brigom. Sestra Nataša, koja je arhitekta i stručnjak za enterijer, zapravo je postavila standarde u poslu kao bek-stejdž menadžer na revijama za koji i dan-danas dobijamo komplimente od stranih dizajnera, gostiju naše Nedelje mode.

Iako je Nenadov radni dan prepun obaveza i bez granica u smislu radnog vremena, dobra linija i mladalački izgled ostaju, pa tako godinama...

– Nažalost, moj privatni život i slobodno vreme su mi u mnogome uskraćeni jer imam previše poslovnih obaveza, ali svaki takav trenutak koristim da se vidim s prijateljima, a leti i da ga provodim u prirodi. Imam svoj jutarnji ritual koji podrazumeva vežbe koje mi pomažu da izdržim čitav dan i verovatno ne daju mojoj liniji da sklizne u nešto što nije u skladu sa poslom kojim se bavi ne odgovara bavljenju  poslom – uzvraća naš sagovornik. – Moj jelovnik je vrlo normalan, baziran na najboljoj kuhinji – maminoj kuhinji… Ne pijem kafu, izbegavam mleko u ovim godinama (mada sam ga obožavao kao mali), volim povrće, uglavnom jedem piletinu, ne jedem kasno, ali često i zaboravim da jedem što naravno nije dobro za zdravlje. Sve u svemu, nemam baš neku specijalnu tajnu za moj mladoliki izgled. Izgleda da su se majka priroda i moji geni odavno pobrinuli za to.

Lepo je sedeti u svom modnom studiju, svoditi račune, ali od nekoga ko je već dosta postigao u svetu mode i često organizuje velike modne događaje očekuje se još nešto novo, naročito s obzirom na to da važi za čoveka s mnogo ideja.

– Posle 20 godina rada na našoj modnoj sceni, pokretanjem najvažnijeg modnog događaja u regionu kakav Beogradska nedelja mode svakako jeste i to prvi takve vrste u celoj istočnoj Evropi, teško je smisliti nešto tako veliko i značajno, ali postoji mnogo toga što bi trebalo uraditi da bi sve to opstalo na zdrav i ekonomski opravdan način. U našim uslovima to uopšte nije lako. Ipak, u narednom periodu nastavljam započeto nastojeći da promovišem i našu kreativnost u inostranstvu. To su mi glavni zadaci. Nadam se da ćemo u tome imati veću podršku države i drugih važnih poslovnih institucija, jer izgleda da se naš rad i uspesi više cene van granica ove zemlje.

A malo slavlja?

– Ovo je godina naših jubileja i trudićemo se da ih dostojno obeležimo jer nije beznačajno slaviti 20 godina postojanja Modnog studija „Klik” i 15 godina organizovanja Fashion week biće 30. po redu) kao i pet godina izlaženja (odnosno deseti  broj) Fashion art magazina FAAR koji „Klik” izdaje kao jedini sezonski modni magazine u regionu. Samo od ove poslednje rečenice mi se već vrti u glavi… – priznaje Radujević.

 ------------------------------------------------------------------------

Lepota nije dovoljna za uspeh

Kako se postaje dobar maneken i modni kreator, kako se opstaje u tom svetu? Šta Nenad savetujete devojkama koje dođu u „Klik” s velikim ambicijama?

– Svaki pa i posao manekena i fotomodela podrazumeva talenat, dobru obuku ali i ambiciju, zalaganje, usavršavanje, profesionalni odnos… Kreatori pored nesumnjivog talenta i završavanja adekvatne škole moraju da poseduju znanje sposobnosti dobrog menadžera kako bi opstali u tom poslu, koji nije pitanje samo kreativnosti već i promišljenog poslovanja. To su ujedno i saveti kako se opstaje u tom svetu. A mladi ljudi moraju da nauče da uče od starijih i iskusnijih, da ne misle da je lepota dovoljan da se uspe u ovom svetu. Upravo to će moći da nauče kroz emisiju „Srpski top-model” u kojoj učestvujem kao član žirija i kroz koju pokušavam da pokažem publici koliko je naš posao ozbiljan, odgovoran, kreativan i uzbudljiv.

-------------------------------------------------------------- 

O konkurenciji

– Konkurencija u poslu je uvek zdrava i dobra, ali ne ona nelojalna, koja zapravo uništava oblast u kojoj delujemo – smatra Radujević. – Mislim da je naše tržište premalo za dva slična projekta i da to u mnogome ometa razvoj naše modne scene. Nažalost, autorska i intelektualna prava kod nas nisu regulisana tako da Beogradska nedelja mode s međunarodnim značajem sada mnogo trpi. U svakom slučaju, mi se trudimo da radimo što bolje po konceptu koji smo zacrtali još pre 15 godina i da svake sezone unapredimo bar jedan segment manifestacije. To nam je do sada uspevalo i s ponosom možemo da kažemo da Beogradska nedelja mode i danas prezentuje najkvalitetnije modne činioce naše modne scene od samostalnih dizajnera, poznatih modnih kuća do prestižnih svetskih brendova ne zaboravljajući na podršku mladim dizajnerima i studentima mode, a često su nam gosti prestižni inostrani dizajneri. Ta formula je doprinela da naš Fashion week postane deo prestižnih međunarodnih modnih institucija kao što su World Fashion Week i Global Fashion Association iz Njujorka.

Rajna Popović

objavljeno: 08.05.2011.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.