Most na sudu?

Izvor: RTS, 17.Jan.2013, 00:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Most na sudu?

Srbija traži da se konačna cena mosta kod Beške utvrdi arbitražom u Parizu. Od prvobitno ugovorenih 37 miliona evra došlo se do toga da austrijski izvođač "Alpina" danas traži dva i po puta više, a Srbija ne pristaje na traženu sumu.

Most kod Beške premostio je Dunav. Problem oko njegove cene još nije premošćen. Srbija rešenje traži u međunarodnom posredovanju.

"Mi znamo i uvereni smo da smo taj most dobili za malu cenu. Zašto? Zato što, kad >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << su se javili na tenderu, oni su dali te niske cene i po tim cenama će i biti plaćeni", kaže v. d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.

Prema njegovim rečima, do arbitraže će doći, jer su, kako kaže, sigurni da su 100 odsto u pravu.

Austrijski izvođač radova, na bazi idejnog projekta pre šest godina ugovorio je izgradnju mosta za 37 miliona evra. Pošto je, u međuvremenu, urađen glavni projekat, a radovi produženi, prošlogodišnjim memorandumom dogovorena je suma od 62 miliona evra.

"Alpina" sada traži 100 miliona. Obe strane su saglasne – radovi su koštali više od prvobitne procene, a trajali su i duže zbog klizišta i fundiranja,, odnosno postavljanja temelja mosta. Ipak, oko konačne cene se ne slažu.

"Je li moguće da se od 37 dođe do 100? Pa, nije moguće. Prvo je tender obavljen po idejnom projektu. Prema mišljenju 'Fidika', izvođač je dužan da napravi glavni projekat. Zato je bio zastoj od 2006. do 2008, dok nije urađen glavni projekat i taj glavni projekat je rađen prilikom izvođenja", kaže Drobnjak.

Zoran Kostić iz "Alpine" kaže da je produžetak radova bio isključivo u vezi sa problemom fundiranja.

"To su neke stvari koje ne možete da utvrdite pre nego što pristupite poslu i detaljnim istražnim radovima. Ovaj most je izuzetno zahtevna konstrukcija, kompleksna, a problemi fundiranja su dominantni za ovakvu vrstu konstrukcije, kad su bili rešeni ti problemi nije bilo prepreke da se most završi", kaže Kostić.

Koliko će biti dug račun za najduži most preko Dunava u Evropi rešiće, smatraju i jedni i drugi, međunarodni arbitar. Proces bi mogao da traje nekoliko godina.

Procedure predviđene ugovorom su da postoje dva načina arbitraže. Jedna je ona koja podrazumeva miroljubivo rešenje dve strane uz uključenje stranih konsultanata, a druga arbitraža predviđena ugovorom pri privrednoj komori u Parizu.

Ako ovaj spor dođe do međunarodnog arbitra, bio bi to drugi koji Srbija vodi sa "Alpinom". Prethodni je pokrenut zbog toga što je "Alpina" u konzorcijumu sa "Porom" prekinula ugovor o koncesiji za auto-put Horgoš–Požega. Spor još traje.
Pogledaj vesti o: Pariz

Nastavak na RTS...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.