Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 27.Maj.2008, 13:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako odložiti pojavu dijabetesa

PARIZ - Sprovođenje odgovarajućeg načina ishrane u kombinaciji s vežbama tokom šest godina može da odloži pojavu dijabetesa i do 14 godina, pokazali su rezultati jednog kineskog istraživanja.

Kako je objavljeno u britanskom zdravstvenom časopisu "Lanset", grupa kineskih istraživača, predvođena prof. Gvangvejom Lijem sprovela je istraživanje na 577 odraslih osoba, starosti od 25 do 70 godina, čiji >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << organizam ne reaguje na glukozu, što je prvi znak najrasprostranjenijeg oblika dijabetesa na svetu - dijabetesa 2 zvanog "starački dijabetes".

Pacijenti iz 33 kineske klinike, odabrani 1986. godine, podeljeni su u grupe na osnovu toga da li će biti podvrgnuti samo prilagođenom načinu ishrane, vežbama ili kombinaciji ishrane i vežbi. Istraživanje je sprovođeno sve do 1996. godine, a pacijenti s viškom kilograma morali su da oslabe.

Među osobama kod kojih je primenjena kombinacija vežbi i načina ishrane učestalost pojave dijabetesa tokom sprovođenja istraživanja je smanjena na polovinu, a za 43 odsto tokom svih 20 godina koliko je praćeno njihovo zdravstveno stanje.

Godišnja stopa novih dijagnostikovanih slučajeva dijabetesa bila je u proseku sedam odsto među pacijentima tokom sprovođenja posebnog načina ishrane i vežbi, dok je u kontrolnim grupama bila po 11 odsto.

Nakon 20 godina, 80 odsto pacijenata podvrgnutih kombinovanoj metodi sprečavanja pojave dijabetesa dobilo je tu bolest, dok je u kontrolnim grupama taj procenat bio po 95 odsto, preneli su francuski mediji.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...



Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.