
Izvor: MojAuto, 23.Okt.2015, 12:08 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Tesla "model S" na autopilotu stigao od L.A.-a do Njujorka za 58 sati
Vlasnici Tesla "modela S" su ovog meseca sa novim softver paketom dobili poluatunomni sistem koji bi trebalo samo da pomogne prilikom vožnje, međutim vlasnici skupocenih elektromobila ne mogu da odole da isprobaju prvi samovozeći autmobil na svetu i skinu ruke sa upravljača. Trio iskusnih vozača iz Amerike je otišao korak dalje kada su prethodnih dana u rekordnom roku od 58 sati prešli put od Los Aneđelesa do Njujorka oslanjajući se skoro u potpunosti na autonomnu vožnju Tesla >> Pročitaj celu vest na sajtu MojAuto << "modela S".
Ovaj poduhvat su izveli Aleks Roj, Karl Ris i Dina Matraci koji su i ranije
Prodajete polovni automobil?
Postavite besplatan oglas.
postavljali transkontinentalne rekorde u Americi, ali ovaj put im je umnogome pomogao autopilot u "modelu S".
Put od 4.800km je pređen za impresivnih 57 sati i 48 minuta, a automobil je većinu puta proveo u autonomnom režimu vožnje pri brzinama i do 144km/h.
Osim što pokazuje sve sposobnosti moćnog "modela S" ,ovaj eksperiment nas još jednom podseća koliko bi brzo autonomna vožnja mogla da bude prihvaćena kod vozača, ali i na manjak odgovornosti koju ona nosi sa sobom.
Novi "Autopilot" sistem je uveden 14. oktobra i svi vlasnici "modela S" su sa novim paketom softvera mogli da ga instaliraju u svoj automobil koji je prethodno opremljen neophodnom tehnologijom. "Autopilot" koristi radar, kamere, GPS i ultrasonične senzore za održavanje automobila u traci i održavanje bezbedne udaljenosti od ostalih učesnika u saobraćaju uz mogućnost promene trake na komandu vozača.
Iako direktor Tesle Elon Mask i dalje insistira da vozači prilikom upotrebe sistema moraju da drže ruke na volanu, već se pojavio veliki broj snimaka koji pokazuje zloupotrebe prvog autonomnog sistema na svetu.
Tokom transkontinentalnog puta u "modelu S", automobil se kretao prosečnom brzinom od 83km/h što uključuje i pauze neophodne za punjenje baterija, a "Autopilot" je bio uključen 96 posto vremena. Sistem je u nekoliko navrata uplašio putnike automobila pre svega zbog brzine kojom su se kretali.
"Bilo je tri ili četiri situacije kada smo se kretali brzinom od oko 140km/h sa rukama skinutih sa volana kada smo nailazili na krivine na putu", priča Aleks Roj. "Dok ljudi tokom skretanja uvek gađaju apeks, geometrijsku sredinu krivine, kako bi održali brzinu i kontrolu, ovaj sistem prati trake puta. Da nismo reagovali u ovim situacijama, automobil bi verovatno sleteo sa puta i ubio nas, ali to je naša krivica jer smo se kretali brzinom koju sistem ne može da kompenzuje."
VIDEO> Tresla "model S" stiže u Njujork:
Pogledaj vesti o: Nju Jork