Izvor: Vostok.rs, 10.Feb.2013, 19:43 (ažurirano 02.Apr.2020.)
90-godišnjica civilne flote Rusije
10.02.2013. -
Devetog februara avijacija Rusije obeležava svoj rođendan. Upravo tog dana 1923. godine bila je doneta Odluka o državnom regulisanju delatnosti vazdušnog saobražaja i formiran Savet civilne avijacije. 90-godišnjicu civilne vazdušne folte zemlje vazduhošlovci dočekuju na visokom nivou pilotiranja i servisiranja.
Nekoliko meseci posle usvajanja istorisjke Odluke 1923. godine bila je otvorena vazdušna linija Moskva-Nižnji Novgorod. Prvi let sa 6 >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << putnika u avionu trjao je 3 sata i 40 minuta. Pilot sa visine od 250 metara se orijentisao po rekama i po železnici, vezu sa zemljom nije imao. Ali sve je uspelo, uskoro su letovi postali redovni. Prvo su vozni park činile letelice poznatih stranih firmi Junker, Foker i Dornije. Ali već sredinom 30-ih godina zemlja je uspela u potpunosti da pređe na eksploataciju domaće tehnike. Pojavile su se škole gde su pripremali odlične stručnjake. Do 80-ih godina Aeroflot, kako se tada nazivala čitava civilna acijacija Sovjetskog Saveza, pretvorio se u veliku svetsku kompaniju, a zemlja je postala velika avijaciona sila. Ali zatim, posle privatizacije grane, desio se krah: krajem 20. veka obim prevoza je pao više od tri puta. U poslednjoj deceniji u nizu pravaca postignut je obim prevoza dostignut za vreme SSSR, i čak da se on prevaziđe, govori rukovodilac analitičke službe agencije Avia Port Oleg Pantelejev.
- U 2012. godini aviokompanija je prevezla oko 75 miliona putnika. To je prilično velik rezultat. Izvedena je vrlo masovna tehnička modernizacija. Ruske kompanije su se bitno podmladile i obnovile svoju flotu. Između ostalog počele su da kupuju avione nove generacije domaće proizvodnje. Što predtavlja značajan događaj za industriju i saobraćaj.
Lider ruske civilne avijacije je kompanija Aeroflot. Ona ima 129 aviona, od kojih veći deo čine letelice nove modifikacije iz porodice Erbas i Boing. Srednjemagistralni letovi se izvode predvodnikom ruske avionske idnusrije – avionom Suhoj Superdžet 100. Treba istaći da do 2020. godine Aeroflot planira da kupi 126 aviona ruske proizvodnje. Deviza kompanije je: Činimo sve kako bi se naši putnici osećali na nebu bezbedno, sigurno i udobno. Po kvalitetu servisa Aeroflot stabilno drži prvo mesto u rejtingu evropskih kompanija alijanse SkajTim, ističe ekspert RBK Dejli Sergej Starikov.
- Usluge Aeroflota koristi sve više stranih građana, oni lete u tranzitu. Aeroflot je prva ruska kompanija koja je počela da uvodi takozvanu tehnologiju koraka. To je kada putnik leti iz jedne tačke Zemlje u drugu, ali ne direktno, nego preko neke tačke. I Aeroflot ima specijalne tarife. Recimo, za putnike iz Nemačke koji lete u Kinu. Ili za Kineze koji lete u Evropu i Ameriku.
Povodom jubileja Aeroflot je pripremio za putnike poklone. Među njima su popusti na karte, nove zabave i novi filmovi u avionima. Od 1. februara do 31. maja putnicima svih klasa nudi se praznični meni. U njegovom kreiranju su učestvovali poznati kuvari Rusije, Francuske i Švedske. I konačno poslednja novost. Prema rezultatima istraživanja globalnog pretraživača avionskih karata Skajskener, odeća stjuarta i stjuardesa Aeroflota proglašena je najelegantnijom u Evropi.
Izvor: Glas Rusije
Pogledaj vesti o: Moskva