Izvor: B92, 02.Dec.2009, 03:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Sarajevo: Bez autoputa ka Užicu

Beograd -- Inicijativu da se od autoputa Južni Jadran kod Užica odvoji krak koji bi išao preko Višegrada i Rogatice, u BiH vide kao nepotrebnu, piše "Danas".

Erdal Trhulj, direktor Federalne direkcije za upravljanje, održavanje i izgradnju autocesta u BiH, kaže da nije siguran da bi se ta inicijativa, koju su izneli premijer RS, Milorad Dodik i gradonačelnik Užica, Jovan Maraković, uklopila u strategiju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << razvoja saobraćaja koju je federalna vlada usvojila, a uskoro bi trebalo da se nađe i pred federalnim parlamentom.

Trhulj objašnjava da je reč o dokumentu koji je izrađen na bazi planova razvoja saobraćajnica koji potiču još iz prethodne Jugoslavije, iz sedamdesetih godina.

Tim planovima je predviđena izgradnja Koridora 5c, na pravcu sever-jug kao i koridora zapad-istok, čime bi, uz nekoliko brzih puteva bile pokrivene potrebe BiH za saobraćajnicama za narednih 20 do 30 godina.

"Mislim da bi bilo necelishodno da se na rastojanju od 15 do 20 kilometara grade dve paralelne autoceste, posebno ne sada kada ni postojeće saobraćajnice nemaju dovoljno prometa za rentabilnu eksploataciju", kaže Trhulj i dodaje da bi planovi razvoja saobraćaja u Federaciji svakako morali da se menjaju, ukoliko bi inicijativa Dodika i Markovića počela ozbiljno da se razmatra.

On takođe objašnjava da se krak Koridora 5c, koji povezuje Baltičko more sa Jadranskim, odvaja od Budimpešte i preko Osijeka dolazi na granicu BiH kod Svilaja, a trasa se zatim nastavlja preko Odžaka, Doboja, Zenice, Sarajeva, Mostara i stiže do luke Ploče.

S druge strane, ideja je da autoput zapad-istok ide od Zagreba, preko Bihaća, Mrkonjić grada, Travnika, Zenice i kod Sarajeva bi se spojio sa Koridorom 5c.

Kod Goražda bi se odvojio krak koji bi izašao na tromeđu BiH, Srbije i Crne Gore i tu bi se, preko Sandžaka, spojio sa autoputem Južni Jadran (planirani Koridor 11).

Srpski državni vrh nedavno je, prilikom posete predsednika Turske, pregovarao o uslovima da ta zemlja finansira izgradnju trase koja bi preko Sandžaka spojila Koridor 5c i autoput Južni Jadran.

S druge strane, ministar komunikacija i prometa BiH Rudo Vidović kaže da bi svaku ideju o izgradnji saobraćajnica trebalo shvatiti ozbiljno i kroz studiju izvodljivosti utvrditi da li je isplativa.

Trhulj je rekao da sama činjenica da su inicijativu podneli premijer Republike Srpske i gradonačelnik Užica garantuje mogućnost pokretanja postupaka koji će predlog dovesti pred Ministarstvo komunikacija i prometa, nadležno za međunarodne putne pravce.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.