
Izvor: Radio 021, 21.Jul.2019, 14:31 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Zašto semafori imaju svetla baš u crvenoj, zelenoj i žutoj boji
Prvi semafori na svetu bile su gasne svetiljke postavljene kod Vestminsterske palate u Londonu 1868. godine.
Njima se upravljalo ručno, a bili su aktivni samo noću.
Prvi semafori na struju uvedeni su u Detroitu u SAD-u 1912. godine. Policajac Lester Vajr služio se kutijom sa svetlima u dve boje (crveno za stani i zeleno za kreni) i zvoncem kojim je upozoravao pešake kada će se izmeniti.
Do uvođenja treće boje došlo je 1920, takođe u SAD-u. Policajac >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << Vilijam Pots uveo je treću boju – ćilibarsku, koju je kasnije zamenila žuta.
Crvena svetlost ima najdužu talasnu duljinu, što znači da se manje raspršuje nego druge boje. Crvena je boja, dakle, izabrana jer najviše privlači pažnju.
Zelena je boja prvobitno na železnicama upotrebljavana kao znak za oprez, dok je bela označavala "kreni". Ipak, bela je ukinuta kada se ispostavilo da je vozači mogu pomešati sa uličnim svetiljkama.
Žuta je konačno prihvaćena kao znak za oprez jer je primetljivija od zelene, ali nije toliko izražena kao crvena.
Autor: Index.hr
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
Pogledaj vesti o: London