Prvi mesec bez kazni za Bus Plus

Izvor: B92, 29.Jan.2012, 16:40   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prvi mesec bez kazni za Bus Plus

Beograd -- "Bus plus" karte će važiti od 1. februara, a zbog dilema oko njihove upotrebe, planirano je da se prvog meseca putnici "uhodaju" i upoznaju s novim sistemom.

Portpartol "Bus plusa" Gordana Perović kazala je da će karte - bilo da su personalizovane ili ne - svi morati da overe u vozilima GSP-a, Laste, BG voza i privatnih prevoznika pre početka vožnje, na stanici.

Ipak, prvih mesec dana od uvođenja sistema kontrolori će zbog grešaka u overavanju samo upozoravati >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << putnike, da bi se navikli na novi sistem - sličan onima koji već postoje u Istanbulu, Londonu, Amsterdamu.

Perović je kazala da će prilikom vožnje, kada korisnik validira, odnosno overi nepersonalizovanu kartu na automatu sa nje biti skinuta suma po ceni jedne karte, što znači 60 ili 95 dinara, u zavisnosti od toga da li je u pitanju prva ili druga zona.

"Validacija znači da kada se uđe u vozilo putnik treba da prinese svoju karticu blizu čitača, a kada se čuje zvučni signal to će značiti da je kartica očitana i da je vožnja naplaćena", navela je ona pojašnjavajući da ceo proces očitavanja traje manje od dve sekunde i da se ne očekuje da će to stvarati dodatne gužve.

Kako je ranije najavljeno, validatori za očitavanje karata radiće samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje. Međutim, Perović je kazala da će u prvih mesec dana dok se putnici ne uhodaju moći to da učine i tokom vožnje. "Bitno je da kada putnik uđe u prevoz odmah pripremi svoju karticu da ne bi zadržavao nikoga iza sebe, ali je potrebno malo strpljenja kad su veće gužve", kazala je Perović.

Validacijom će se, takođe, sakupljati podaci o tome koja grupa građana - studenti, penzioneri ili zaposleni najviše koriste javni prevoz, koje linije i u kojim terminima.

"Sve karte moraju da se validiraju, jer će ti podaci služiti za uspostavljanje kvalitetnijeg javnog prevoza u prestonici, a ne za sakupljanje ličnih podataka o korisnicima", objasnila je ona navodeći da predstavnici "Bus plusa" očekuju da će sugrađani pružiti podršku u radu sistema i da će imati strpljenja u početku dok se svi ne naviknu.

Na pitanje zašto će i oni koji imaju personalizovane karte koje su unapred platili morati da ih overavaju, Perović je kazala da njima sa kartice neće biti skidan novac već da overavanje služi isključivo tome da se vidi koliko su pojedine linije opterećene i da se one rasterete ili pojačaju, a da se neka vozila prebace na najopterećenije linije i slično. Ukoliko vlasnici personalizovanih ne overe svoju kartu, kontrolori će ih opominjati da to učine.

Nakon validacije karata, podaci se registruju u operativno kontrolnom centru i tako se dobijaju podaci o kategoriji putnika koji su se "čekirali". Zaposleni ne spadaju u povlašćenu kategoriju i oni plaćaju pun iznos karte kao i do sada, dok ostali - studenti, đaci, trudnice imaju popust, a cena se neće menjati narednih šest meseci.

Na svim linijama biće raspoređeno 200 kontrolora i kada oni uđu u vozilo sa posebnim aparatom moći će da očitaju da li je putnik validirao kartu, odnosno platio vožnju.

"Oni će sa sobom nositi prenosne uređaje, imaće identifikacione kartice, prisloniće ih na validator i blokirati ga. Putnike će pregledati prislanjanjem svojih kartica na prenosni uređaj i ako one nisu čekirane izdavaće putnicima doplatnu kartu", kazala je Perović. Doplatna karta će koštati 1.500 dinara, a rok za plaćanje je osam dana.

U početku, karte će biti overavane i tokom vožnje - ne samo kada je autobus na stajalištu, a ukoliko neko ne stigne da overi svoju karticu kontrolori će ih samo opominjati, a kasnije i kažnjavati. Kada su u pitanju čekiranja karata po zonama , Perović je kazala da će oni koji putuju u drugu zonu prvo na validatoru morati da je odaberu, a potom overe karticu, a u slučaju plaćanja za više osoba jednom karticom, najpre će morati da se ukuca broj putnika, a onda i overi kartica.

Bus plus karte će, kao i sve druge karte, moći da se dopune na 800 trafika u gradu, po dosadašnjoj ceni markice - na kioscima Future, Štampe i u drugim privatnim kioscima. Građani stariji od 65 godina koji izvade kontrolnu kartu za prevoz moraće na nju da uplate iznos od 400 dinara, čime će obezbediti negraničen broj vožnji u ovoj godini, navela je Perović.

Plastične nepersonalizovane karte, kao i personalizovane, koštaju 250 dinara i važe tri godine, dok papirne nepersonalizovane koje se mogu kupiti za 40 dinara važe tri meseca. Plastična nepersonalizovana karta moći će da se dopunjava nebrojeno puta bilo kojim iznosom, slično kao kredit za mobilni telefon, a papirna će moći da se dopuni sa najviše 600 dinara kredita.

Karte će biti moguće kupiti i kod vozača, a sistem Bus plus neće važiti u noćnom saobraćaju. Direkcija za javni prevoz potpisala je ranije ugovor sa firmama koje su izabrane na konkursu za implementaciju sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu. Konzorcijum čine firme "Apeks solušn tehnolodži doo" i "Lanus doo" iz Beograda i "Kent kart" iz Istanbula. Dosadašnje, papirne kartice i automati GSP-a od 1. februara neće važiti.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Februar za "uhodavanje" sa bus plus kartama

Izvor: Studio B, 29.Jan.2012

"Bus plus" do sada je izdao više od 470.000 personalizovanih karata za prevoz, koje će važiti od 1. februara, a planirano je da se prvog meseca putnici "uhodaju" i upoznaju s novim sistemom...Portpartol "Bus plusa" Gordana Perović kazala je Tanjugu da će karte - bilo da su personalizovane ili ne...

Nastavak na Studio B...

Prvih mesec dana bez kazni za Bus Plus

Izvor: Blic, 29.Jan.2012

"Bus plus" karte će važiti od 1. februara, a zbog dilema oko njihove upotrebe, planirano je da se prvog meseca putnici "uhodaju" i upoznaju s novim sistemom...Portpartol "Bus plusa" Gordana Perović kazala je da će karte - bilo da su personalizovane ili ne - svi morati da overe u vozilima GSP-a, Laste,...

Nastavak na Blic...

Pripremite kartu pre ulaska u vozilo

Izvor: Press, 30.Jan.2012, 02:17

Uhodavanje: Dok se ne uhodaju, putnici će moći da ponište kartu i tokom vožnje, a kontrolori će zbog grešaka u overavanju samo upozoravati putnike, a ne i kažnjavati.

Nastavak na Press...

Bus plus: Prvo "uhodavanje", pa kažnjavanje

Izvor: Mondo, 30.Jan.2012

Novi "Bus plus” sistem počinje da radi 1. februara. Putnici će dok se ne "uhodaju" moći da ponište kartu i tokom vožnje. Kontrolori će zbog grešaka u overavanju samo upozoravati putnike i neće kažnjavati, dok će 500.000 kupac biti nagrađen.

Nastavak na Mondo...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.