Izvor: Nezavisne Novine, 13.Jul.2016, 19:19   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Prvi japanski sistem za autonomnu vožnju

Nissanova ProPILOT tehnologija za autonomnu vožnju osmišljena je za uptrebu u vožnji jednim trakom. Nissan je prvi japanski proizvođač automobila koji uvodi potpuno automatsku kombinaciju upravljanja, ubrzavanja i kočenja, što će vozačima olakšati vožnju u gustom saobraćaju i duga putovanja.

Pomoću napredne tehnologije za obradu slike, sistem prati >> Pročitaj celu vest na sajtu Nezavisne Novine << situaciju na putu i u saobraćaju te precizno i prirodno upravlja vozilom. Ubrzava, koči i upravlja na temelju informacija dobivenih od monokromatske kamere opremljene naprednim softverom za obradu slika. Trodimenzionalna kamera sistema ProPILOT brzo i jednostavno prepoznaje vozila ispred i oznake na cesti. Izuzetno je jednostavna za uptrebu zahvaljujući prekidaču na upravljaču koji vozaču omogućuje jednostavno uključivanje i isključivanje sistema.

Kad je uključen, ssistem ProPILOT automatski nadzire udaljenost do vozila ispred s pomoću ograničenja brzine koje je odredio vozač (između 30 i 100 km/h). Sistem će automobil održavati u sredini saobraćajnih traka praćenjem oznaka na cesti i nadziranim upravljanjem automobilom, čak i u zavojima. U slučaju zaustavljanja vozila ispred ProPILOT automatski koči kako bi potpuno zaustavio vozilo. Nakon što se vozilo zaustavi, ostaće na mjestu čak i ako vozač ne pritišće papučicu kočnice. Kad procijeni da je spreman za nastavak vožnje, ProPILOT se aktivira  kad vozač uključi prekidač ili lagano dodirne papučicu gasa.

Nissan provodi opsežna istraživanja uslova vožnje u različitim regijama kako bi ProPILOT bio potpuno prilagođen uslovima na tržištima na kojima će se prodavati. Sistem ProPILOT ugrađen u model Serena za japansko tržište razvijen je za jednostavnu uptrebu na japanskim autoputevima.

Ovaj sistem uvešće se i u vozila za evropsko tržište, uključujući i Qashqai, sljedeće godine. Planira se i uvođenje sistema na američko i kinesko tržište. Tehnologija za autonomnu vožnju u više saobraćajnih traka omogućiće automatsko prestrojavanje vozila. Njeno uvođenje planirano je za 2018. Uvođenje sistema za autonomnu vožnju u gradskom okruženju i u raskrsnicama planirano je za 2020. godinu.

(Autozona.rtl.hr)

Nastavak na Nezavisne Novine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Nezavisne Novine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Nezavisne Novine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.