Na prvom autodromu nove ere

Izvor: RTS, 01.Okt.2016, 08:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Na prvom autodromu nove ere

U nizu spektakularnih autogolova koje moj omiljeni sport/biznis sa lakoćom postiže poslednjih godina, ističe se način planiranja kalendara. Pa nam je tako ove godine bilo potrebno pune dve nedelje da pređemo celih 350 kilometara između Singapura i Sepanga, samo da bi već vikend kasnije bili hiljadama kilometara dalje, u Japanu?!
A kad smo već >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << u svetu pitanja na koja ne postoje razložni odgovori, bilo bi interesantno da nam neko objasni zbog čega vozači u Singapuru glume ludilo i idu na spavanje pred zoru, samo da bi se probudili i doručkovali u rano popodne - ne bi li nekako prevarili telo da vremenske razlike u odnosu na Evropu nema - kada se u Evropu više ove godine vratiti nećemo, a pri tome se naredna trka u Maleziji i tako vozi u istoj vremenskoj zoni?!

Bilo kako bilo, eto nas i dalje na Malaji, u carstvu vrućine i vlage, gde će renovirani Sepang ugostiti 16. rundu svetskog šampionata. Za razliku od prethodnih petnaest godina, kada smo u Maleziju dolazili početkom proleća, ovoga puta smo u džungli Jugoistočne Azije na početku jeseni, baš kao i krajem prethodnog milenijuma, kada smo na ultra modernom autodromu na obodu međunarodnog aerodroma u Kuala Lumpuru prvi put imali prilike da se upoznamo sa radom jednog od najomraženijih ljudi moderne Formule 1. Herman Tilke nam je tada predstavio svoju viziju budućnosti Formule 1, u kojoj je sigurnost na prvom mestu - uz neizbežni hvalisavi dodir luksuza - te ubrzo postao svačiji najdraži izgovor za probleme koje je sport u prethodnih petnaestak godina doživljavao. Tek dolazak DRS-a - kojeg takođe volimo da mrzimo - i povećanje broja, makar i veštački izazvanih preticanja je malo skinuo metu sa leđa nemačkog dizajnera, mada su tom procesu pomogli i jednako omraženi noviteti kao što su hibridni motori, smešna aerodinamika i nejasna pravila pa se o samim autodromima u poslednje vreme i ne priča toliko.
A Sepang je, da bi priča bila još interesantnija, jedna od uspešnijih kreacija ovog modernog gurua grandomanske vizije Formule 1 koja je zavidan broj novouvedenih staza (Istanbul, Valensija, Jeongam, Bud) već oterala u ropotarnicu istorije. Prepoznatljiv dupli pravac kojim se jedan krug završava a drugi počinje, ali i kombinacija srednje brzih i brzih krivina i te kako testira mogućnosti automobila, dok širina staze od preko 20 metara daje prostora i vozačima da pokažu šta znaju. Kada se u jednačinu ubace i enormno visoka temperatura asfalta i promenljivi vremenski uslovi, istorijski prvi tilkedrom poseduje karakteristike koje su po mnogo čemu jedinstvene u današnjoj Formuli 1, ali iz nekog razloga, trka u Maleziji se retko kome kotira visoko na listi omiljenih.

Stara mantra iskusnih - malo obećaj, puno pruži - zato deluje kao dobar scenario za vikend pred nama. Na stazi koja ne uzbuđuje čula gledalaca, u šampionatu kojim dominira jedan tim, očekivanja nisu prevelika ali to nipošto ne znači da je ishod unapred predvidljiv. Da li će Niko nastaviti impresivan pohod ka prvoj tituli i dodati četvrtu uzastopnu a ukupno devetu pobedu ove sezone - pri tome niko u istoriji nije dobio 8 trka jedne godine a ostao bez titule - ili će se Luis napokon probuditi iz letargije u kojoj je još od kako je na letnju pauzu otišao sa lepom zalihom bodova u odnosu na klupskog kolegu je u ovom trenutku nemoguće predvideti. Pobeda jednom od njih dvojice ne bi smela da izmakne, ali ako je suditi po slobodnim treninzima održanim u petak, neće biti iznenađenje ukoliko se u nedelju još neko ravnopravno uključi u borbu sa pilotima Srebrnih strela.

Mercedes deluje nedodirljivo na nivou jednog kruga, te je prvi red u subotu osim u slučaju vremenskih neprilika ili nekih incidenata gotovo zagarantovan, međutim u automobilima sa punim rezervoarima ni Luis ni Niko nisu bili naročito impresivni u odnosu na Ferari i pogotovo Red Bul. To potencijalno daje nadu da u slučaju lošijeg starta jednog od Mercedesovih pilota - a od startne linije do prve krivine je podugačkih 600 metara, a zatim sledi jedan od najneobičnijih kompleksa krivina koji dozvoljava različite trkačke linije - možemo da gledamo prilično uzbudljivu trku, bar za drugo mesto.
Iz spektra guma koje su na raspolaganju - meka, srednja i tvrda mešavina - Ferari je prilično konkurentan na žutoj, dok se Red Bul odlično snalazi i na beloj gumi, dok jedino na narandžastoj, najtvrđoj mešavini Mercedes deluje nedodirljivo. To nam govori da bi taktička bitka mogla da bude veoma interesantna, i u igri između dva i tri odlaska na zamenu guma, potencijalno i presudna. Sa novim slojem asfalta, ali i promenjenim nagibom pojedinih krivina - ključne poslednje, recimo - timovi moraju da prikupe potpuno novi set informacija pre nego što izaberu najbolju taktiku, i realno je očekivati da će neki i da pogreše.

U kategoriji ispod vodeća tri tima fascinira pre svega borba Fors Indije i Vilijamsa, u kojoj se čini da britanski tim polako gubi korak. I jedni i drugi će već od narednog vikenda dobiti novog takmaca - preporođeni Meklaren, koji je u petak testirao novi Hondin motor koji se sprema za domaću trku na Suzuki. Dženson Baton, koji u Maleziji slavi svoj 300. start novi motor neće dobiti pre Ostina, ali bi Alonso već u Japanu mogao ozbiljno da pomrsi konce timovima sa kojima ekipa iz Vokinga poslednje dve godine nije mogla da se nadmeće.
Kvalifikacije su na programu u subotu od 11 časova po našem vremenu, dok trka u nedelju počinje dva časa ranije, čime započinje oktobarski ciklus u kojem ćemo gledati čak četiri trke koje mogu ali i ne moraju presudno da utiču na ishod šampionata.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.