Jedinstveni roboti izlaze na traku

Izvor: Vostok.rs, 17.Dec.2012, 23:44   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Jedinstveni roboti izlaze na traku

17.12.2012. -

Najveći ruski proizvođač automobila KANAAZ pristupio je uvođenju najnovije robotske tehnike na svojim trakama. Veštački intelekt će testirati kvalitet delova, otkrivati defekte, zatim će se oni uklanjati laserskim metodama.

Jedinstvena linija mealorobotike nema premca u svetu. Postoje slični japanski sistemi, ali oni rade sa delovima težine do 200 grama, a ruski će podizati i 20 i 50 kilograma. >> Pročitaj celu vest na sajtu Vostok.rs << Roboti treće generacije na pokretnoj platformi su dobili naziv heksopodi. U kompjuter se ubacuje 1500 situacija, vezanih za stanje metala – defekte, pukotine i slično. Mašina će ih samostalno ocenjivati i donositi odgovarajuće odluke.

KamAZ je napravio pravi izbor, kada je ulagao u probojne tehnologije, ističe saradnik Nacionalnog istraživačkog nuklearnog univerziteta MIFI Dmitrij Mihajlov.

- Prilaz kompanije se svodi na to da nema smisla takmičiti se sa čitavim svetom u tome što svet već vrlo dobro radi. A postoji smisao da se proba nešto novo, kako bi se izbilo na napredne pozicije u ovoj grani industrije. I zahvaljujući tome izbaciti svoju fabriku napred u konkretnoj oblasti.

Robotizovanu liniju za KamAZ pravi naučno-tehničko udruženje IRE-polus iz podmoskovskog naučnog grada Frjazino i kompanije Ejdos iz Kanjanja. IRE-polus projektuje i isporučuje vlaknaste laserske glave raznog kapaciteta. Udruženje je jedna od proizvodnih platformi čuvene firme IPG Photonics, koju je osnovao naučnik i biznismen Valentin Gaponcev. Kompanija Ejdos se specijalizuje za proizvodnju trenažera stimulatora. U projektu ona razrađuje softver i odgovara za inženjerska rešenja. Projekat za KamAZ je strogo ruska inovacija, ističe analitičar kompanije Investkafe Robert Krasnov:

- Uopšte robotizovanje ceha za proizvodnju automobila nije mit, to postoji. Postoji proizvodnja u Nemačkoj, gde se sklapa Mercedes 600, u Štutgartu na robotizovanim linijama se sklapa Audi. Obično su to automobili visoke klase. Čudi što će se na taj način sklapati kamioni.

Radi se o tome što se metal za proizvodnju kamiona veoma razlikuje od metala za automobile visoke kalse, ističe ekspert. Cena jedinstvene linije iznosi 18 milijardi rubalja – 600 miliona dolara. Ogledni obrazac će biti postavljen već naredne godine.

Oleg Nehaj,

Izvor: Glas Rusije, foto: RIA Novosti    

Nastavak na Vostok.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Vostok.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Vostok.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.