Japan ostaje bez autoindustrije?

Izvor: B92, 11.Apr.2012, 11:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Japan ostaje bez autoindustrije?

Njujork/Tokio -- Jačanje domaće valute "jede" profit autokompanija i povećava cenu njihovog proizvoda kada kola prave u japanskim fabrikama, tvrde direktori velikih korporacija.

Uprkos nedavnom povlačenju jena sa rekordno viokog nivoa u odnosu na dolar, japanska nacionalna valuta ostala je na takvom nivou da primorava domaće autokompanije da prebacuju proizvodnju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << izvan zemlje, pre svega u Severnu Ameriku.

Kompanija Nisan planira da izmesti proizvodnju brenda "Infiniti" izvan Japana, najverovatnije u Severnu Ameriku ili Kinu, izjavio je izvršni diirketor kompanije Karlos Gon u Njujork.

U Tojotinoj fabrici u Misisipiju uvedena je druga smena i da kompanija pokušava da poveća udeo u prodaji na tržištu Severne Amerike. Kompanija Mazda motori podiže fabriku za montažu kola u Meksiku koja će proraditi u 2014. Honda takođe širi proizvodnju u Meksiku. Ta kompanija je počela da izrađuje kola u Ohaju 1982. godine i 85 odsto njene prodaje kola u Svernoj Americi čine vozila koja se izrađuju u severno-američkim fabrikama.

Gon je upozorio da je jak jen glavna pretnja i "najveći hendikep" za njegovu novu robnu marku luksuznih automobila.

Tojota, najveći japanski proizvođač kola, takođe je počela da istražuje mogućnosti izrade brenda "Scion" u jednoj od njenih američkih fabrika i razmatra mogućnost povećanja proizvodnje auto-delova u SAD, izjavio je Njujorku zvanični predstavnik kompanije.

"Zbog situacije sa jenom, čitav naš inženjerski tim prinuđen je da kontroliše svaki izdatak kao bi se smanjili troškovi", rekao je Džek Holis, šef brenda "Scion". On je dodao da kompanija zbog toga "nije ni blizu tačke odlučivanja" o svojim proizvodnim planovima.

Japanske vlasti u više prilika su interevenisale kako bi oslabile domaću valutu, zabrinute da bi svako dalje jačanje jena moglo da utiče na pad izvoza i da uspori japanski privredni oporavak posle katastrofalnog zemljotresa u martu 2011.

Skok jena, istina, obezbeđuje jeftiniju nabavku robe u inostranstvu, ali time istovremeno umanjuje zaradu na najvećim tržištima automobila, kao što je američko.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.